تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی(ERP)

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

راهنمای مدیریت زنجیره تامین SCM (قسمت پنجم و پایانی)

جهانی شدن زنجیره تامین پایداری، انعطاف پذیری و نظارت بیشتر را در آن ضروری تر می سازد؛ با این حساب فناوری شبکه ای SCM لازمه ی اصلی دستیابی به این موارد می باشد.

 

در کنار مجموعه های جامعی که در قسمت های پیشین این مبحث بدان ها اشاره گردید؛ یعنی مواردی که به صورت مستقل یا به عنوان بخشی از مجموعه های ERP در دسترس می باشند، محصولات متعدد و ماژول های ERP نیز به منظور فرایندهای متداول SCM وجود دارند که بدین شرح می باشند: APS (استاندارد بسته بندی برنامه)، مدیریت تقاضا، مدیریت موجودی، برنامه ریزی مورد نیاز مواد (MRP)، برنامه ریزی و خرید و تأمین محصولات، برنامه ریزی فعالیت ها و فروش (S&OP) و در انتها، مدیریت ارتباط با تأمین کنندگان (SRM). علاوه بر این برخی از فروشندگان ارائه دهنده سیستم های مدیریت سفارش می باشند که برای یکپارچه سازی سفارشات مشتری از لحظه دریافت آن تا تکمیل و پرداخت، طراحی شده اند.

 

 

نرم افزار SCM و ابزارهای آن

از آنجایی که بسیاری از مجموعه های ERP و SCM از ویژگی هایی از جمله لجستیک، مخصوصاً انبار و مدیریت موجودی برخوردار می باشند، بسیاری از شرکت ها دست به انتخاب نرم افزاری تخصصی می زنند؛ نرم افزارهایی از این قبیل:

- سیستم مدیریت حمل و نقل (TMS): در اصل حُکم مخزنی از اطلاعات دقیق مربوط به شرکت های حمل و نقل را دارد که کاربران را قادر به برنامه ریزی، اجرا و رهگیری محموله ها می سازد.

- سیستم مدیریت انبار (WMS): نرم افزاری است که به منظور مدیریت بسیاری از فرایندهای مربوط به جابه جایی کالاها توسط انبارها، از جمله ردیابی موجودی ، دریافت و کنار گذاشتن، آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً مجموعه کوچکی از ابزارهای مهم وجود دارد که در کنار نرم افزار SCM  به فعالیت می پردازند. به طور معمول مجموعه هایی از جمله ERP یا SCM ، ماژول گزارش مخصوص به خود را جهت جمع آوری اطلاعات و ارائه آنها بصورتی که قابل خواندن باشد، دارا می باشند. سکوهای جداگانه هوشمندی کسب و کار (BI) و تجزیه و تحلیل ها، که تقریباً با هر نوع از نرم افزارهای کسب و کار قادر به فعالیت می باشند؛ ابزارهای پیچیده تری را جهت یافتن و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با زنجیره های تأمین خود، در اختیار کاربران قرار می دهند.

تجزیه و تحلیل ها به شکلی فزاینده در سرتاسر مجموعه SCM تعبیه شده است و نیازی برای دسترسی به ابزار جداگانه هوشمندی کسب و کار (BI) نمی باشد. در سالهای اخیر، تلاش گسترده ای جهت استقرار تجزیه و تحلیل های زنجیره تأمین به منظور یافتن الگوهایی در زمینه ی اطلاعات موجود در سفارشات، محموله ها و دیگر منابع داده ها انجام شده است تا بواسطه ی آن، دقت برنامه ریزی تقاضا بهبود یابد و زنجیره های تأمین را با پاسخگویی و اثرگذاری بالاتر همراه سازد.

 

فناوری های نوظهور در SCM

سایر فناوری های اطلاعاتی مخصوصاً کلان داده ها، تجزیه و تحلیل پیش بینی، هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیاء (IoT)، رباتیک و دستگاه های خودکار، به شکلی فزاینده برای کمک جهت حل چالش هایی مدرن از جمله خطرات زنجیره تأمین و پایداری، بکار گرفته می شوند. بیشتر این فناوری های نوظهور از اهدافی مشترک برخوردار می باشند که جمع آوری دقیق داده های زنجیره تأمین و تجزیه و تحلیل و واکنش سریع آنها را به آسانی مهیا می سازند.

به عنوان مثال فناوری های لجستیک اینترنت اشیاء (IoT logistics technologies) با بکارگیری سنسورهایی جهت کنترل دمای مواد غذایی فاسد شدنی در حال انتقال، به شفافیت و ردیابی آنها به منظور تقویت کیفیت مواد غذایی کمک شایانی می کنند. تجزیه و تحلیل پیش بینی که توسط یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی (AI) به تکامل می رسد؛ قادر به پیش بینی مشکلات می گردد و گاهی اوقات نیز آنها را بدون مداخله انسان برطرف می سازد.

بِلاک چِین صحت و مالکیت اسنادی که در لجستیک زنجیره تأمین و میلیون ها سند دیگر روزانه در سرتاسر زنجیره تأمین مبادله می شوند، را ضمانت می کند. بسیاری از موارد ابتدایی استفاده از زنجیره تأمین بِلاک چِین بهبودی تأمین مواد اولیه و محصولات زراعی جهت بهبودی هر چه بیشتر ایمنی و پایداری مواد غذایی را شامل می گردد.

