با رشد فوق‌العاده سریع تکنولوژی، امکان پیش‌بینی تحلیل‌های داده‌ای با کمک تکنولوژی‌هایی از جمله ابر و اینترنت اشیاء صنعتی نیز به وجود آمده است. ERP ابری به همراه اینترنت اشیاء صنعتی نسل 4 ، افزونه ای ارزشمند برای کل صنعت تولید به شمار می روند. با ما همراه باشید...

 

 

چگونگی استفاده اینترنت اشیاء صنعتی (IIoTدر خط تولید توسط ERP ابری

 

 

آیا می‌دانید که همگی عضوی از انقلاب صنعتی نسل 4 به شمار می‌رویم؟

علاوه بر این، آیا می‌دانید که این رویداد طی 50 سال اخیر رخ‌داده است؟

لازم است برای درک بیشتر این مطالب به انقلاب صنعتی نسل 4 بیشتر بیاندیشید ...

 

پس از انقلاب صنعتی نسل 3، شاهد بکارگیری ربات‌های متصل به کامپیوتر و سیستم‌های فناوری اطلاعات در خطوط مونتاژ هستیم. یکی از نمونه‌های اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) نسل 3 را می‌توان در خودروسازی Ford مشاهده کرد.

مبحث مهم و گسترده‌ی بعدی، اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) نسل 4 است که با سیستم‌های ERP ابری یکپارچه شده است. در نتیجه، ظهور این صنعت را انقلابی می‌نامند که سیستم‌های سایبر فیزیکی را در برگرفته است. به همین دلیل امروزه صنایع تولیدی، توانایی دسترسی به هر چیزی را در پهنای دیجیتالی دارا می‌باشند.

 

ERP

 

با رشد فوق‌العاده سریع تکنولوژی، امکان پیش‌بینی تحلیل‌های داده‌ای با کمک تکنولوژی‌هایی از جمله ابر و اینترنت اشیاء صنعتی نیز به وجود آمده است. به‌واسطه ی این امکان، کسب‌وکارهای تولیدی ازاین‌پس قادر خواهند بود تا پیش‌بینی‌های بیشتری از آینده را در معرض نمایش در بیاورند. در حقیقت، ERP ابری به همراه اینترنت اشیاء صنعتی نسل 4 ، افزونه ای ارزشمند برای کل صنعت تولید به شمار می روند.

 

 

 

روندهای کلیدی اجرای برنامه‌های صنعتی با استنفاده از اینترنت اشیاء

 

1-حکمرانی داده‌ای

این روزها شاهد افزایش درخواست‌ها از سوی صاحبان صنایع هستیم. تولیدکنندگان امروزی، به تحلیل داده‌ی ترکیبی که از سایت‌های عملیاتی متعدد استخراج شده اند، نیاز دارند و با اتصال آن‌ها به اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)، داده‌هایی جهت بهبود بهره‌وری ایجاد می شود. در نتیجه افزایش تولید را در سطحی وسیع به ارمغان می‌آورند.

 

2- استخراج آسان داده‌های کارخانه

هم اکنون که در حال صحبت در مورد اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) هستیم ، تولید کنندگان زیادی هستند که از قبل سنسورهایی را بر روی ماشین‌آلات خود نصب نموده اند. علاوه بر این، تعدادی هم بر توانمند سازی ماشین‌آلات با استفاده از سنسورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به همین خاطر، این سنسورها به مثابه راهی جهت جمع‌آوری و استخراج حجم بالایی از داده زمان واقعی، عمل می‌کنند.

داده‌های زمان واقعی با استفاده از سیستم‌های ERP ابری به سیستم تزریق می شوند. این روش برای رسیدن به درکی عمیق بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

 

صنعت تولیدی با ERP ابری و اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) نسل 4 ظهور یافته است

 

در درستی این مطلب که صنایع تولیدی همگام با اینترنت اشیاء صنعتی نسل چهار نمود پیدا کرده اند شکی وجود ندارد اما با توانمندسازی سیستم‌های ERP با استفاده از اینترنت اشیاء صنعتی، صنایع تولیدی در این روزها شاهد تحولی دیجیتال می‌باشند.

امروزه با در اختیار داشتن سرویس‌های ERP ابری و اینترنت اشیاء صنعتی، حجم انبوهی از داده که بهتر است آن‌ها را «دریاچه هایی از رکوردها »  بنامیم، تنها در عرض چند ثانیه با استفاده از یک کوئری یا یک الگوریتم قابل محاسبه می باشند.

بنابراین با در اختیار داشتن تحلیل‌هایی مفهومی و مشاهدات داده‌ای مهم، مزایایی بی‌شمار برای تولیدکنندگان مهیا می‌گردد.

 

***جهت مشاهده ی ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