پنج مزایای برتر  سیستم ERP

مشاغل بزرگ یا کوچک به یک نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) نیاز دارند . این برنامه فرایندهای کاری یک سازمان را ساده تر می کند. بهترین کار راه اندازی سیستم ERP است.

 

انواع مختلفی از سیستم های ERP وجود دارد:

 

 

نوع 1 - برای سازمانهای بزرگ اقتصادی

 

نوع 2 - برای سازمان های بخش عمومی

 

 

در نوع اول، راه حل های ERP برای پیکربندی ساده هستند و همچنین می توانند با بسیاری از فرایندها مقابله کنند. در نوع دوم، سیستم بسیار انعطاف پذیر است. این باعث می شود مقرون به صرفه تر، آسان تر و همچنین کارآمدتر باشد.

 

سازمان های کوچکتر می توانند از گزینه های ERP مخصوص صنعت، موبایل یا وب استفاده کنند. با این وجود، شرکت های بزرگ به یک سیستم سفارشی نیاز دارند. شرکتها با استفاده از سیستم ERP، مسائل مهم را سریع رفع می کنند.

مزایای سیستم ERP

 

 

1 . گزینه های سفارشی

 

از آنجا که نیازهای هر شغلی متفاوت است، هرکدام یک سیستم متناسب با آن دریافت می کنند. این سیستم نیازهای عملیاتی و اداری را در نظر می گیرد.

 

سیستم های ERP سیستم های ساده، انعطاف پذیر و همه کاره هستند. استفاده از آن برای هر کارمند آسان است. یک سیستم سازگار است زیرا در آن ماژول های مختلف برای بخش های مختلف سازمانمانند فروش و گردش، مدیریت اقلام، پول و همچنین ماژول های مدیریت کارمندان وجود دارد.

 

ERP یک سیستم سازگار است چرا که سیستم به صورت موبایل ارائه می شود. بنابراین، کارمندان یا مدیران می توانند هرجایی که باشند از این نرم افزار استفاده کنند.

 

2 . افزایش بهره وری

 

کارکنان در زمان واقعی کارهای بیشتری انجام می دهند و همچنین سریعتر به سوالات مصرف کننده پاسخ می دهند. از آنجا که همه اطلاعات به روز است، بخش های مختلف با موفقیت با هم ارتباط برقرار می کنند.

 

مشتریان به مشاغل مرتبط شده و می توانند سفارش داده، پرداخت کرده و همچنین محصولات خود را ردیابی کنند. علاوه بر این سیستم مشارکت مصرف کننده تضمین می کند که شرکت می تواند پشتیبانی مشتری خود را بهبود ببخشد.

 

کارمندان از سیستم مدیریت زنجیره تأمین برای بررسی عرضه استفاده می کنند. آنها تعاملات بین کسب و کارها، فروشندگان و همچنین مشتریان را ردیابی می کنند.

 

3 . ارایه قیمت مناسب

 

سیستم ERP با اطمینان از اینکه هر شخص در زمان مشخص فعالیت می کند، باعث کاهش هزینه کار می شود. و همچنین هزینه اجرایی را به حداقل می رساند. عرضه را مرتب کنترل می کند که این باعث کاهش هزینه انبار می شود و مانع انبار شدن کالاهای غیر ضروری می شود.

 

جدا از به حداقل رساندن هزینه ها، نرم افزار ERP، وجود درآمد دریافتنی را تضمین می کند چرا که مشتریان از یک سیستم ساده و روان برای خرید و پرداخت اقلام استفاده می کنند.

 

4 . تجزیه و تحلیل و گزارش اطلاعات

 

اعتماد به افراد برای ثبت و ارزیابی دقیق داده ها دشوار است . خطای انسانی می تواند هزینه زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد. یک سیستم ERP میتواند تهدیدها را از بین ببرد زیرا مانع تکرار در داده می شود.

 

این سیستم گزارشاتی بلادرنگ از وقایع کوچک در کسب و کار ارائه می دهد. از این طریق تهدیدها را ارزیابی و گزارشی از عملکرد ارائه نموده و خرید و فهرست موجودی کالاها را مرتب به روز رسانی می نماید. همچنین اطلاعات قدیمی شرکت می تواند به شناسایی آینده کسب و کار کمک کند.

 

5 . حفظ فرایندهای منظم

 

سیستم ERP می تواند سرپرستان تمام بخش ها را برای دستیابی به اهداف کاملاً یکسان راهنمایی کند. این کار روند تصمیم گیری را سرعت بخشیده و می توانید به روزرسانی های سیستم را به صورت مرکزی انجام دهید.

 

این سیستم می تواند یک کسب و کار جهانی را اداره کرده و به اعضای گروه های کسب و کار اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

برای خواندن مقالات بیشتر از سایت جام پرسیا دیدن فرمائید.

 

اینستاگرام
تلگرام
لینکدین
پینترست