تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی(ERP)

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

چالش های زنجیره تامین در نرم افزار ERP

مقاله ای که در پیش روی شما همراهان عزیز است به 6 مورد از موانع حاضر در انتخاب و بکارگیری نرم افزار ERP می پردازد که از مهم ترین مشکلات موجود در این مسیر می باشند. پیش بینی و پرداختن به هر یک از آنها موفقیت در پیاده سازی نرم افزار را بهمراه خواهد داشت...

 

ابزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، متخصصان زنجیره تأمین را بهنگام رویارویی با موانع یاری می رساند. از طرفی بکارگیری سیستم ERP و بدنبال آن کسب بهبود پذیری ها، چالش هایی را نیز با خود بهمراه دارد.

 

انتخاب نرم افزار ERP منطبق بر حجم سفارش

این احتمال وجود دارد که در مواقعی، با افزایش سفارشات مواجه شوید. افزایش فعالیت های کسب و کار بسیار مفید می باشد و بطور کلی رویدادی مثبت تلقی می گردد. با این حال انتخاب نرم افزار ERP که قادر باشد همگام با سفارشات موجود پیش برود و به شما این اجازه را بدهد که در صورت نیاز مقیاس پذیری آن را نیز بالاتر ببرید، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر این در نظر بگیرید که ویژگی های زنجیره تأمین در نرم افزار ERP چگونه می توانند جریان کاری را آسان سازند.

بعنوان مثال برخی محصولات می توانند برچسب های حمل و نقل و برگه های بسته بندی را بعنوان بخشی از فرایند انتخاب سفارش، به صورت مارک درآورند و یا آن ها را چاپ کنند و بدنبال آن، نیازمندی به چندین ابزار را برطرف سازند. عواملی که وقوع آنها در حال حاضر منجر به کندی حجم سفارشات می شود را در نظر بگیرید و علاوه بر این به سیستم ERP بیاندیشید که چگونه می تواند آنها را کاهش دهد.

 

تعیین ویژگی های مورد نیاز

ممکن است ابزار ERP ده ها ویژگی داشته باشد که به بخش های متعددی در کسب و کار، مرتبط باشند. مثلاً برخی محصولات دارای ابزاری از جمله حسابداری و مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) هستند. همچنین ابزارهای ERP دارای گرایشی هستند که در آن قابلیت های هوش مصنوعی (AI)، ارائه می گردد.

در حال حاضر مردم به زنجیره تأمین که از تکنولوزی هوش مصنوعی برخوردار باشد و حتی خارج از سیستم ERP قرار گرفته باشد، اعتماد بیشتری دارند. طی یک تحقیق ثابت شده است کاهش 25درصدی "خطاهای تحقق" مربوط به زمانی است که شرکت ها از هوش مصنوعی استفاده می کنند. 

بهنگام ارزیابی ویژگی های ERP لازم است زنجیره تأمین و سایر اپلیکیشن های آن که دارای بیشترین کاربرد در کسب و کار هستند را در نظر بگیرید. به نیازهای ضروری خود و چگونگی تغییر این نیازها در آینده ای نه چندان دور، بیاندیشید.

 

مدیریت زنجیره تأمین SCM

 

دسترسی به داده های مهم

استفاده از نرم افزار ERP شما را از هرآنچه که در زنجیره تأمین اتفاق می افتد، مطلع می سازد. هرچند اگر از تأمین کنندگان خود درخواست داده ای نداشته باشید و تنها برخی از داده های خود را با آنها به اشتراک بگذارید، یقیناً در ادامه نیز فرصت های خود را از دست خواهید داد.

در یک بررسی مشخص شده است که 53درصد از مدیران از نرم افزار ERP استفاده می کنند. علاوه بر این 59درصد از مردم داده های خود را در یک مکان مرکزی، یکپارچه می سازند. با این حال تنها 21درصد  از افراد اطلاعات خود را با تأمین کنندگان به اشتراک می گذارند.

