استقرار نرم افزارهای ERP همیشه چالش برانگیز بوده است. حال، با وجود شیوع کووید 19 و بحران اقتصادی حاصل از این شیوع، پیاده سازی این نرم افزار بیش از پیش ریسک پذیر شده است.

 

erp

 

همگام با پیشرفت رهبران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد اطلاعاتی، در اجرای ERP، شما نیز لازم است تا از چگونگی اثرگذاری این چالش ها بر روی پروژه تان اطلاع حاصل نمایید. در این مقاله، 10 مورد از چالش های بالقوه استقرار ERP و استراتژی های فائق آمدن بر این چالشها، ارایه گردیده اند.

 

 

1- مقاومت

 

 

سهامداران با قرار گرفتن در شرایط خاص شیوع کووید 19، احتمالاً تمایلی به پیشرفت همگام با اجرای ERP ندارند. عدم ثبات اقتصادی و نگرانی های حاصل از کووید 19 رشدی فزاینده داشته است و بیشتر شرکت ها همچنان فرآیند کاری خود را بر اساس دورکاری کارکنان تنظیم کرده اند.

 

بمنظور کاستن از مقاومت شرکتها در این زمینه، لازم است که قابلیت های پروژه ی ERP از قبیل صرفه جویی در هزینه های شرکت، قرار گرفتن سازمان در جایی که منجر به افزایش سودآوری شود و یا هر دو مورد، ارائه شود. تمام مراحلی که به منظور کاهش این مخاطرات توسط پروژه طی می گردند، باید برجسته شوند. با فروشندگانتان به منظورگرفتن تخفیفات بیشتر که باعث می گردد پروژه تان در این لحظات طاقت فرسا مقرون به صرفه تر بنظر برسد، همکاری لازم را داشته باشید. در پایان، هدفتان از به اشتراک گذاشتن این موارد، اثبات این نکته باشد که با وجودی که دورکاری کارکنان مبحثی جدید در این روزها قلمداد می گردد ولی انجام کارها از راه دور، اتفاق جدیدی بشمار نمی رود. به کارکنانتان توضیح دهید که قادر هستید بسیاری از بحران های موجود در شرایط فعلی را با بکارگیری ابزارها و استراتژی هایی الهام گرفته از تجربیات گذشته، از میان بردارید.

 

 

2- مشغله های فکری کارکنان بنا به دلایل شخصی

 

 

بدنبال تعطیلی مدارس و مراقبت های روزانه، مشغله های شخصی اکثر کارکنان در این روزها نگهداری از فرزندانشان به همراه رسیدگی به تکالیف مدرسه و مراقبت از کودکان می باشد. علاوه بر اینها، شاید لازم باشد تا کارکنان مراقبت های بیشتری را به افراد مسن خانواده اختصاص دهند. این مبحث واقعیتی می باشد که برای بسیاری از افراد خارج از کنترل است. بهتر است که با کارکنان تعامل کاری داشته باشید تا چالش هایشان را دریابید و انتخابهایی را در نظر بگیرید که به کارکنان اجازه ی ادامه ی همکاری با پروژه در این روزهای سخت را بدهد. بعنوان مثال، به کارکنان اجازه دهید که در طول روز، در ساعاتی متفاوت به فعالیتشان بپردازند، همانند آغاز فعالیت در هنگام صبح  و یا فعالیت در هنگام عصر و یا در آخر هفته ها. همچنین می توانید از کلیه ی کارکنان بخواهید که برای ساعاتی مشخص در طول روز، در دسترس باشند و با این حساب، آنها می توانند فعالیت های مربوط به منزل خود را مطابق با آن زمان برنامه ریزی نمایند. اکثر مواقع انجام جلسات در دقایق پایانی روز ایده ی مناسبی تلقی نمی گردد، چرا که در آن لحظات کارکنان در حال رسیدگی به امور فرزندان و خانواده ی خود می باشند.

 

 

 

 

3- امنیت داده

 

 

اجرای موفقیت آمیز ERP مدل ابری تا حد زیادی به میزان برقراری امنیت، بستگی داشته و کسب این مزیت در شرایط فعلی می تواند دشوار بنظر برسد. با بالا رفتن تعداد کارکنان دورکار، مشاهده اطلاعات محرمانه توسط افرادی غیر از کارمندان، ریسک بالایی به حساب می آید. بسیاری از کارکنان احتمالاً فضایی مشترک را با سایر افراد حاضر در خانه برای پرداختن به امور کاریشان اختصاص می دهند. آنها احتمالا از یک کامپیوتر مشترک با سایر اعضای خانواده استفاده می کنند یا از تجهیزات کامپیوتری ناامن همانند Wi-Fi استفاده می کنند که دارای رمز عبور امن نمی باشد و یا از کامپیوتری استفاده می کنند که آنتی ویروس بر روی آن نصب نشده است.

 

از آنجایی که شاید نتوانید دست به ایجاد فضایی امن برای فعالیت های فیزیکی کارکنان دور کارتان بزنید، می توانید بمنظور کاهش این مشکل و تحقق خواسته تان، کارهایی را انجام دهید. در ابتدا مطمئن شوید که شرکت با کلیه کارمندان قوافق محرمانگی و عدم افشای اطلاعات را امضاء نموده است. در  گام بعدی، آن توافق محرمانه را به کارکنانتان یادآوری نمایید تا مطمئن شوید که این موضوع برای آنها نیز در این شرایط، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بنا به دلایلی ممکن است که کارکنان در سالهای گذشته و در هنگام اشتغالشان در شرکت، توافقی را به ثبت رسانیده باشند. علاوه بر این، می توانید تجهیزات کامپیوتری مورد نیاز و ملزومات نرم افزاری کارکنانتان را جهت امنیت کاریشان در خانه فراهم سازید. اگر تهیه ی لپ تاب یا کامپیوترهای شخصی برای کلیه  کارکنان شرکت امکان پذیر نمی باشد، احتمالاً باید هزینه ای را برای نصب نرم افزار ویروس یاب بر روی هر کامپیوتر شخصی اختصاص بدهید. در پایان، می توانید اطلاعات مورد نیاز کارکنانتان را در قالب مستندات یا آموزش آنلاین فراهم سازید. این موضوع به آنها کمک می کند تا با هرگونه ریسک امنیتی که احتمالاً با آن مواجهه شده اند، آشنا گردند و از پس حل آن مشکل برآیند. از جمله ی این خطرات می توان به چرایی نیاز به رمز عبور در هنگام اتصال به Wi-Fi اشاره کرد.

 

***جهت مشاهده ی ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

 

ارتباط از طریق واتساپ