نسل جدید سیستم ERP با قابلیت یکپارچه سازی کلیه اپلیکیشن های کسب و کار با یکدیگر و تنها در یک سکوی واحد توانسته است شفافیت داده ای، کنترل و مدیریت منابع را به ارمغان آورد.

 

پذیرش ERP در سال 2021 به گرایشی همگانی تبدیل شده است. دیگر زمان آن رسیده است که سازمان های آینده نگر به یکی سازی اینترنت اشیاء (IoT) و برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) بیاندیشند و به منظور تعالی هر چه بیشتر فعالیت ها، خودکارسازی گردش کار و خدمات مشتریان، به فکر بازگشایی درهای جدیدی از احتمالات باشند.

 

 

در دنیای دیجیتالی امروزی و با رُشد بی سابقه و انفجاری تولید داده در سطح جهان، کنترل و مدیریت دستی عملکرد گردش کار برای کسب و کارها تقریباً غیرممکن شده است. از آنجایی که دیجیتالی شدن بیشتر از یک گزینه به یک ضرورت تبدیل شده است، تنها کاری که لازم است سازمان ها آن را دنبال کنند، یافتن راهکارهایی است که بواسطه ی آنها کسب و کارشان را آسانتر سازند. نیاز فعلی کسب و کارها راهکاری یکپارچه است که کلیه فعالیت های کسب و کار را تنها در یک سکو یکپارچه سازد و امکان کنترل کامل هر یک از منابع سازمانی را برای کارمندان میسر سازد. اما نکته ای که حائز اهمیت است عملکرد فوق العاده راهکار می باشد که قادر باشد تغییر در فعالیت ها را سریعاً گزارش دهد و بنابراین کارمندان نیز می توانند مطابق با آن گزارش به مدیریت منابع خود بپردازند. امروزه چنین نیازی با ظهور تکنولوژی قدرتمند و ابزار بسیار پیشرفته، تحت عنوان برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، تحقق یافته است. همانطور که از نامش پیداست؛ ابزار قدرتمند ERP سازمان ها را قادر می سازد منابع خود از جمله پرسنل، مواد، سرمایه و غیره را به طور یکپارچه برنامه ریزی کرده و مدیریت سازند. طبق گزارش پانوراما، بیش از 81درصد سازمان ها در حال اتخاذ ERP هستند و یا در گذشته جهت مدیریت منابع خود، اقدام به پذیرش آن کرده اند. این بدان معناست که بسیاری از سازمان ها در حال اتخاذ راهکار ERP هستند. اگر کسب و کار شما نیز جزئی از آن سازمان ها است، چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می سازد؟ بدیهی است که اتخاذ راهکار ERP باعث برتری کسب و کار می گردد، اهداف سودمند را تحقق می بخشد و همچنین بازگشت سرمایه (ROI) را مهیا می سازد؛ از سویی نیز به تنهایی نمی تواند شما را در کسب مزیت های رقابتی یاری برساند. بهترین راه متمایز گشتن سازمان ها از سایر رقبا، اتخاذ نسخه ی بسیار پیشرفته سیستم های ERP به همراه قابلیت های تقویت شده تکنولوژی های نسل جدید، از جمله اینترنت اشیاء (IoT)، است. سازمان ها با ادغام IoT و ERP نه تنها کسب و کار خود را از سایر رقبا مجزا ساخته اند، بلکه به رُشد درآمد خود نیز دامن زده اند.  

 

ترسیمی از تکامل سیستم های ERP

چنانچه فکر می کنید سیستم ERP اخیراً ابداع شده است، سخت در اشتباهید. تاریخچه سیستم های ERP به دهه 1940 میلادی و ظهور ماشین های محاسباتی برمی گردد. مدت ها بعد در دهه 1960 و همزمان با افزایش سطح نیازمندی به دستگاه های محاسباتی، راهکارهایی جدید نیز معرفی شدند که قابلیت های مورد نیاز کسب و کارها را با خود بهمراه داشتند. از سویی ابداع راهکارهای برنامه ریزی مورد نیاز مواد (MRP) نیز در دهه 1960 بوقوع پیوست که یکپارچگی مفاهیم مقدار سفارش اقتصادی (EOQ) با کامپیوترهای اولیه را رقم زد و  در تهیه مواد خام جهت تولید، خرید و تحویل محصولات، بسیار مؤثر واقع شد. راهکارهای MRP در دهه 1980 به سطوح پیچیده تری ارتقاء یافتند و قادر بودند فرایندهای اضافی را نیز مدیریت کنند.

 

 

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