در حال حاضر اگر اشتراک داده ای را در اختیار ندارید؛ باید به بررسی بپردازید. اطلاعات مربوط به تأمین کنندگان شما را در کشف موقعیت گلوگاه ها و ارتباطی فعالانه تر با تأمین کنندگان، یاری می رساند. اگر برخی داده ها را با شرکاء خود به اشتراک بگذارید؛ آنگاه اطمینان می یابید که آنها اقدامات امنیتی- سایبری مشخصی را در اختیار دارند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۸ تیر ۰۰ ، ۱۵:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

مدیریت موجودی

مدیریت موجودی عملکردی بسیار مهم است و سلامت زنجیره تامین را مشخص می سازد و به همان میزان نیز بر سلامت مالی ترازنامه، اثرگذار می باشد.

 

فعالیت ها در هر کسب و کار یا سازمانی به یکدیگر مربوط و متصل می باشند و در اغلب مواقع یکدیگر را پوشش می دهند. برخی جنبه های کلیدی از جمله مدیریت زنجیره تأمین و حمل و نقل و موجودی، حُکم ستون فقرات عملکرد تحویل محصول در کسب و کار را بعهده دارند. بنابراین چنین عملیاتی برای مدیران بازاریابی و همچنین کسانی که کنترل اموال را برعهده دارند، بسیارحائز اهمیت می باشد.

مدیریت موجودی عملکردی بسیار مهم است و سلامت زنجیره تأمین را مشخص می سازد و به همان میزان نیز بر سلامت مالی ترازنامه، اثرگذار می باشد. هر سازمانی بسختی تلاش می کند موجودی خود را به شکلی بهینه حفظ  نماید و در ادامه بتواند با نیازمندی های خود روبرو شده و موجودی را متعادل سازد؛ چرا که چنین مواردی بر ارقام مالی تأثیر می گذارد.

موجودی همیشه در گردش است. مدیریت موجودی به ثُبات نیاز دارد و با دقت به ارزیابی عوامل داخلی و خارجی می پردازد و با بررسی و برنامه ریزی، موجودی را کنترل می کند. اکثر سازمان ها دارای بخشی جداگانه یا فعالیت شغلی با عنوان "برنامه ریزان موجودی" هستند؛ یعنی کسانی که بطور مداوم بر موجودی نظارت دارند، آن را کنترل و بررسی می کنند و آن را به بخش های تولیدی، خرید و اموال، متصل می سازند.

 

کنترل موجودی جام پرسیا ERP

 

تعریف موجودی

واژه موجودی در واقع به موجودی فیزیکی بلااستفاده کالاها گفته می شود که دارای ارزش اقتصادی می باشند و توسط سازمان به اشکال مختلف از جمله در انتظار بسته بندی، پردازش، معامله، استفاده و یا فروش در زمان مشخصی از آینده، نگهداری می شوند.

هر سازمانی که در راستای تولید، تجارت، فروش و سرویس محصول فعالیت می کند، لازم است که به منابع مختلفی دسترسی داشته باشد و بدین وسیله مصرف و فروش در آینده را تأمین سازد. تا زمانی که موجودی یکی از ضروری ترین ضررهای یک کسب و کار محسوب می شود، لازم است که سازمان ها نیز به دلایل مختلفی اقدام به حفظ موجودی کنند؛ که از جمله می توانیم به اهداف سوداگرانه، اهداف عملکردی، نیازهای فیزیکی و دیگر موارد، اشاره کنیم.

با تعاریفی که تاکنون بیان شد، موارد زیراستخراج می شوند و مفهوم موجودی را مشخص می سازند:

- هر سازمانی که در تولید یا فروش محصولات فعال باشد، به حفظ موجودی تنها در یک قالب و یا چندین قالب می پردازد.

- موجودی می تواند هر دو وضعیت "تکمیل" و "ناقص" را شامل شود.

- موجودی جهت سهولت مصرف در آینده، فروش، پردازش بیشتر یا ارزش افزوده، مورد استفاده قرار می گیرد.

- کلیه منابع موجودی دارای ارزش اقتصادی می باشند و این امکان وجود دارد که جزء دارائی های سازمان محسوب گردند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۷:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

سیستم کاربردی مدیریت ارتباط با مشتریان

سیستم کاربردی مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در اصل بر اتوماسیون، بهبودسازی و افزایش فرایندهای کسب و کار مبتنی بر ارتباط با مشتریان و پشتیبانی آنها واقع شده است.

