مشتریان از اصلی ترین دارایی های هر کسب و کار به حساب می آیند و به همین خاطر نوع رفتار با آنها و ماندگاری مشتریان بسیار مهم می باشد

 

در این مقاله به مواردی پرداخته می شود که سیستم ERP بواسطه آنها قادر است به ارائه خدمات بهبود یافته و اثربخش مشتریان بپردازد.

 

تجربه بهبود یافته مشتری

اپلیکیشن های فوق پیشرفته ERP سیستمی یکپارچه هستند که ازیک پایگاه داده برای کلیه ماژول ها بهره می جویند. بعنوان مثال اگر تأمین کننده حُکم مشتری را نیز داشته باشد، سیستم به جای حفظ گزارش های تکراری قادر به حفظ اطلاعات در هر دو زمینه می باشد. از آنجایی که داده های بخش های متعدد از جمله موجودی، خرید، مدیریت سفارش، دریافت ها و پرداخت ها بطور یکسان به اشتراک گذاشته می شوند، هیچ گونه اختلاف نظر یا سردرگمی داده ای در بخش ها وجود نخواهد داشت و میزان دسترسی همه افراد به اطلاعات به یک اندازه خواهد بود. این قابلیت منجر به هماهنگی گردش کاری بین بخش های مختلف می شود و احتمال ارتباطات نامرتبط را به حداقل می رساند. مشتریان اطلاعات یکسانی را از سوی کلیه کانال ها دریافت می کنند و عدم شفافیت در زمینه محصولات وجود نخواهد داشت. با پشتیبانی اطلاعات توسط نرم افزار ERP نیز پشتیبانی مشتریان به منظور ارائه دقیق تر، سریع تر و تأثیرگذارتر خدمات مشتریان، میسر می گردد.

 

 

 

مدیریت سفارش و موجودی

 تجربه مشتری تنها در ارائه محصول باکیفیت خلاصه نمی شود؛ بلکه تحویل به موقع محصول را نیز شامل می گردد. همه ما می دانیم که تا چه میزان عدم دسترسی کالا و یا عدم موجودی آن برای مشتریان ناامید کننده است. ابزارهای ERP با خودکارسازی گزینه سفارش مجدد درست در زمانی که موجودی انبارها از سطح مشخصی پایین تر می آیند و همچنین با پیش بینی تقاضای مشتریان، در حفظ سطوح انبار مؤثر عمل می کنند. از دیگر تجربیات منفی مشتریان تأخیر در تحویل کالاها است. حتی اگر این قسمت را بعنوان آخرین مرحله فرایند در نظر بگیریم؛ اما نظر مشتریان بیانگر این مطلب بوده است که این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نرم افزار ERP می تواند تعهداتی واقع بینانه را ایجاد نماید که کلیه نکات مربوط به محصولات، موجودی و مشتری را در پایگاه داده یکسان نگاه دارد. چنین جزئیاتی برای مشخص ساختن تاریخ تعیین شده حین فرایند ثبت سفارش مشتریان، بکار گرفته می شود.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