از دیگر فناوری های نوظهوری که می تواند منجر به بهبودی چابکی و مدیریت خطرات شود، دوقلوهای دیجیتال می باشد که تحت عنوان نمایشی دیجیتالی از یک چیز یا یک شخص یا فرایندی معرفی می شوند؛ دوقلوهای دیجیتال ابتدا به عنوان مراحل توسعه محصول کار خود را آغاز می کنند و در ادامه جهت مدیریت داده ها و نگهداری و تجهیزات گران قیمت، از جمله کامیون های مخصوص استخراج معدن و خطوط مونتاژ کارخانه به کار گرفته می شوند. علاوه بر این دوقلوهای دیجیتال می تواند بهبودی مدیریت داده های محصول (PDM) را نیز رقم بزنند و آنها را به داده هایی سودمند در زنجیره های تأمین مبدل سازند. برخی از شرکت ها در حال کار بر دوقلوهای دیجیتالی ای هستند که بتوانند سرتاسر زنجیره تأمین آنها را مدل سازی کنند و تجزیه و تحلیل پیش بینی را به منظور آگاه سازی مردم از مشکلات بکار گیرند. همچنین دوقلوی های دیجیتال تحت عنوان واسطه گران میان سنسورهای اینترنت اشیاء (IoT) و نرم افزارهای ERP و SCM، وارد عمل می شوند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۴:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

راهنمای مدیریت زنجیره تامین SCM (قسمت چهارم)

SCM یکی از بزرگترین اجزاء مجموعه ERP به شمار می آید. معنای SCM بسیار فراتر از امور مالی اصلی، منابع انسانی (HR)، فروش، مدیریت سفارش و خرید می باشد.

 

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) با  چند سیستم دیگر ارتباطی تنگاتنگ دارد،؛ بطوری که گاهی اوقات مردم در تشخیص آنها سردرگم می شوند. این قسمت به راهنمایی مختصری جهت حفظ تمایز میان آنها پرداخته است.

 

مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک (تدارکات)، مدیریت عملیات و ERP

لجستیک (تدارکات) یکی از اجزای مهم مدیریت زنجیره تأمین به شمار می آید؛ قسمتی که با حمل و نقل محصولات و مواد مورد نیاز از طریق فعالیت هایی از جمله حمل و نقل، انبار داری و توزیع آنها سر و کار دارد.

در مقابل سیستم مدیریت زنجیره تأمین طیف گسترده تری از فرایندهای برنامه ریزی را در بر می گیرد که در گام نخست مواردی از جمله تصمیم گیری در مورد تولید محصولات و سپس، چگونگی ساخت و مقدار تولید شده از آنها و در ادامه، به تقاضای بالقوه کالاها را شامل می گردد. مدیریت زنجیره تأمین (SCM) دیدی کلی از سرتاسر زنجیره تأمین و بسیاری از شرکت کنندگان آن را در اختیار قرار می دهد؛ به ویژه در مورد تأمین کنندگان که بسیار غیرمنتظره می باشد، و به چگونگی هماهنگی فعالیت بین آنها می پردازد. لجستیک در اکثر مواقع به جنبه های حمل و نقل و انبارداری مربوط می شود.

 

 

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان یا ERP سیستمی است که به منظور مدیریت کلیه جوانب کسب و کار بویژه امور مالی و منابع انسانی به فعالیت می پردازد. در حالی که بسیاری از مجموعه های ERP دارای ماژول های بسیار پیشرفته برای جنبه های SCM می باشند؛ از جمله اجزاء فرعی مانند مدیریت موجودی و برنامه ریزی مورد نیاز مواد (MRP)، سایر سیستم های ERP برای شرکت هایی طراحی شده اند که زنجیره تأمین در آنها بسیار کوچک است و در اکثر مواقع شامل اسباب اداری و مبلمان می گردند.

SCM یکی از بزرگترین اجزاء مجموعه ERP به شمار می آید. معنای SCM بسیار فراتر از امور مالی اصلی، منابع انسانی (HR)، فروش، مدیریت سفارش و خرید می باشد؛ بطور معمول شامل حال کلیه شرکت ها می باشد و آنها را به مرحله بعد که غالباً فرایندهای پیچیده کسب و کار می باشد، سوق می دهد؛ مراحلی از جمله مدیریت ارتباط با مشتریان و مدیریت چرخه حیات کالا. تولیدکنندگان، خُرده فروشان و توزیع کنندگان از بزرگترین خریداران مجموعه های ERP به حساب می آیند که از قابلیت هایی در زمینه SCM نیز بهره می برند. با این حال، شرکت ها بطور معمول مجموعه SCM خود را از یک فروشنده و سیستم ERP را از دیگر فروشندگان خریداری می کنند.

مدیریت عملیات به سیستمی اطلاق می گردد که هدف از آن به حداکثر رساندن اثربخشی و سودمندی فعالیت هایی است که منجر به تولید و خدمات می شوند. این قابلیت از برنامه های روزانه متناسب با مدیریت زنجیره تأمین و تولید، بخصوص مدیریت موجودی، برنامه ریزی محصول و برنامه ریزی مورد نیاز مواد (MRP) بهره مند می باشد. اکثریت مدیران ارشد تولید و زنجیره تأمین جهت فعالیت در زمینه مدیریت فعالیت ها تحت آموزش قرار گرفته اند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۴ آذر ۹۹ ، ۰۵:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

راهنمای مدیریت زنجیره تامین SCM (قسمت سوم)

از آنجایی که مدیریت زنجیره تامین ذاتاً دارای پیچیدگی هایی می باشد؛ اجرای پیوسته ی آن در سطحی بالا کاری بس دشوار است.

