پیشرفت در همه گیری بیماری کووید19 بر زنجیره های تأمین در سراسر دنیا اثری شدید گذاشته است و تولیدکنندگان را وادار کرده تا به سیستم یکپارچه ERP بیاندیشند و در رویکرد مدیریت مشتریان و فروش دستی خود، تجدیدنظر داشته باشند. شرکت هایی که برای تهیه ی مواد خام و محصولات نهایی به چین وابسته هستند در حال حاضرضربه ی سختی را متحمل شده اند، مخصوصا آن دسته از شرکت ها که وارد کننده مواد اولیه از ووهان هستند. حتی اگر در ماههای آینده اقتصاد جهانی به حالت طبیعی برگردد، هیچ تضمینی وجود ندارد که اختلالات موجود در زنجیره ی تأمین بطور کلی حذف گردند.

 


ERP

 

 

برنامه ریزی برای آینده ای نامشخص

 

برای چندین دهه است که شرکت های تولیدی بر روی مسئله ی بهینه سازی سیستم های IT و فرآیندهای پشتیبان  در جهت کم کردن هزینه ها و مدیریت موثر موجودی ها و به حداکثر رساندن استفاده از دارایی ، تمرکز کرده اند. در حالی که این تلاشها، شرکت ها را در به حداقل رساندن اختلالات کوچک  یاری رسانده اند اما بسیاری از این شرکت ها با تهدیدی به جدیت شیوع کووید19 مواجهه نشده اند.

در حالیکه محدودیت های زنجیره ی تأمین، تعطیلات گسترده و دستورات دور کاری حاکم شده است، بسیاری از شرکت های تولیدی در تلاش هستند که بتوانند در راستای برنامه های تولیدی خود پیش بروند. علاوه بر این، بسیاری از تأمین کنندگان بصورت موقت عملکردهای خود را در جهت کمک به محدود سازی شیوع ویروس، مطابق با نظرات انجمن جهانی اقتصاد، و با کنار گذاشتن تولیدکنندگان دارای کانالهای تأمین  محدود، به حداقل رسانده اند. شرکتهایی که برای این رکود جهانی آماده نبودند، شدیدا از میزان آسیب پذیری روابط زنجیره ی تأمین خود آگاه گشتند، با این وجود هنوز بسیاری از آنها فاقد بینش و هوش تجاری لازم برای یافتن راه حل های طولانی مدت هستند.

 

خوشبختانه فراوانی برنامه های کسب و کار بر پایه ی مدل ابری، به تولیدکنندگان دید وسیعی در خصوص خدمات مورد نیاز مشتریان و همچنین ابزارهای اتوماسیون فراهم نموده تا بتوانند پتشتیبانی خوبی از تحول دیجیتال داشته باشند. یکی از نوآوریهای تحول دیجیتال، نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی یا ERP می باشد که مجموعه ای از عملکردهای مختلف کسب و کار و منابع داده ای را تنها با یک نگرش واحد به هم متصل می کند.

 

با استفاده از سکوی ERP ، تولیدکنندگان می توانند فعالیت های روزانه از تهیه ی مواد خام تا منابع انسانی و فراتر از آن را با دقت مدیریت نمایند. البته سیستم یکپارچه ی ERP می تواند برای شرکتهایی که دارای فرمتهای داده ای متفاوت و برنامه های کاربردی جزیره ای  و زنجیره های تأمین پیچیده می باشند، چالش برانگیز باشد.

 

 

 

***برای مشاهده ی ادامه ی مطالب کلیک کنید***

 

 

جویا افزار ماندگار پرسیا(جام)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

دگار پرسیا (جام)

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

•  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM

 


درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***

 

 

جهت پیام دادن در واتساپ روی عکس زیر کلیک کنید