طبق بررسی اخیری که انجام شده است،ERP ابری می تواند بر  موانعی که مرتبط با تهیه ی گزارش های مالی ERP بومی از جمله دستکاری دستی داده های استاتیک و داده های مرتبط با تیمهای  فناوری اطلاعات است، فایق آید و همه ی این موارد به طولانی شدن فرایند که با سرعت موردنظر کسب و کار مغایرت دارد، منجر می گردد. باما همراه باشید...

 

 

نتایج حاصل از بررسی انجام شده نشان دهنده ی نظرات مختلفی است که نشان می دهد اکثریت تولید کنندگان به سوی دیجیتالی شدن پیش می روند.

 

ERP

 

ERP ابری- سازمانها پیوسته در حال انتقال داده های مهم و ظرفیت کاری کسب و کارخود به سیستم های ERP ابری هستند و انتظار می رود که اندازه بازار ERP ابری در جهان ، به رقمی بالغ بر 38 میلیون دلار تا سال 2024 برسد. با آنکه در اثر این انتقال، اثربخشی هزینه ها افزایش پیدا می کند، ولی نمی تواند ازمحدودیت های موجود در گزارش مالی در سیستمهای  ERP قدیمی که معمولاً تنها جهت پشتیبانی نیازمندی های گزارش اولیه بجای تهیه ی گزارش های اختصاصی بخش های مالی طراحی شده است ، بکاهد.

 

اخیراً تحقیقی توسط شرکت  Insight software  در سطح جهان بمنظور ارزیابی اثرگذاری و آمادگی شرکتها برای انطباق با ERP مبتنی بر ابر، انجام شده است. در این تحقیق آقای Wes Gillette ، معاون شرکت  Insight software  می گوید: «این بررسی نشان می دهد که درکی اشتباه در مورد ERP ابری وجود دارد و آن اینکه ERP ابری می تواند بر  موانعی که مرتبط با تهیه ی گزارش های مالی ERP بومی از جمله دستکاری دستی داده های استاتیک و داده های مرتبط با تیمهای  فناوری اطلاعات است، فائق آید و همه ی این موارد به طولانی شدن فرایند که با سرعت موردنظر کسب و کار مغایرت دارد، منجر می گردد.

 

متأسفانه مشکل گزارش های مالی مشکل ساز در سیستم های محلی، به همان صورت در ERP های ابری نیز وجود دارد. از نظر تیم های مالی، این موضوع به صورت "مشکلی قدیمی  اما در سرور جدید" قلمداد می گردد و در واقع مشکلات جدیدی در خصوص کارایی به مشکلات قبلی اضافه شده است: مثلا گزارشات مالی کندتر شده است . افراد خبره در امور مالی که این چالش ها را پیش بینی کرده اند، به سازمان هایشان در جلوگیری از گزارش های تاخیری کمک نموده و به آنها اطمینان می دهند که انتقال به ERP ابری، گزینه ای مناسب می باشد.

 

این ارقام برای تولیدکنندگان به چه معناست؟

 

همانطور که از بحران کنونی جهان پیداست، گزارش مالی در زمان واقعی مربوط به تأمین، تقاضا و عملکردها، بدون شک برای تولیدکنندگان بسیارمهم می باشد. با وجودی که مزیت های انتقال بسوی ERP های ابری برای تیم های فناوری اطلاعات (IT) کاملاً مشخص  می باشد، بررسی داده ها نشان می دهد که سیستم های ERP ابری نمی توانند بشکلی مؤثر سطح گزارش مالی پیشنهاد شده توسط ERP محلی موجود را بهبود بخشند. با توجه به این موضوع که سیستم های ERP به مشابه قلب و شش تولید کنندگان براساس اندازه و میزان پیچیدگی زنجیره های تأمین جهانی می باشند، لازم است تا تیم های مالی تولیدکنندگان مهاجرت به ERP ابری را با همراهی تیم فناوری اطلاعات (IT) انجام دهند تا مطمئن شوند که به نیازمندی های  گزارش مالی رسیدگی می شود و رویارویی با چالش های دیگری که ازگزارش های متأخر جلوگیری می کند یا اختلال در عملکرد را می آفریند، قابل پیش بینی می گردند.

 

***جهت مشاهده ی ادامه ی مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