 

کنترل و اجرای فرایندهای زنجیره تأمین علاوه بر اینکه شرکت ها را در نیل به اهداف معمول مدیریت زنجیره تأمین (SCM)، از جمله بهبودی اثربخشی و همکاری و کیفیت ناشی از تسلط بر برنامه ریزی یاری می رساند، مزایایی را نیز شامل می شود که به آنها خواهیم پرداخت.

 

 

مزایای مدیریت زنجیره تأمین (SCM)

- ارتباطات سازنده تر با تأمین کنندگان، توزیع کنندگان و خُرده فروشان

- تصویر بهبود یافته ای از برند

- پایداری زیست محیطی

- بهبود جریان نقدی

- خدمات و محصولات ایمن تر

- مخارج و هزینه های کمتر

- بهبود پاسخگویی و انطباق

- نوآوری بیشتر

 

چالش ها

از آنجایی که مدیریت زنجیره تأمین ذاتاً دارای پیچیدگی هایی می باشد؛ اجرای پیوسته ی آن در سطحی بالا کاری بس دشوار است. بنابراین مبحث پیچیدگی خود به تنهایی بزرگترین چالش است که کارآموزان؛ یعنی کسانی که به اندازه کافی از اطلاعات، فناوری، کار، مهارت ها، زمان و منابع لازم به منظوردوام در رأس هر بخش از مدیریت زنجیره تأمین برخوردار نیستند، با آن روبرو می شوند.

طبق بررسی ای که در سال 2018 میلادی توسط دانشگاه ایالتی میشیگان و APICS، انجمن برجسته زنجیره تأمین، بر روی 50 شرکت صورت گرفت؛ نتیجه ی آن منجر به شناسایی 6 چالش شد که خواب شبانه را از سر مدیران اجرایی به کنار زد.

- دسترسی به منابع و ظرفیت آنها: مدیران اجرایی نگران هستند که نتوانند از افراد، امکانات، قابلیت های فناوری اطلاعات (IT) و سایر منابع به منظور پشتیبانی پیشرفت خود، بهره مند گردند.

- استعداد: استخدام و یا حفظ مهندسان صنعتی و سایرمتخصصان زنجیره تأمین از مهم ترین دغدغه ها بود.

- پیچیدگی: محصولات جدید و زیادتر شدن گزینه های محصولات منجر به اعمال فشار و استرس برروی تأمین کنندگان می شود. پیشرفت کلیه کانال های تجاری، بخصوص کانال های عرضه به صورت مستقیم به دست مصرف کننده، ملزم به استقرار سیستم های جدید بودند و موفقیت درازمدت در کانال های سنتی از جمله عمده فروشی را مورد تهدید قرار می دادند.

- تهدیدها: پاسخ دهندگان خطرات ناشی از بلایای طبیعی، شکست تأمین کنندگان اصلی، کارکنان سرکش که باعث و بانی توجه به سوی بلایای زنجیره تأمین می شوند، فراخوان های محصولات و برنامه ریزی ناکافی جهت ثُبات کسب و کار را بعنوان مواردی تهدیدآمیز برشمردند.

- انطباق: تغییر سریع در مقررات محصول، قوانین تجارت بین الملل و تناقض در اجرای عادات، تقاضاها برای انطباق جهت مدیریت را بسیار زیاد کرده است و آن را پیچیده ساخته است.

- مسائل مربوط به هزینه و قیمت گذاری: فشار ناشی از کاهش قیمت در صنایعی از جمله مراقبت های بهداشتی، داروسازی و کالاهای خام منجر به افزایش فشار بر تأمین کنندگان برای به حداقل رساندن هزینه ها شده است.

در ادامه نوسان نیز از دیگر چالش های متداول می باشد؛ چرا که اعمال تغییراتِ تند و تیز در عرضه یا تقاضا و یا هر دو به شکل هم زمان، می تواند زنجیره تأمین را تحت فشار قرار دهد و چالش های جدیدی از جمله کمبودها، تأخیر، مازاد، فساد و افزایش قیمت را ایجاد کند؛ مواردی از این قبیل که ما در اینجا تنها به تعداد کمی از آنها اشاره کردیم.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۱ آذر ۹۹ ، ۰۲:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

راهنمای مدیریت زنجیره تامین SCM (قسمت دوم)

مدیریت زنجیره تامین می تواند تاثیر بارزی بر شرکت ها، افراد و جامعه داشته باشد. در واقع بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که نقش حیاتی مدیریت زنجیره تامین (SCM) در جامعه نادیده گرفته شده است.

 

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) معمولاً به بهبودی خدمات مشتریان می پردازد و با ایجاد قاطعانه دسترسی به کالا ها درزمان و مکان مناسب، متضمن رضایت مشتری می گردد. شرکت ها با افزایش سطح رضایتمندی مشتریان قادر به ایجاد وفاداری هستند؛ مبحثی که بطور معمول به فروش بیشتر در دراز مدت سوق می یابد.

همچنین مدیریت زنجیره تأمین (SCM) با کاهش هزینه های خرید، تولیدی و هزینه کلی زنجیره تأمین، بانی کاهش هزینه های عملیاتی می شود. کاهش هزینه ها و در کنار آن افزایش سود و گردش مالی، بهبودی جایگاه مالی شرکت را به همراه دارد. علاوه بر این پیروی از بهترین روش های مدیریت زنجیره تأمین می تواند استفاده ی بیش از اندازه از دارایی های ثابت و عظیم، مثل انبار و دستگاه ها، را بکاهد و برای متخصصان فرصتی جهت طراحی دوباره شبکه ها ایجاد کند که بواسطه ی آن بتوانند سطوح خدمات مشتریان خود را در زمانی که عملیات انبارها کاهش می یابند، حفظ کنند.

