یکپارچگی، واژه ای است که در اغلب مواقع از آن جهت توصیف سیستم های ERP استفاده می شود و به جای فعالیت های جداگانه، بیشتر به معنای مشارکت کلیه فرایندها با یکدیگر می باشد.

 

قدمت سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) به چندین دهه قبل بر می گردد؛ سیستم هایی که محافظت از ارتباط مُدرن سازمان های متمرکز بر اثربخشی را برعهده دارند.

اما سیستم های ERP چه هستند؟ در دنیایی که لازم است سیستم های پیچیده در راستای افزایش اثربخشی به فعالیت بپردازند، بسیاری از سازمان ها ساخت رویکردهایی یکپارچه، از جمله دورکاری کارمندان، را برمی گزینند. یکی از راهکارهای رایج که قدمت آن به دهه ها قبل برمی گردد؛ اما بنظر می رسد که در عصر شیوع مجدداً از نو بازگشته است، برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) می باشد. سیستم های ERP ابزاری با زیرساختی گسترده است که در بخش های مختلف از یک سازمان به فعالیت می پردازد.

 

 

اما سیستم ERP چیست؟

سیستم ERP راهکاری یکپارچه است که فرایندهای اصلی کسب و کار را مدیریت می کند. همانطور که می دانید مفهوم راهکار ERP در اواسط دهه 1990 میلادی و بدنبال فعالیت های کامپیوتری سازمان ها، به ایده ای متداول تبدیل شد. این ابزارها در اغلب مواقع با پایگاه داده ای وسیعی یکپارچه می شوند و توسط بخش IT سازمان، مدیریت می گردند. اساساً سیستم های ERP مدیریت بسیاری از فعالیت های کسب و کار سازمان ها را فراهم می سازند. قسمت مالی سازمان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. بخش مالی به مدیریت حساب های پرداختنی، حساب های دریافتنی، مدیریت درآمد، مالیات و صورت حساب، می پردازد. در واقع بخش مالی به اجراء فعالیت ها می پردازد. یکپارچگی، واژه ای است که در اغلب مواقع از آن جهت توصیف سیستم های ERP استفاده می شود و به جای فعالیت های جداگانه، بیشتر به معنای مشارکت کلیه فرایندها با یکدیگر می باشد.

سیستم های یکپارچه در واقع سیستم هایی عملیاتی هستند و تحت عنوان سیستم های قدیمی نیز از آنها یاد می شود. جدای از ماهیت یکپارچه سیستم های ERP، این سیستم ها در اغلب مواقع با ابزارهایی خارجی یکپارچه می گردند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