راهکارهای ERP متعهد شده اند که از فشار سازمان ها بهنگام حفظ فعالیت های پیچیده کسب و کار بکاهند.

 

حال که با تاریخچه راهکار ERP آشنا شدید، وقت آن رسیده است که ارتباط بین IoT و ERP را بهتر درک کنید و نیز از تأثیری که اینترنت اشیاء (IoT) بر سیستم های ERP برجای می گذارد، آگاه گردید.

 

 

ترکیب اینترنت اشیاء (IoT) و ERP جهت خلق فرصت هایی بهتر

پیش از این با فرصت های جدیدی که تکنولوژی IoT آنها را به منظور گردآوری داده ها در اختیار سازمان ها قرار می دهد، آشنا شده ایم. سازمانها به وسیله سنسورها و دوربین هایی که در محصولات تعبیه شده اند، از جزئی ترین اطلاعات پیرامون وضعیت محصول، درست از لحظه تولید، حمل و نقل، و کلیه فرایند تا رسیدن به دست مشتری را در اختیار دارند. در واقع داده همان پُل ارتباطی است که باعث اتصال IoT و ERP می شود. برای درک بهتر لازم است که عمیق تر به این مطلب بپردازیم.

 

- کیفیت و کمیت بهترِ داده ای

از آنجایی که هر سازمانی در تلاش است از تحول موفقیت آمیز دیجیتالی خود اطمینان یابد؛ بهترین دستورالعمل جهت تحقق چنین دستاوردی نیز به کیفیت و کمیت داده های گردآوری شده بستگی دارد. هرچه داده های جمع آوری شده مرتبط تر باشند، شانس سازمان ها دردستیابی بینش های عملکردی جهت استراتژی های توسعه کسب و کار نیز بیشتر خواهد بود. سازمان ها با یکپارچگی IoT و ERP دسترسی داده ای را بهبود می بخشند و بدین صورت برتری عملیاتی را منجر می گردند. داده هایی که توسط سنسورهای IoT اندوخته می شوند، مستقیماً توسط نرم افزار ERP مورد استفاده قرار می گیرند. هرگونه تغییری در این فرایند به صورت بلادرنگ گزارش می شود. بعنوان مثال، سنسورهای یکپارچه با ماشین ها در یک موقعیت ساختمانی قادر هستند اطلاعات مربوط به وضعیت فعالیت تجهیزات را به صورت بلادرنگ ارسال کنند. در صورت پیوند داده های IoT با سیستم ERP، بروز هرگونه مشکلی که به سلامت  تجهیزات مرتبط باشد مستقیاً بر اپلیکیشن انعکاس می یابد. چنین اطلاعات مهمی از طریق سکوی ERP در اختیار کارکنان حاضر در آن موقعیت قرار می گیرد و در صورت لزوم آنها را در ارائه عکس العملی مناسب یاری می رساند. ما در این قسمت تنها به ذکر یک نمونه از هزاران نمونه های موجود اکتفاء می کنیم. فرصت های حاصل از یکپارچگی اینترنت اشیاء (IoT) و سیستم ERP برای بخش های مختلف، متغیر خواهد بود و به کاری که آنها انجام می دهند، وابسته می باشد.

 

- تعامل بهبود یافته

بطورکلی فرایند تولید، از لحظه ای که کالا تولید می شود تا زمانی که به دست مشتری می رسد، افراد بسیاری را شامل می شود. انتظار می رود که تولیدکنندگان از هر محصولی که به مشتریان فروخته می شود، گزارشی را به ثبت برسانند. در شرایطی که تولیدکنندگان با مشتریان در تماس باشند؛ پیگیری محصولاتی که به فروش می رسند، بسیار آسان خواهد بود. اما در زمانی که دلالان و فروشندگان وارد این بازی می شوند؛ ممکن است سردرگمی های بسیاری در شفافیت جزئیات فروش و سطح رضایتمندی کاربرنهائی، بوجود آید. اما بهنگام ورود اینترنت اشیاء (IoT) در این چرخه، کلیه اطلاعات بصورت خودکار و بلادرنگ در سیستم ERP بروزرسانی می شود و ذی نفعان را در سطحی یکسان حفظ می کند. سیستم ERP بطور خودکار هجوم مداوم داده ای IoT را به کار می گیرد و در نتیجه موجب تقویت ارتباط بین افراد می گردد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