 

 

اهمیت مدیریت زنجیره تأمین (SCM)

تأثیر مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بسیار فراتر از مسیر اصلی شرکت می باشد. مدیریت زنجیره تأمین می تواند با بهبودی مراقبت های بهداشتی و محافظت از مردم در برابر شرایط اقلیمی، به بقای انسان کمک کند. مردم برای تأمین مایحتاج خود از جمله آب و غذا و همچنین داروها، به زنجیره تأمین وابسته می باشند. همچنین زنجیره تأمین به منظور تأمین برق مصرفی خانه ها و کسب و کارها، و نیز تأمین انرژی مورد نیاز روشنایی، گرما، تهویه هوا و ایجاد سرما، نقشی حیاتی را بر عهده دارد.

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) با تقویت اشتغال زایی، زمینه ی رشد اقتصادی را فراهم می آورد و استانداردهای زندگی را بهبود می بخشد. مدیریت زنجیره تأمین فرصت های شغلی متعددی را میسر می سازد؛ چرا که متخصصان زنجیره تأمین کلیه زنجیره های تأمین موجود در جامعه را طراحی و کنترل می کنند وفعالیت های پُرکاری از جمله کنترل موجودی، انبارداری، بسته بندی و لجستیک (تدارکات) را مدیریت می کنند.

علاوه بر این ویژگی مشترک موجود در اکثر ملت های فقیر از کمبود زنجیره های تأمین پیشرفته، نشأت می گیرد. جوامعی که از زیرساخت های قوی و پیشرفته زنجیره تأمین برخوردار هستند؛ ازجمله شبکه های گسترده راه آهن، سیستم های بزرگراه های بین ایالتی و مجموعه ای از فرودگاه ها و بنادر دریایی، قادر هستند با حداقل هزینه به مبادله کالاها بپردازند و فرصت خرید بیشتر محصولات برای مصرف کنندگان را مهیا سازند و در نهایت، بهبودی رشد اقتصادی و ارتقاء استانداردهای زندگی را به همراه داشته باشند.

 

سطوح مدیریت زنجیره تأمین (SCM)

برخی از متخصصان تقسیم بندی مدیریت زنجیره تأمین (SCM) به 3 سطح گسترده که منجر به دسته بندی فعالیت های آن می شود و تحقق اهداف کسب و کار را ضمانت می کند، مفید دانسته اند. این سه سطح عبارتند از: استراتژیکی، تاکتیکی و عملیاتی.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۱ آذر ۹۹ ، ۰۲:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

راهنمای مدیریت زنجیره تامین SCM (قسمت اول)

اگر بگوییم زنجیره های تامین زندگی رابه همان شکل که می شناسیم حفظ می کنند، خیلی هم بیراه نگفته ایم. جهان نظاره گرحوادثی غیرقابل تصور می باشد که منجر به از هم پاشیدن زندگی می شوند. مدیریت زنجیره تامین (SCM) قادر است دوباره آنها را کنار یکدیگر قرار دهد.

 

زمانی که دست از هر کاری می کشید و کالاهایی که روزانه مورد استفاده قرار می گیرند را به معنای واقعی زیرنظر می گیرید؛ منشاء دور از دسترس و تنوع بالا در کالاها به نظرتان بسیار خارق العاده جلوه می کنند. زنجیره های تأمین برای کلیه محصولات، از محصولات ساده گرفته مانند خوشه های انگور شیلی تا محصولات بسیار پیچیده مثل تلفن های هوشمند ساخت کُره و یا اتومبیل هایی که به ایالات متحده (US) تعلق دارند، حُکم پیچیده ترین و مشکل ترین سیستم هایی را دارند که تا کنون به منظور انتقال محصولات از مواد خام به تولید و انجام فرایندهای لازم و در نهایت تحویل کالا به مصرف کنندگان، ساخته شده اند. این سیستم ها تقریباً همیشه از مقامی جهانی برخوردار می باشند.

حال چگونه می توان چنین مسائل پیچیده ای را مدیریت کرد؟ اینجاست که حضور سیستم مدیریت زنجیره تأمین (SCM)، سیستمی که به برنامه ریزی، کنترل و اجرای ساخته ها و توزیع آنها نظم بخشیده است، به این مبحث ورود می کند. سیستم مدیریت زنجیره تأمین از یک قرن پیش کار خود را با تلاش به منظور بهینه سازی تولید و سپس، لجستیک (تدارکات)، از نقل و انتقالات گرفته تا ذخیره سازی کالاها، آغاز کرد. سپس با ورود کامپیوترهای الکتریکی، حل این مسئله ریاضی آسان ترو دقیق تر شد و شبکه های دیجیتالی سرعت جریان اطلاعات را بالاتر بردند و به ارتباطات، وسعت و عمق بخشیدند.

از آن زمان تا کنون مدیریت زنجیره تأمین و کامپیوترها در هم آمیخته اند.

 

 

اهداف زنجیره تأمین

با رشد سیستم مدیریت زنجیره تأمین و به دنبال آن پیشرفت در فناوری که منجر به تقویت آن شده است، تداوم پیشرفت در فعالیت های کسب و کار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. اهدافی که شرکت ها امیدوار هستند با بکارگیری مدیریت زنجیره تأمین، به بهینه سازی جریان کالاها و مواد لازم دست یابند از این قرار می باشند: 

- صرفه جویی در هزینه ی کالاها و خدمات حاصل شده و در صورت امکان، به حداقل رساندن مخارج کالاهایی که حُکم سرمایه را دارند از جمله موجودی، تسهیلات و تجهیزات.