 

سیستم کاربردی مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در اصل بر اتوماسیون، بهبودسازی و افزایش فرایندهای کسب و کار مبتنی بر ارتباط با مشتریان و پشتیبانی آنها واقع شده است. در واقع اهمیت سیستم CRM به چگونگی اتوماسیون مواردی از جمله فروش، بازاریابی و فرایندهای سرویس گرا وابسته می باشد و نیز اینکه سیستم های کاربردی CRM با کدامیک از اپلیکیشن های اصلی اتوماسیون که در ادامه به آنها می پردازیم، تعبیه می شود.

 

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان جام پرسیا

 

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی همانطور که از نامش مشخص است عمدتاً بر اتوماسیون فرایندهای بازاریابی متمرکز می باشد. مدیریت کمپین در بازاریابی شامل فروشندگانی است که اطلاعات خاص مشتریان را برای تعیین، ارزیابی و توسعه ارتباطاتی که برای مشتریان ضروری می باشد را از یکدیگر مشخص می کنند و به همان میزان نیز برای فضاهای چندسطحی و چندکاناله، آماده می سازند. کمپین هایی که جهت برقراری ارتباط با مشتریان به صورت جداگانه توسعه یافته اند، آسان می باشند و ارتباطات مستقیم و منحصربفردی را در بر می گیرند. پیاده سازی استراتژی های بازاریابی و مدیریت کمپین در فضای چندکاناله بسیار سخت و چالش برانگیز می باشد.   

به عنوان مثال برخی خرده فروشان دارای معاملات چندکاناله هستند؛ از جمله مغازه ها یا فروشگاه ها، فروشگاه های عمده فروشی، وب سایت ها، خرید از منزل و یا حتی خرید تلویزیونی. در چنین مواردی یکپارچگی و پیاده سازی استراتژی ارتباط بسیار دشوار می باشد ونیز لازم است که ارزیابی کارکرد و کیفیت کمپین ها اتوماسیون گردد و در برابر هر کانالی از تکنولوژی لازم برخوردار شده باشد. برای دستیابی به این مورد، استراتژی بازاریابی سیستم CRM و با عنوان بازاریابی مبتنی بر رویداد ارائه می گردد. ارتباطات بازاریابی مبتنی بر رویداد و ارائه اطلاعات موجود در مواقعی بکار گرفته می شود که مشتریان به آنها نیاز دارند. بعنوان مثال مشتری کارت اعتباری جهت اطلاع از نرخ فعلی بهره با مرکز تماس می گیرد و با این ارتباط، تمایز اینگونه مشتریان را مشخص می سازد و تلاش می کند نرخ بهره بدست آمده را با یافته های دیگر مقایسه کند و این احتمال نیز وجود دارد که برای یافتن معاملاتی ویژه به رقبایی مراجعه کند که با خواسته های او همخوانی بیشتری داشته باشند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۲ تیر ۰۰ ، ۱۶:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

معماری، اجزاء و مزیت های هوشمندی کسب و کار

هوشمندی کسب و کار حُکم چهارچوبی را دارد که جهت پشتیبانی فرایند تصمیم سازی طراحی شده است. این چهارچوب ترکیبی از معماری، پایگاه داده، ابزارهای تجزیه و تحلیل و اپلیکیشن ها می باشد. تجزیه و تحلیل های کسب و کار بخش جدایی ناپذیر هوشمندی کسب و کار تلقی می گردند.

 

امروزه فضای کسب و کار دائماً در حال تغییر است. سناریو اقتصاد جهانی در حال ارائه فرصت ها و چالش ها می باشد. عواملی که فضای کسب و کار را تحت تأثیر قرار می دهند عبارتند از: نیازها، جهانی شدن، سیاست های دولت و... .

اصولاً سازمان در این فضای کسب و کار شامل چهار قسمت عملیاتی است. سازمان می تواند حالاتی از جمله واکنشی، پیش بینی کننده، سازگار و یا فعال را دارا باشد. به همین دلیل است که سازمان می تواند استراتژی جدیدی را توسعه دهد، وارد مشارکت شود و یا هر مورد دیگری  را تجربه کند.  

امروزه اکثر کسب و کارها از پشتیبانی کامپیوتری کسب و کار بهره مند هستند. این پشتیبانی در قالب سیستم پشتیبانی تصمیم، تجزیه و تحلیل کسب و کار و دیگر موارد، ارائه می گردد.

