برخی از فروشندگان یا تولید کنندگان صنایع، از طریق سازمان یافته نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ERP راه حل هایی را ارایه می دهند که بخش های مختلف صنعت ،مانند تولید و توزیع را در بر می گیرد.

 

 

 

زمانی که سازندگان یا تولید کنندگان ترجیح دهند ناوگان حمل و نقل اختصاصی خود را داشته و خودشان محصولات را تحویل بگیرند، می توانند از این نرم افزار به خوبی استفاده نموده و یا برای توزیع کننده هایی که احتمالا تصمیم بر فروش محصولات خود به صورت اسمبل شده دارند (معمولا به اسم مونتاژ شناخته می شوند) بسیار مفید خواهد بود.

 

فعالیت مونتاژ به عنوان سبکی از تولید شناخته می شود که معمولا نیازی به ویژگی های پیشرفته نرم افزاری نداشته، اما برخی از ویژگی های ERP را مورد استفاده قرار می دهد مانند جابجایی، پیکربندی محصول یا یک MRP پایه نیاز دارند .

 

اخیرا تولیدکنندگان، فعالیت های جدیدی را برای ایجاد منابع جدید درآمدی ایجاد نموده اند . از آنجا که تولید یکی از زمان برترین بخش های صنعت است، تولید کنندگان به دنبال افزایش درآمد با ارائه خدمات مربوط به محصولات تولیدی خود نیز می باشند.

 

لذا این شرکت ها به یک سیستم ERP نیاز دارند که بتوانند عملیات تولید و همچنین خدمات مرتبط را مدیریت کنند. به عنوان مثال تولید کننده تجهیزات روشنایی ممکن است تصمیم بگیرند که خدمات نصب و نگهداری را نیز به مشتریان خود ارائه بدهند.

 

erp

 

سایر سیستم های ERP مشابه

 

 

معمولا سیستم های ERP عمومی بر بخش های مختلف صنعت به غیر از تولید، توزیع و یا خدمات حرفه ای دیگر نیز تمرکز دارند. اصطلاح ERP در این صنایع برای توصیف سیستمی استفاده می شود که ترکیبی از ویژگی های ظاهری معمول و پیچیده پشت صحنه است.

 

 

 

 

***جهت مشاهده ی ادامه ی مطلب اینجا کلیک کنید***

 

 

 

 

 

 

جویا افزار ماندگار پرسیا (جام)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

•  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM

 

 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***

 

 

جهت پیام دادن در واتساپ روی عکس زیر کلیک کنید