- حصول اثربخشی با جلوگیری از اتلاف و تکثیر.

- هنگامی که سطح بالایی از تقاضا توسط عرضه ای کافی تأمین گردد، درآمد نیز افزایش می یابد.

- سود حاصل از هزینه های کمتر و درآمد بیشتر.

- جلب رضایت مشتری با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و ارائه ی کالاهایی که خواستِ واقعی مصرف کنندگان می باشد.

- بهبودی کیفیت حاصل از بهترین منابع و پرهیز از خطاهای تولیدی و جمع آوری بازخوردهای مشتری.

- و در پایان، ثُبات حاصل از مدیریت مؤثر خطرات، نظارت و همکاری.  

 

گام به گام با فرایندهای زنجیره تأمین

هر مرحله  از مراحل اصلی تحرک کالا توسط زنجیره تأمین، از مواد اولیه محصول گرفته تا توزیع آن، ازفرایندها و قوانین کسب و کار خاص خود بهره مند می باشد. طی دهه های گذشته تعداد بسیاری از این روش ها کار خود را بر اساس متُدهای کاغذی آغاز کرده اند اما امروزه در نرم افزاری تحت عنوان مدیریت زنجیره تأمین (SCM Software) مورد استفاده قرار می گیرند.

فرایند مدیریت زنجیره تأمین کار خود را با درک آنچه که مشتریان بدان نیاز دارند، آغاز می کند. این مرحله یکی از مراحل اولیه برنامه ریزی زنجیره تأمین می باشد و از دیرباز به عنوان یکی از دو دسته ی بسیار بزرگ اجرای زنجیره تأمین مطرح شده است.

برنامه ریزی زنجیره تأمین (SCM) کار خود را با برنامه ریزی تقاضا آغاز می کند؛ فرایندی که به منظور جمع آوری داده های تاریخی از جمله فروش های پیشین و تجزیه و تحلیل و مدل سازی آماری برای پیش بینی یا برنامه تقاضایی که بخش های فعال و قسمت فروش، به عنوان مثال تولید و بازاریابی، می توانند بر آن اتفاق نظرداشته باشند، به فعالیت می پردازد. پیش بینی، نمایانگرانواع و مقدار محصولات تولیدی می باشد. اتخاذ پیش بینی صحیح بمنظور جلوگیری از مشکلات پرهزینه که اثر آنها بسان اثر برجای مانده از شلاقی چرمی می باشد و ریزنوسانات موجود در تقاضای خُرده فروشان تبدیل به مشکلاتی بزرگ در زنجیره تأمین می شوند و پیامدهایی از جمله کمبود شدید یا مازاد موجودی را به همراه دارد، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.  

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***
 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۱ آذر ۹۹ ، ۰۲:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

قوانین طلایی پیاده سازی هموار ERP

با در اختیار داشتن رهبری شایسته و تیم کاری مشتاق، تکنولوژی توانمند ERP می تواند متعلق به شما باشد.

 

سال 2020 برای همگان سال سختی بوده است، اما آن دسته از کسب و کارهایی که بهترین ها را به سرانجام رسانیده اند کسانی هستند که انعطاف پذیری و ارتجاع بیشتری را در معرض دید قرار داده اند. رهبری ایده آل به منظور حفظ انگیزه کارکنان و نگاه داشتن پروژه ها بر روی مسیر، بسیار حیاتی می باشد.

چیزی که ما را به این مبحث متمایل ساخته است چگونگی کسب اطمینان از پیاده سازی موفقیت آمیز نرم افزار ERP می باشد.

با رُخدادهایی که در پیِ شیوع کووید19 برای همه به وقوع پیوست، حتی پروژه های ERP بسان فعالیتی پرخطر به نظر می آیند. اما با درک صحیح این نرم افزار، مزایای فراوانی نیز حاصل می گردد.

 

اگر از وقوع اشتباهی که بسیار گران تمام می شود واهمه دارید این مقاله را مطالعه بفرمایید. با در اختیار داشتن رهبری شایسته و تیم کاری مشتاق، تکنولوژی توانمند ERP می تواند متعلق به شما باشد؛ با دنبال کردن چند قانون طلایی، نصب و آغاز بازدهی ERP تنها در عرض چند هفته میسر می شود.

با این حساب عناصر کلیدی  پیاده سازی بدون نقص ERP از چه قرار هستند؟

این مقاله به تشریح 4 قانون طلایی برای کسب پیاده سازی صحیح تر پرداخته است.

 

 

همراهی کارکنان

کاربران جدید غالباً با سیستمی جدید مواجه می گردند و از آنها خواسته می شود که بر آن فائق آیند. بنا بر نظر کسی که تجربه ی 20 سال پیاده سازی ERP را دارد، این شرایط اصلاً صحیح نمی باشد. هر کاربر در ابتدا باید اهداف کلی شرکت را درک کند و از مزایای آن مطلع گردد. زمانی که افراد احساس می کنند در این تغییر هیچ سهمی ندارند، خطاب قرار دادن آنها تحت عنوان ذینفعان کار عادلانه ای نمی باشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۱ آذر ۹۹ ، ۰۲:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

پشتیبانی پیشرفته با نرم افزار مدیریت جام پرسیا

فناوری های دیجیتالی جدید منجر به تغییراتی گسترده در نحوه فعالیت و مدیریت فعالیت های تجاری شده اند.

