بدون شک ، امروز بازار سیستم های ERP چنان محبوبیت و سودمندی کسب کرده اند . که شرکت های موفق تقریبا بدون آنها نمی توانند وجود داشته باشند. سیستم های ERP در کلیه اندازه ها و شکل ها برای کلیه سکوها و محیط های توسعه در دسترس می باشند.

 

ارزیابی سیستمهای ERP موجود در فروشگاهها و انتخاب یکی از آنها برای شرکتتان یکی از اقدامات حیاتی می باشد. به دلیل وجود تعداد زیاد سیستمهای ERP در بازار، انتخاب بهترین گزینه یکی از کارهای وقت گیر و سخت می باشد. هدف نهایی از این کار انتخاب یک سیستم ERP متناسب با نیازمندیهای شرکتتان است.

 

 

 

 

فرآیند انتخاب ERP شامل چند مرحله است. در همان مرحله اول ، باید یک تیم منتخب تشکیل شود که روند ارزیابی را انجام دهد. این تیم باید از  پرسنل بخشها ، مدیران عالی و مشاوران تشکیل شود. تیم منتخب باید وظیفه انتخاب بسته ERP برای شرکت را به عهده داشته باشد. در مرحله اول فرآیند ، تیم منتخب باید تحقیقات بازار را انجام دهد تا تصمیم بگیرد که کدام سیستم های فروشنده کاندیداهای واجد شرایط می باشند.

 

فروشندگان ERP را می توان از منابع مختلف ، از جمله وب سایت ها ، مجلات صنعتی و نمایشگاه های تجاری شناسایی کرد. فروشندگان همچنین ممکن است از طریق تأمین کنندگان و سایر شرکاء شناسایی شوند .شرکتها به طور معمول لیست خود را به چند فروشنده محدود می کنند. و سپس ، با کمک خبرگان محصل ، مرور نسخه دومی نرم افزار به صورت آنلاین ، خواندن کاتالوگ محصولات و یا با مشاوره گرفتن از یک مشاور متخصص اطلاعاتی را کسب می کنند.

 

تیم انتخاب نرم افزار از فروشندگان نرم افزار تقاضا می نمایند تا ملاقاتی را با استفاده کنندگان قبلی نرم افزار فراهم نمایند. این بازدیدها به تیم منتخب اجازه می دهد تا آنچه که در نسخه دموی ارایه شده توسط تیم فروش تامین کننده ارایه شده بود را با سیستمی که در محیطی واقعی با داده های زنده و کاربران واقعی استفاده می شود، مقایسه نمایند.

 

در طی این بازدیدها،تیم انتخاب قادر خواهند بود که تایید کنند که آیا سیستم ERP مورد نظر دارای ابعاد مناسب بوده و برای آن صنعت مناسب می باشد. و همچنین می تواند بررسی کنند که این نرم افزار دارای چه میزان پشتیبانی فنی و این نسخه از نرم افزار چگونه اجرا می شود.

پس از تصمیم گیری در مورد بسته ERP ، شرکت باید معیارهای انتخاب را تهیه کند که امکان ارزیابی تمام بسته های موجود را فراهم کند. برای انتخاب بهترین سیستم ERP ، شرکت باید سیستمی را تأمین کند که نیازهای تجاری را برآورده کند و با شیوه های کسب و کار شرکت تطابق داشته باشد.

 

 

فاکتورهای مهم در تصمیم گیری در مورد سیستم ERP:

 

 

یک رویکرد ساخت یافته داشته باشید. اولین مرحله در فرآیند انتخاب ، رویکرد ساخت یافته  است. که مجموعه روشهایی است که قبل از شروع فرآیند انتخاب به کلیه نمایندگان و ذینفعان درون سازمان ارائه می شود. همه بخش ها و ذینفعان باید در تعریف الزامات سهیم بوده  و از روند انتخاب ERP آگاه باشند.

 

 

ماژول های مورد نیاز خود را خریداری کنید. بسته های ERP به صورت مجموعه  فروخته می شوند ، اما لزوماً مجبور به خرید آنها به این روش نیستید. می توانید ماژول هایی را که سازمان شما در حال حاضر به آن احتیاج دارند خریداری کنید. این ماژول ها در زمان استقرار یکپارچه می شوند ، خواه در زمان استقرار اولیه شما باشد و یا اینکه چند ماه بعد بعدا اضافه شده باشند.

 

***جهت مشاهده ی ادامه ی مطلب اینجا کلیک کنید***

 

جویا افزار ماندگار پرسیا (جام)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

•  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

 انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

 داده کاوی ( Data Mining ( DM

 

 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***

 

 

جهت پیام دادن در واتساپ روی عکس زیر کلیک کنید