هدف اصلی هوشمندی کسب و کار ایجاد پُل ارتباطی میان وضعیت فعلی سازمان و موقعیت مدنظر آن می باشد. هوشمندی کسب و کار سازمان را در کسب موفقیت تجاری و هم راستا با مدیریت بهینه اموال، یاری می رساند.

هوشمندی کسب و کار حُکم چهارچوبی را دارد که جهت پشتیبانی فرایند تصمیم سازی طراحی شده است.  این چهارچوب ترکیبی از معماری، پایگاه داده، ابزارهای تجزیه و تحلیل و اپلیکیشن ها می باشد. تجزیه و تحلیل های کسب و کار بخش جدائی ناپذیر هوشمندی کسب و کار تلقی می گردند. 

 

نرم افزار ERP 

 

چهارچوب هوشمندی کسب و کار

امروزه کسب و کارها با شتاب بیشتری به سوی هوشمندی کسب و کار پیش می روند. دلیل آن نیز به فضای کسب و کار مربوط می شود. سازمان ها ملزم به جمع آوری، ذخیره سازی و تفسیر داده ها هستند. داده ها نیز مهم ترین قسمت موفقیت کسب و کار هستند. سازمان ها برای هرگونه فرایند تصمیم سازی نیازمند اطلاعات صحیح می باشند.  

هوشمندی کسب و کار ترکیبی از پایگاه داده، تجزیه و تحلیل های کسب  و کار، کارکرد، استراتژی و رابط کاربری است. کسب و کار داده ها را از منابع متعدد دریافت می کند. این داده ها نیز در پایگاه داده جمع آوری می شوند؛ یعنی درست در جایی که ذخیره می شوند سازماندهی می گردند و برای استفاده بیشتر، خلاصه سازی می شوند. کاربران مجاز نیز می توانند به این داده ها دسترسی داشته باشند و به منظور کسب نتایجی مطلوب، آنها را مورد استفاده قرار دهند. نتایج حاصل جهت فرایند تصمیم سازی، با مدیران اجرائی به اشتراک گذاشته می شود. نتایج داده ای نیز می تواند بواسطه داشبوردها یا نقاط اشتراکی، منتشر گردد.

 

معماری و اجزاء هوشمندی کسب و کار

اجزاء اصلی هوشمندی کسب و کار را پایگاه داده ای، تجزیه و تحلیل های کسب و کار، مدیریت کارکرد کسب و کار و رابط کاربری تشکیل می دهند.

پایگاه داده به نگهداری داده های حاصل از سوی منابع داخلی و نیز منابع خارجی می پردازد. منابع داخلی دارای چندین سیستم عملیاتی هستند.

تجزیه و تحلیل های کسب و کار به ایجاد گزارش، بویژه در مواقع ضروری و از طریق پرس و جوها و قوانین حاکم، می پردازد. داده کاوی نیز از دیگر مؤلفه های مهم تجزیه و تحلیل های کسب و کار بشمار می آید.

مدیریت کارکرد کسب و کار هم به  پیوند داده ها با اهداف کسب و کار و برای پیگیری اثربخش تر، اشاره می کند. در ادامه نیز کارکرد کسب و کار بواسطه داشبوردها و نقاط اشتراکی، به مثابه یک نهاد تصیم سازی اجرائی ارائه می گردد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

مزایای مدیریت استراتژیک اموال

مقوله ای بنام اموال استراتژیکی شرکت را مجبور می سازد که آینده خود را تجسم کند. شرکت ملزم است به نوع تکنولوژی درخواستی خود که باعث قدرت آنها در بازار می شود، بیاندیشد...

 

حوزه مدیریت استراتژیک اموال طی چند سال گذشته به شدت رواج یافته است. دلیل آن نیز وجود مزیت های گوناگونی است که به دست اندکاران این فلسفه تعلق دارد. ما نیز در این مقاله قصد داریم با نگاهی موشکافانه تر برخی مزیت های مهم را مورد بحث و بررسی قرار دهیم؛ مزیت هایی که حاصل تبعیت از این فلسفه هستند.