 

برای کسی که به مدّت چندین دهه درگیر کسب و کار نبوده است قدم گذاشتن در یک دفتر کاری مدرن می تواند به شدّت تعجب برانگیز باشد. کسب و کارهای امروزی شباهت چندانی به کسب و کارهای سال 1980 و یا حتی 1990 میلادی ندارند؛ این امر اساساً بدلیل فناوری های دیجیتالی جدید می باشد که منجر به تغییراتی گسترده در نحوه فعالیت و مدیریت فعالیت های تجاری شده است.

محصولات نرم افزاری جدید هنگامی که صحبت از مدیریت پشتیبانی می شود، از محصولات گرفته تا افراد و فرایندها،  دست به تغییر در بازی می زنند. در این مقاله به 7 فناوری نرم افزار جامع مدیریتی جام پرسیا (JAM Persia ERP) که روش های ایجاد شده توسط تصمیم سازی انسان را تغییر داده اند و خالق مسیرتعالی کسب و کار هستند، اشاره شده است.

 

 

ابزارهای مدیریت موجودی

مدیریت موجودی یکی از بزرگترین پیشرفت های حاصل شده است که در کلیه مباحث فناوری اطلاعات سازمانی (Enterprise IT) قابل نفوذ می باشد.

ابزارهای مدیریت و ردیابی موجودی در شفاف سازی کامل فعالیت های مربوط به موجودی نقش بسزایی دارند؛ بواسطه ی این ابزار هر کسی قادر است میزان موجودی موجود را مشاهده کند، و از نظر تاریخی نیز میزان موجودی مورد استفاده کسب و کار مشخص می گردد. اما زمانی که صحبت از قابلیت بارز مدیریت موجودی می شود، هرآنچه که تاکنون اشاره گردید تنها به مثابه نوک کوه یخی جلوه می کنند.

این ابزارهای نرم افزاری به دلیل صرفه جویی هنگفتی که فراهم می سازند شرکت ها را به شکلی مؤثر در یکپارچه سازی و یا توقّف بالقوه فعالیت های انبار یاری می رسانند. ابزارهای مدیریت موجودی حتی قادر به آشکار ساختن سرنخ هایی پیرامون رفتار و تقاضای مشتری می باشند و کسب و کار را در نیل به فروشی بهتر کمک می کنند. در انتها باید گفت که ابزارهای مدیریت موجودی انواع فوق العاده بازگشت سرمایه (ROI) و صرفه جویی در هزینه را برای شرکت ها فراهم ساخته اند.

اجرای زنجیره تأمین

دیگرابزارهای نرم افزاری پیش از فرایندهای کسب و کارشروع می شوند؛ آنها فعالیت خود را با مواد خام یا قطعاتی که وارد مکان های کسب و کار آغاز می کنند. شرکت ها با ایجاد یک شبکه دیجیتال متشکل از تأمین کنندگان و مدیریت اطلاعات زنجیره تأمین می توانند زمان و تلاش خود را بیشتر صرفِ منابعی کنند که برای فعالیت های داخلی بدان ها نیاز دارند.  

بسته های اجرایی زنجیره تأمین با آسان سازی مقایسه های هزینه عرضه ، کسب و کارها را در حفظ و پس انداز هزینه کمک می کنند. آنها قادر به ارتقاء روابط با تأمین کنندگان می باشند و هرآنچه را که شرکت تحت عنوان گزینه های تحویل در اختیار دارد، نمایان می سازند.

به عبارت دیگر نرم افزار زنجیره تأمین حُکم اولین حلقه در زنجیره توسعه هوشمندی کسب و کار را در هر مرحله از عملیات کلی دارد.

 

مدیریت چرخه حیات کالا

با یکپارچگی ابزارهای مدیریت چرخه حیات کالا به همراه دو ابزاری که در قسمت های بالا بدان ها اشاره شد؛ یعنی مدیریت موجودی و اجرای زنجیره تأمین، بسط تجزیه و تحلیل در سرتاسر چرخه حیات کالا امکان پذیر می شود. این ابزارها می توانند محصولات کاملاً مونتاژ شده و آماده جهت تحویل به دست مشتریان را ردیابی کنند. بسط تجزیه و تحلیل به این شکل منجر به ایجاد بینشی وسیع تر در باب چگونگی برنامه ریزی کسب و کارها برای آینده می شود. یکی از مزیت های مهم ابزارهای مدیریت چرخه حیات کالا تجزیه و تحلیل کالا در زمینه هایی از جمله نیازهای نگهداری، و روابط لازم جهت کنترل این مرحله از فرایند می باشد.

 

 

ابزارهای مدیریت منابع انسانی

با نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HRM) دسترسی به نهایت فعالیت های کسب و کار مهیا می گردد. اغلب این بسته های نرم افزاری با اجزاء مختلف دیگری از جمله ابزارهای ردیابی و مدیریت زمان، اطلاعات مالیاتی و حقوق، و منابع جذب کارمند ترکیب می شوند. بسیاری از این بسته های نرم افزاری منابع انسانی بر مراحل مختلفی از جمله استخدام، از مصاحبه تا استخدام، از استخدام تا جذب کارمند، جذب تا فعالیتی دراز مدت، و در نهایت از استخدام تا بازنشستگی یا پایانِ کار دلالت دارند. ابرازهای مدیریت منابع انسانی (HRM) ارائه کننده ابزاری از چرخه حیات هستند که شرکت ها آن ها را در مراحل مختلف فرایندهای کسب و کار خود بکار می گیرند. آنها می توانند با گذشت زمان برای ساخت بهتر سیاست های کاری و ایجاد ارتباطی بهتر با کارمندان خود به این ابزارها رجوع کنند. 

