طبق بررسی های انجام شده راهکارهای مبتنی بر ابرِ میزبان بعنوان مدلی ضعیف شناخته می گردند و عمدتاً از سوی عقب افتادگان تکنولوژی و متاخران راهکار CRM مبتنی بر ابر، مورد استقبال قرار می گیرند.

 

در این مقاله به بررسی راهکار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) مبتنی بر ابرِخصوصی و ابرِمیزبان می پردازیم و مزیت ها و معایب هر کدام را به اختصار شرح می دهیم.

 

مزایای ابر خصوصی

با در اختیار داشتن ابر خصوصی، کلیه منابع محاسباتی به یک مشتری اختصاص می یابد. کاربران سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) بیشتر تمایل دارند که به سیستم های خصوصی، به چشم سیستمی امن و تحت کنترل مستقیم خود بنگرند. شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی و سازمان های دولتی و مراکز بهداشتی بیشتر راغب هستند راهکارهای CRM مبتنی بر ابرِ خصوصی را انتخاب کنند.

ابرِ خصوصی بهترین گزینه برای شرکت ها با سیستم های قدیمی است. بسیاری از آنها در ابتدا فعالیت خود را با ابری خصوصی آغاز می کنند و سپس به یکی دیگر از گزینه های موجود مهاجرت می کنند.

 

 

 

معایب

هزینه سیستم های CRM مبتنی بر ابرِ خصوصی با توجه به سطح سفارشی سازی، بسیار بالا می باشد. از سوی دیگر ارتقاء آن نیز بسیار چالش برانگیز می باشد. این احتمال وجود دارد که بخش ابرِ خصوصی در بازار نابود شود؛ چرا که شرکت ها با گزینه های ابری دیگری مواجه می شوند که نیازهایشان را با هزینه های کمتر و محافظت امنیتی بالاتر برطرف می سازند.

 

مزایای ابرِ میزبان

کاربران ابرِ میزبان کنترل بیشتری بر هزینه ها دارند و در نتیجه امکان کاهش هزینه ها در دراز مدت نیز میسر می باشد. هزینه ابرِ میزبان هیچ ارتباطی به اخذ مجوز آن ندارد؛ شرایط در هر کجا که فراهم باشد امکان میزبانی آن نیز متقابلاً وجود خواهد داشت.  

همچنین ابرِ میزبان از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد. حال بهتر است با یکدیگر نگاهی به سه مدل متفاوت از ابرِ میزبان بیاندازیم:

 

 http://www.jampersia.com/Userfiles/jam/ERP----- Cloud/cloudcrm9912171.jpg

 

- میزبان عمومی: از آنجایی که داده ها در سرورهای شخص ثالث ذخیره می گردند، دسترسی داده ای در راهکار CRM مبتنی بر ابر عمومی از مناطق و موقعیت های متفاوت نیز به آسانی امکان پذیر می باشد که بعنوان مثال می توان به فروشگاه اینترنتی آمازون و موتور جستجوگر گوگل اشاره کرد. هزینه های اشتراک نیز غالباً مقرون بصرفه هستند و از کارکرد و مقیاس پذیری قابل قبولی برخوردار می باشند. آغاز فعالیت، تنظیم و بکارگیری چنین نمونه هایی نیز بسیار آسان می باشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