 

هم ترازی چشم انداز مدیریت و هیئت مدیره

بزرگترین مزیت حاصل از مدیریت استراتژیکی اموال، اطمینان از همسویی کلیه ذینفعان است. طبیعی است در شرکت هایی که در آنها مدیریت استراتژیکی اموال مطرح نمی گردد، چشم انداز هیئت مدیره از آینده شرکت و در مقایسه با دیدگاه مدیریت بسیار متفاوت باشد. مدیریت استراتژیکی اموال طرفین را ملزم به ارائه چشم اندازی شفاف از آینده می سازد. در ادامه نیز باید جریان نقدی آزادی را که توسط شرکت و به منظور دستیابی به اهداف استراتژیکی توافق شده است، بکار گرفته شود. مدیریت استراتژیک اموال  منجر به آسان سازی عملکرد بسیاری از ذینفعان شرکت می شود. این امر ممکن است بدیهی بنظر آید. با این حال شرکت ها در واقعیت می توانند بسیار بزرگ و پیچیده ظاهر شوند و فعالیت آنها در اغلب مواقع مانعی بر سر راه تولید باشد. اینجاست که مدیریت استراتژیکی اموال مشکل گشا خواهد بود.

 

 

 

وجود چارچوبی مشترک

مدیریت استراتژیک اموال در تنظیم اهداف مشترک نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند. این اهداف مشترک در ادامه به سطوح پائین تر سازمان منتهی می گردند. کارکنان تشویق می شوند که به جای ابداع روش های موقت، فکر خود را معطوف دستیابی اهداف استراتژیکی سازند. این چارچوب مشترک توزیع منابع مختلف را که توسط سازمان کنترل می شوند، هدایت می کند. این کار باعث هم ترازی منابع کوتاه مدت با اهداف استراتژیکی بلند مدت می گردد. 

 

راهنمای نوآوری و اتخاذ تکنولوژی

شرکت ها در دنیای مدرن امروزی ملزم به سرمایه گذاری های عظیم در حوزه تکنولوژی هستند. شرکت های فناوری اطلاعات جزء بزرگترین و با اهمیت ترین شرکاء استراتژیکی شرکت های بزرگ چند ملیتی محسوب می شوند. از آنجایی که قرار است مبلغ هنگفتی صرف ساخت منابع فناوری اطلاعات شود؛ بنابراین لازم است که منابع نیز به صورت استراتژیکی ایجاد گردند.

درست در همین نقطه است که نقش اموال استراتژیکی پررنگ می شود. مقوله ای بنام اموال استراتژیکی شرکت را مجبور می سازد که آینده خود را تجسم کند. شرکت ملزم است به نوع تکنولوژی درخواستی خود که باعث قدرت آنها دربازار می شود، بیاندیشد. سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات به صورت تکه ای در نظر گرفته نمی شود. در عوض به مثابه بخشی از یک سیستم بزرگ است که طی چند سال آینده ظهور می کند. همانطور که دیوید اوگیلوی معروف گفته است؛ به تبلیغات نباید به دیدِ هزینه نگریستبلکه تبلیغات نوعی سرمایه گذاری بشمار می آید که بمنظور ثبت نام تجاری شرکت در بلند مدت در نظر گرفته می شود. مشابه چنین فلسفه ای برای هزینه های مربوط به فناوری اطلاعات شرکت نیز بکار گرفته می شود.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۱۶ تیر ۰۰ ، ۱۶:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

مروری بر سیستم مدیریت وظایف

ابزارهای مدیریت وظایف با توجه به میزان نیازمندی می توانند بسیار ساده باشند یا بطرز غیرقابل تصوری به ارایه اطلاعاتی فوق العاده بپردازند. با وجودی که همه آنها دارای یک عملکرد اصلی هستند و وظایف سازمان یافته را به اشتراک می گذارند؛ با این وجود روش های بیشماری از رویکرد مدیریت وظایف بچشم می خورد.

 

ابزار مدیریت وظائف با سازماندهی  و اولویت بندی وظائف مرتبط فرد، گروه و یا سازمان را در تکمیل اثربخش تر پروژه ها یاری می رساند.