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۱ آذر ۹۹ ، ۰۲:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

مزایا و معایب ERP مبتنی بر ابر

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) مبتنی بر ابر به سیستمی اطلاق می شود که از خدمات رایانش ابری و سکوهایی به منظور بهبودی کسب و کار در تکمیل وظایف و ذخیره سازی آسان داده ها بهره می جوید.

 

آیا به پیاده سازی سیستم ERP مبتنی بر ابر می اندیشید؟ آیا تحولی این چنینی می تواند برای سودمندی و موفقیت کسب و کار مفید واقع شود؟ در این صورت آیا نسبت به پیشنهادهای خریدی پیش رو، خاطرجمع می باشید؟

اگر به دنبال تحلیلی دقیق از ERP ابری و نیز پیشنهادات مربوط به آن هستید، پیش از هر چیز برای توضیح پاره ای از خصوصیات ما را همراهی کنید.

 

تعریف سیستم ERP مبتنی بر ابر

پیش از اتخاذ هر تصمیمی دانستن تعریفی درست از ERP مبتنی بر ابر بسیار حیاتی می باشد. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) مبتنی بر ابر به سیستمی اطلاق می شود که از خدمات رایانش ابری و سکوهایی به منظور بهبودی کسب و کار در تکمیل وظایف و ذخیره سازی آسان داده ها بهره می جوید. کلیه موارد ذکر شده درسراسر اینترنت قابل دسترسی می باشد.

حال بیایید به بررسی خصوصیات ویژه ERP مبتنی بر ابر و ارزیابی ارزشمندی آن  بپردازیم.

 

 

پشتیبانی بی نظیر

انتخاب بهترین و مناسب ترین راهکار ERP برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فروشندگان ERP که حافظ مالکیت نرم افزاری و سخت و افزاری خود هستند، اغلب به صورت شبانه روزی پشتیبانی گسترده ای را برای شرکت فراهم می سازند.  

در صورتی که مقصد پیاده سازی راهکار ERP  از نوع در محل (On-premise) باشد، لازم است بسته های پشتیبانی موجود در آن که بطور مداوم توسط سیستم های مبتنی بر ابر منتشر می شوند و بسته ای جامع را ارائه می دهند، نیز خریداری شود.

 

امنیت پیشرفته

شاید دانستن این مطلب که ERP مبتنی بر ابر ارائه دهنده مزایایی متعدد از جمله امنیتی پیشرفته می باشد، بسیار تعجب برانگیز باشد، در حالی که این مطلب عین واقعیت می باشد. هنگامی که سیستمی به ابر وابسته باشد در مقایسه با زمانی که داده ها به شکلی داخلی میزبانی می گردند، از امنیت بالاتری برخوردار می باشد. برای روشن شدن موضوع به ذکر مثالی می پردازیم:

اعتقاد شما بر این می باشد که قرار دادن داده های حساس کسب و کار در فضای ابری کاری بسیار خطرناک است. اما نکته ای که متوجه آن نشده اید آشکار شدن هر چه بیشتر آنها می باشد. هدف اصلی تعداد زیادی از فروشندگان ERP ارائه ی امنیت پیشرفته و ارتقاء یافته از محیطی است که اطلاعات در آن ذخیره می شوند.   

معمولاً رسم بر این است که در صورت به وقوع پیوستن مشکلی درصدد جبران آن به تکاپو می افتیم. بنابراین، ضروریست که ابتدا به نیازهای کسب و کار  خود پایبند باشید تا بتوانید رُشد و موفقیت آنها را رقم بزنید.

امنیت فروشنده ERP مبتنی بر ابر مزیت های بیشماری را به همراه دارد. دستگاه های محلی به منظور ذخیره سازی داده هایی که از راه دور به آنها دسترسی دارند، مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین به منظور دسترسی داده ها نیازی به دانلود در لپ تاب ها و سایر دستگاه ها نمی باشد، و با این حساب داده های دستگاه گمشده در معرض خطر نیستند؛ چرا که اثری از آنها توسط سرور باقی نمی ماند. تحقق همه ی این موارد امکان پذیر می باشد اما با همکاری فروشندگان ERP، مسئولیت اطمینان از ایمنی داده ها همچنان برعهده مطالبه کنندگان سیستم می باشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۱۵ آذر ۹۹ ، ۱۷:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

انطباق ابر با امنیت آن برابری نمی کند

امنیت انطباق ابر با وجود ثُبات در تبعیت ازمقررات، هنوز هم در بسیاری از سازمان ها طعمه حملات واقع می شود.

 

از زمانی که ابر به عنوان  یک انتخاب زیرساختی در سازمان هایی با تفکر رو به جلو به رسمیت شناخت شد، سازمان ها در هر اندازه و نوعی توانستند به گونه ای که هرگز تصورش را نمی کردند، مقیاس بندی کرده و تغییر شکل دهند. اما با وجود همه مزیت ها، مهاجرت گسترده به ابر و بسیاری از گزینه های آن از جمله زیرساخت به عنوان خدمات ( IaaS ) و سکو به عنوان خدمات ( PaaS )، پیچیدگی های وسیعی را برای تیم های امنیتی و فناوری اطلاعات ( IT) بوجود آورده است. با بکارگیری سیاست ها و پیکره بندی های بی شمار و نیز عدم نظارت برپاسخگویی، امنیت ابری به چیزی مثل کابوس مبدل گشته است.

