صنعت نسل چهارم در منحنی بلوغ تحول دیجیتال شرکت‌های تولیدی، گامی رو به جلو محسوب گردیده و بر ترکیب فناوری اطلاعات و تکنولوژی عملیات، به‌منظور مدرن‌سازی زنجیره ارزش متمرکز شده است.

 

 

اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) یکی از تکنولوژی‌های پیشرو در صنعت نسل چهارم می‌باشد که منجر به تحریک تولیدکنندگان برای کسب رشد بیشتر کسب‌وکار گردیده است. به عبارتی ساده‌تر، اینترنت اشیاء صنعتی به مشابه چارچوبی است که با کمک سنسورها، دستگاه‌ها، نرم‌افزار و اینترنت، ماشین‌های صنعتی مختلف را به یکدیگر متصل می‌نماید. ماشین‌های صنعتی که با استفاده از اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند، شامل ربات‌ها، سنسورها، کمپرسورها و ... می‌باشند.

 

ERP

 

از نظر مشتریان شرکت‌های تولیدی، اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) امکان ارتباط از راه دور و نظارت و تعمیرات قابل‌پیش‌بینی  دستگاه‌هایشان را در فروشگاه فراهم می‌نماید. ابر، دستگاه‌های متصل، سنسورها، هوش مصنوعی، کلان داده، امنیت سایبری و تولید افزایشی (additive manufacturing)، تنها نمونه‌هایی از اجزای استراتژی اینترنت اشیاء صنعتی به حساب می‌آیند. با کمک سیستم‌های متصل، سنسورها و دستگاه‌ها، امکان دسترسی نیروی کار به ماشین‌آلات تولیدشان از دفتر کار فراهم می‌گردد. آنها همچنین می‌توانند عملکرد ماشین‌آلات تولیدی را ارزیابی نموده و با استفاده از فایل‌های لاگ، وضعیت داخلی آنها را در هر زمان و هر مکانی مشاهده نمایند.

 

هرگونه تغییر یا انحراف از پارامترهای پیش‌فرض، می‌تواند به‌وسیله ی ماشین‌های هوشمند تشخیص‌داده‌شده و به مسئول مربوطه برای اقدام ارسال گردد. همچنین سنسورهای هوشمند قادر هستند به تصمیم‌سازی خودکار در سطح فروش کمک نمایند.

 

ماشین هوشمند نصب شده می‌بایست با سایر ماشین‌ها و تنظیمات مربوط به تولیدکنندگان تجهیزات اصلی یا ارجینال (OEMs) سازگار باشد. علاوه بر این وجود ارتباطی قوی بین دستگاه‌ها، امکان اشتراک داده‌ها، پیش‌بینی تعمیرات و به حداقل رساندن خطرات امنیتی را میسر می‌سازد.

 

ماشین‌آلات صنعتی در اغلب مواقع به تعمیرات دوره‌ای نیاز دارند. خبر خوش آن است که با استفاده از سیستمهای ERP  با قابلیت اینترنت اشیاء، تولیدکنندگان قادر خواهند بود که پیشاپیش خرابی عملکردهای دستگاه‌های صنعتی که به‌زودی اتفاق می‌افتند را با به‌کارگیری سنسورها و تحلیل‌هایی ابری، پیش‌بینی نمایند.

 

ERP

 

تولیدکنندگان بزرگی مانند Boeing, Bosch, Airbusو ...، به دلایل مختلفی به اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) وابسته می‌باشند. Airbus به ابتکاری دست‌زده است: کارخانه در آینده‌ای مبتنی بر فناوری پوشیدنی و سنسورهای یکپارچه که به‌منظور ایمنی و کاستن اشتباهات طراحی شده‌اند، متمرکز شده است. Bosch به برنامه‌ای که قادر است به صورتی خودکار عملیات کارخانه و مسیر کارکنان را ردیابی و عملیات مونتاژ را هدایت کند، دست‌یافته است.

 

***جهت مشاهده ی ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