ابزار مدیریت وظائف به صورت های متنوعی ارائه می شود؛ که  از جمله آنها می توانیم به صفحات گسترده و برنامه های آنلاین مدیریت پروژه اشاره کنیم. ابزارهای مدیریت وظائف افراد را در هر مرحله ای یاری می رسانند؛ از جمله:

- فعالیت با اثربخشی بیشتر و کاهش ضایعات

- انضباط

- اطمینان از اینکه تیم ها و افراد در مسیر درست خود قرار گرفته اند

- ضرب العجل ها

 

مدیریت وظائف جام پرسیا

 

اجزاء کلیدی ابزار مدیریت وظائف

ابزارهای مدیریت وظائف نیازهای عمومی سازمان، اولویت و تجسم کاری را مدنظر قرار می دهند. با چنین رویکردهایی قادر خواهید بود که امور کاری را مطابق با سودمندترین روش ها به انجام برسانید.

به بیان ساده تر ابزار مدیریت وظائف  افراد، تیم ها یا کسب و کارها را در سازماندهی بیشتر یاری می رساند. بخشی از سازمان دهی شامل مواردی می باشد؛ از جمله تعیین اولویت ها در وظائف، تجسم پیشرفت در وظائف که با پشت سر گذاشتن مراحل تکمیلی و گردآوری تجزیه و تحلیل ها حاصل می گردد و نیز گزارش هایی که مستقیماً با وظائف و جریان های کاری آینده مربوط می باشد.

 

اولویت بندی

تابلو اعلانات وظائف شما را قادر می سازد که وظائف خود را بر اساس اولویت ها سازماندهی کنید و بدنبال آن اطمینان می یابید که امور بسیارمهم در ابتدا تکمیل می گردند. همانطور که گفتیم ابزارهای مدیریت وظائف بآسانی بروزرسانی می شوند. با اولویت بندی بیشتر به جای آنکه بخواهیم بدون داشتن مسیری مشخص تنها به انتقال وظائف از شاخه ای به شاخه دیگر بپردازیم، بر میزان آسیب پذیری کار خود متمرکزتر می گردیم.

تجسم

تجسم وظائف نه تنها شما را در یادآوری هرآنچه که لازم است به انجام برسد، یاری می رساند؛ بلکه امکان درک بهتر و جامع تر از پروژه را برای شما فراهم می سازد. این بدان معناست که ابزارهای مدیریت وظائف به آسانی در دسترس همگان قرار می گیرند. زمانی که برنامه ای در مسیری قرار گیرد که درک آن آسان تر شود؛ وابستگی ها نیز شفاف تر می گردند و همکاری نیز حالت طبیعی تری بخود می گیرد.

 

تجزیه و تحلیل

ابزارهای مدیریت وظائف در همه مواقع برای برخی فرم های تجزیه و تحلیل ارائه می گردند؛ خواه آن فرمول توسط شما ایجاد شده باشد یا خواه پیش از آن در ابزار موجود باشد.

ابزارهای مدیریت وظائف به تولید داده های عینی می پردازند و کاربران نهائی با در اختیار داشتن این داده ها می توانند آنچه را که در حال حاضر بدان مشغول هستند، اموری را که در گذشته به انجام رسانیده اند و نیز انجام هر چه بهتر وظائف را به آسانی درک کنند.

این مبحث حساس ترین قسمت بهبودی روش انجام امور است.

 

انواع ابزارهای مدیریت وظائف

ابزارهای مدیریت وظائف با توجه به میزان نیازمندی می توانند بسیار ساده باشند یا بطرز غیرقابل تصوری به ارائه اطلاعاتی فوق العاده بپردازند. با وجودی که همه آنها دارای یک عملکرد اصلی هستند و وظائف سازمان یافته را به اشتراک می گذارند؛ با این وجود روش های بیشماری از رویکرد مدیریت وظائف بچشم می خورد.

ابزارهای مدیریت وظائف در بیشتر موارد توسط سیستم شبکه ای متشکل از ردیف ها و ستون ها ارائه می گردند و بطور معمول تحت عنوان تخته های مدیریت وظائف معرفی می گردند. همچنین سیستم های مدیریت وظائف دارای نشانه ها و شاخص هایی هستند که جهت نمایش وظائف گوناگون یا عناصرموجود در یک وظیفه، بکار گرفته می شوند. این موارد می توانند شامل هر چیزی باشند؛ از تصاویر گرفته تا یادداشت های برچسب دار، و یا تنها داده های موجود در یک سلول صفحه گسترده را می توانند در بر گیرند.  

ابزارهای مدیریت وظائف بطور معمول در سه دسته ویژه تقسیم بندی می شوند:

 

- مدیریت دستی وظائف

- مدیریت الکترونیکی وظائف

- مدیریت آنلاین وظائف

بیایید خیلی سریع به شناخت هر کدام از این ابزارهای مدیریت وظائف بپردازیم و بدنبال آن نیز بتوانیم به درک بهتری از تفاوت میان آنها دست بیابیم.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۱۲ تیر ۰۰ ، ۰۹:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

نرم افزار ERP؛ گره گشای کسب و کار شما

در صورتی که سیستم ERP را در اختیار نداشته باشید؛ لازم است جهت انجام امور شرکت به برقراری ارتباطات فردی و روابطی شخصی بیاندیشید. بدیهی است که نرم افزار ERP به منظور حصول نتایجی ثابت، به استانداردسازی روش های کسب و کار می پردازد...

 

اگر همچنان در پی آن هستید که بدانید سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) چگونه می تواند تحولی مثبت در کسب و کار را موجب شود؛ از فرصتی که هم اینک در اختیار دارید استفاده کنید و با دقت به بررسی این سیستم  بپردازید و با آشنایی قابلیت های آن، شگفت زده شوید.

همانطور که می بینید نرم افزار ERP  قابل شمارش نیست؛ اما در صورت نیاز به آن، قابل شمارش نیزمی گردد. این جمله به چه معناست؟ منظور این است که نرم افزار ERP قادر است کسب و کارها را از هر زاویه ای یاری برساند و کمیت کسب و کارها برای این نرم افزار، هیچ گونه اهمیتی ندارد.

به عنوان مثال همه کسب و کارها مقوله ای بنام اموال را دارا می باشند. نرم افزاری که جهت مدیریت اموال مورد استفاده قرار می گیرد را در نظر بگیرید؛ به همان میزان که کارمندان و آموزش آنها هم راستای این نرم افزار قرار دارند، از سویی نیز نرم افزار حُکم یک منبع را دارد. کلیه موارد از جمله تهیه و تدارک مواد اولیه، کل هزینه های تولید محصولات و امور فروش، همه و همه، تنها بواسطه در اختیار داشتن منابع امکان پذیر می گردند. با این حساب احتمالاً این سیستم برای مدیریت منابع بسیار سودمند می باشد؛ حال بیایید نگاهی به آن بیاندازیم... .

 

نرم افزار مدیریت کسب و کار جام پرسیا ERP

 

مدیریت تدارک و زنجیره تأمین

آیا با جزئیات و خصوصیات هر یک از تأمین کنندگان خود آشنا هستید؟ آیا از تاریخ های مقرر جهت تحویل مواد اولیه که لازمه ی اجراء دقیق کسب و کار هستند، اطلاع دارید؟ در مورد ضایعات و مخازن چطور؟ و نیز آموزش هایی که برای کارمندان و جهت بکارگیری مواد اولیه در نظر گرفته می شوند؟...

ممکن است که توجه و رسیدگی به امور تهیه و تدارک مواد در یک لحظه و تنها با یادآوری آن، انجام گیرد. بدین معنی که در انتظار برقراری تماس یا رسال ایمیل از سوی مدیر زنجیره تأمین بسر می برید و در ادامه نیز لازم است بدانید در چه زمان هایی  به مواد اولیه بیشتری نیاز خواهید داشت. این جملات بنظر درست نمی آیند؟ این احتمال نیز وجود دارد که زمانبندی دقیق و منظمی را جهت ارتباط با تأمین کنندگان و سفارش در اختیار داشته باشید و بهترین مواد اولیه را در بهترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

نرم افزار ERP قادر است شما را در سازمان دهی تدابیر مدیریتی زنجیره تأمین و تدارکات، یاری برساند؛ ضایعات را به حداقل رسانیده و فرایندهای تولیدی را نیز تسریع بخشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۰۳ تیر ۰۰ ، ۰۹:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp

استراتژی ERP دولایه ای

در استراتژی ERP دولایه ای؛ دفاتر مرکزی از نرم افزار سفارشی لایه اول جهت مدیریت عملکردهای اصلی که مورد نیاز شرکت های بزرگ است، استفاده می کنند....

 

آیا شرکت شما بصورت ارگانیکی توسعه یافته است یا این اتفاق بواسطه ی یکپارچگی ها و ادغام ها به وقوع پیوسته است؟

آیا دارای چندین شرکت تابعه هستید؟

آیا دارای زیرمجموعه هایی هستید که در موقعیت جغرافیایی وسیعی واقع شده اند؟

اگر هر کدام از این موارد را دارا هستید لازم است اقدام به پیاده سازی استراتژی ERP دولایه ای کنید.

دلیل اصلی پیاده سازی استراتژی ERP دولایه ای این است که دفاتر مرکزی و زیرمجموعه ها بطور معمول دارای گزارش های متفاوت و ساختارهای منطبق هستند. بنابراین چنانچه قصد دارید بمنظور رفع کلیه نیازهای کسب و کار خود سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) یکسانی را پیاده سازی کنید؛ در واقع تار و پودی از مشکلات را در هم تنیده اید  که شاید سرانجامی جز توده ای درهم و برهم نداشته باشد.

اینجا درست همان جایی است که استراتژی ERP دولایه ای به کمک شما می آید.

 

 

استراتژی ERP دولایه ای چیست؟

در استراتژی ERP دولایه ای؛ دفاتر مرکزی از  نرم افزار سفارشی لایه اول جهت مدیریت عملکردهای اصلی که مورد نیاز شرکت های بزرگ است، استفاده می کنند. از سوی دیگر شرکت های تابع یا زیرمجموعه های کوچک تر نیز نرم افزار لایه دوم را که  از منابع کم مصرف استفاده می کند و برای رفع نیازهای روزمره آنها ساخته شده است، بکار می گیرند.   

در ERP دولایه ای، جریان اطلاعاتی از لایه دوم به لایه اول انجام می شود و شرایط را برای مدیریت داده های ارشد فراهم می سازد. این حالت به مثابه تک منبعی از حقیقت می ماند که دسترسی به داده های اصلی کسب و کار را برای هر کدام از ذینفعان در سرتاسر سازمان فراهم می سازد. موارد تعهد در هر کدام از لایه ها نیز متفاوت می باشد؛ ولی در مجموع لایه اول عملکردهای اصلی کسب و کار نظیر زنجیره تأمین، اموال و حسابداری و منابع انسانی را مدیریت می کند. در حالی که لایه دوم مسئولیت سایر وظائف از جمله بازاریابی و فروش، تولید و ارتباط  داخلی مخصوص یک زیر شاخه را بر عهده دارد.

 

چرا شرکت ها از استراتژی ERP دولایه ای استفاده می کنند؟

استراتژی ERP دولایه ای زمانی رواج یافت که کسب و کارها اقدام به پیاده سازی راهکارهای سفارشی ERP کردند. دلایلی که در ادامه به آنها اشاره می شود به توضیح این اصل می پردازد:

 

 راهکارهای سفارشی ERP بسیار ارزان تر از سیستم های قدیمی ERP هستند.

 نرم افزار سفارشی ERP زمان کمتری را برای پیاده سازی به خود اختصاص می دهد.

-  سیستم های سفارشی ERP جهت رفع چالش های خاص کسب و کار ساخته شده اند.

از سوی دیگر سیستم های قدیمی ERP تحت تأثیر پیچیدگی ها، شدت نیاز به تنظیمات گسترده، نیاز به آموزش های سخت تکنیکی و مدت زمان بالا برای پیاده سازی و نیز هزینه ی بسیار بالا، بسیار حجیم و پُربار شده اند.

وجود چنین فاکتورهایی است که بسیاری از سازمان ها را به این فکر انداخته است بهره مندی از رویکرد ERP دو لایه ای در مقایسه با جایگزینی ERP لایه اول و یا انتقال زیرشاخه و سازمان اکتسابی به سیستم فعلی ERP ، بسیار مقرون بصرفه تر می باشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ

۰۳ تیر ۰۰ ، ۰۹:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
jam erp