طبق مطالعه اخیر Logic Monitor، تقریباً 50 درصد از سازمان ها توقع دارند که چیزی حدود 95 درصد از حجم کارهای مهم  آنها طی 10 سال آینده در ابر به اجرا برسد. این آمار را با این واقعیت که 44 درصد از سازمان ها پیچیدگی ابر را مانعی بزرگ در ایجاد امنیتی قوی می بینند؛ و نیز حجم عظیمی از داده ها که توسط امنیتی بسیار پایین تر از حد ایده آل محافظت می شوند، مطابقت دهند.

 

 

چرا امنیت ابر چالش برانگیز می باشد؟

دلایل فراوانی وجود دارند که امنیت ابر را بسیار پیچیده تر و ظریف تر از امنیت مبتنی بر محیط نمایان می سازند؛ دلایلی از جمله ثُبات در نوآوری که ابداع کننده ویژگی های جدید بصورت روزانه می باشد، چشم اندازی از تهدید پیوسته در تغییر، انطباق با مقررات؛ بعبارتی لیستی مملو از پیچیدگی ها که دائماً ادامه دار می باشند.

چارچوب امنیت ابر به عنوان مدل مسئولیت مشترک شناخته می شود؛ مدلی که بیانگر این مطلب می باشد: ارائه دهنده خود مسئول امنیت ابر، ذخیره سازی، پایگاه داده و مواردی از این قبیل می باشد.

اهمیت درک مدل مسئولیت مشترک برای مشتریانی که به سوی ابر در حرکت هستند، ضروری می باشد. ارائه دهندگان خدمات ابرمزیت هایی قابل توجه  را در پاسخ به کوشش های امنیتی و انطباقی ارائه می دهند، اما چنین مزیت هایی مشتریان را از محافظت کاربران، برنامه ها و خدمات ارائه شده، مبرا نمی سازد.

دستیابی به انطباق ابری بسیار مهم می باشد. انطباق، تهدیدات و خطرات پیش بینی شده ای را که لازم است سازمان ها داده های خود را از آنها مصون نگه دارند، شناسایی و برطرف می کند و به این ترتیب عدم تطابق، یک انتخاب به شمار نمی آید. علاوه بر این عدم انطباق با برچسب قیمتی بسیار گزاف همراه است. عدم تبعیت از مقرراتی مانند اتصال اجزای دستگاه داخلی ( PCI )، آئین نامه عمومی حفاظت از داده ها ( GDPR ) و نیز قانون حریم خصوصی مصرف کننده در کالیفرنیا ( CCPA ) که به تازگی راه اندازی شده است، جریمه هایی سنگین و اقداماتی قانونی را در پی خواهد داشت.  

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۱۵ آذر ۹۹ ، ۱۶:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

شکار فرصت های حاصل از شیوع کووید19

در همه ی زمینه ها، اعم از کار، فرایندها، ابزارها، فناوری و ...، باید بازاندیشی صورت گیرد. این بهترین زمان برای تحول دیجیتال است.

 

همه ما کاملاً مطمئن هستیم که حتی با پایان یافتن شیوع کووید19 (COVID19) دیگر هیچ چیزی در جهان مثل سابق نخواهد بود. امروزه با بلاتکلیفی که بر همه ی زمینه های زندگی چیره گشته است، کسب و کارها به منظور اتخاذ تصمیماتی جدید شدیداً تحت فشار قرار گرفته اند. بویژه شرکت هایی که دریافته اند تنها راه نجات از شرایط فعلی فناوری می باشد، به دنبال برخورداری از زیرساخت هایی مناسب در سریع ترین زمان ممکن می باشند. سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) که از دیرباز جهت مدیریت فرایندهای کسب و کارمقوله ای انکارناپذیرو حیاتی بوده است، هم اکنون به اثبات منافع خود می پردازد.

 

 

با شیوع کووید19، اهمیت ابر بیشتر از همیشه آشکار شده است

از آنجایی که شیوع کووید19 همچنان مسبب خسارات زیادی می باشد؛ اما از طرفی نشان دهنده کاستی های ما نیز بوده است. شیوع کووید19 فرصتی بود که بفهمیم تصمیمات اتخاذ شده در گذشته تا چه اندازه سودمند بوده اند. هم اکنون شیوع کووید19 فرصتی ایده آل برای بررسی نقصان سیستم های قدیمی و مزیت های نمونه های جدید به شمار می آید.

مبحث ERP همچنان به عنوان اصلی ترین و حیاتی ترین جزء کسب و کار به حساب می آید. در بسیاری از صنایع انتقال به ابر، یعنی جایی که امنیتی بهتر، دسترسی آسان تر و ارزان تررا در اختیار قرار می دهد، هنوز صورت نگرفته است. کووید 19 اهمیت نرم افزار ابر به عنوان بهترین پاسخ برای دوران شیوع بر همگان را برجسته ساخته است. صنعت نرم افزار ابر بلافاصله  با اضافه کردن عملکردی جهت ردیابی بهترمنابع کووید19، حساب رسی و پیگیری هزینه های مربوط به شیوع کووید19، عکس العمل خود را به نمایش گذاشت و بهبودی پیگیری و ارتباط کارکنان با یکدیگررا با اضافه کردن منابع انسانی، مهیا ساخت.

 

 

***برای مطالعه بیشتر کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۰۸ آذر ۹۹ ، ۲۰:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp