صنعت نسل 4 بیانگر یکی از هزاران تکنیک‌های موجود در تکنولوژی خودکارسازی بخش تولیدی از جمله اینترنت اشیاء (IoT) می‌باشد. با ما همراه باشید ...

 

 

مفهوم اینترنت اشیاء (IoT) در اتصال دستگاه‌ها به اینترنت جهت آسان‌سازی و حصول تسهیلات خلاصه می‌گردد. ابزارها و ماشین‌های صنعتی در صنایع تولیدی، صنعت نفت و گاز و انرژی و صنعت کشاورزی که از جمله مخاطبین اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) به حساب می‌آیند، قابلیت اتصال به اینترنت را دارا می‌باشند و با همکاری متقابل، عملکردی مضاعف را نمایان می‌سازند.

 

ERP

 

اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)

 

اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)، زمینه‌ی اتصال دستگاه‌های صنعتی به اینترنت و کاربر را جهت بهره‌برداری از داده‌ها مهیا می‌سازد. صنعت تولید می‌تواند تحلیل داده‌ای را در چندین روش بکار گیرد تا فرایند تصمیم‌گیری سریع‌تر انجام شود و دسترسی به داده‌های بلادرنگ میسر گردد. در صورت بهره مندی هر دستگاه صنعتی از سنسور می باشد که امکان فعال گذشتن آن دستگاه ار طریق اینترنت مهیا می گردد؛ بنابراین هر دستگاه صنعتی نمایاننده‌ی تکنولوژی اینترنت اشیاء صنعتی از سه قسمت تشکیل شده است که عبارت‌اند از: سنسور (ورودی)، پردازشگر (ناظر) و فعال‌کننده (خروجی). در بین سنسورها، داده‌ی تولید می‌تواند به جزئیات در حجمی انبوه، پیاپی و به حالت دسته‌ای، متصل باشد که این اطلاعات جهت اطمینان از یکپارچگی اطلاعات موجود در ابر، بکار گرفته می‌شوند. دسترسی هر چه سریع‌تر به چنین داده‌های مهم و بلادرنگ، سرعت فرایند تصمیم‌گیری را بالا می‌برد. کسب‌وکارها می‌توانند به موجودی خود مسیر بدهند، فروش خود را پیش‌بینی کنند و از گرایش‌های احتمالی مشتریان در آینده مطلع گردند، چندین سایت و چندین فروشنده را مدیریت کنند و در نهایت قادر به ترسیم منحنی تقاضا و تأمین کالا در پی کسب موفقیت در مواردی از جمله کاهش قابل‌توجه تعمیرات و هزینه‌های عملکردی باشند.

 

صنعت نسل 4

صنعت نسل 4 بیانگر یکی از هزاران تکنیک‌ موجود در تکنولوژی خودکارسازی بخش تولیدی از جمله اینترنت اشیاء (IoT) می‌باشد. مخاطبین صنعت نسل 4 با مطالبی از جمله تولید انبوه، استراتژی‌های مربوط به نفوذ در بازار جهانی، اتصال چندین دستگاه جهت دسترسی داده بلادرنگ و دیگر مطالب، سروکار دارند. تمامی مطالب گفته شده نقشی مهم در تولید رو به افزون، بازده بالاتر و سود جانبی مضاعف، ایفا می‌کنند. انقلاب صنعت نسل 4 منجر به اعمال تغییراتی قابل‌ ملاحظه درنحوی عملکرد زنجیره‌ ی تأمین گذشته است. دستگاه‌هایی از جمله تلفن همراه و کامپیوترها به‌منظور کاهش دخالت انسان و انجام کارهای پیش پا افتاده به صورت خودکار و بدون نیاز به خروجی‌های کاربردی، به یکدیگر متصل گشته‌اند.

 

ERP

 

ERP

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)، تولید کنندگان و صنایع زنجیره‌ی تأمین را به انجام فعالیت‌هایی متعدد از جمله فعالیت‌های سازمانی و کنترل موجودی، زنجیره‌های تأمین، مدیریت فروشنده، فروش و خدمات مشتری، منابع انسانی، امور مالی، و امور مالیاتی، قادر می‌سازد. سیستم ERP با ارائه‌ی داده بلادرنگ و نظارت بر فرایندها از ابتدا تا انتها (از تولید تا تحویل کالا)، از پیروان صنعت نسل 4 گشته است. سیستم‌های جدید ERP منجر به نفوذ تکنولوژی ابر گشته‌اند که به‌واسطه ی این قابلیت، دسترسی به اطلاعات برای کاربران از هر مکان و هر زمانی میسر گشته است. اجرای ابر همچنین تعهد فروشنده را نسبت به حفظ داده‌ها، امنیت، پشتیبانی و بهبودی را نمایان می سازد. به معنای ساده‌تر، شرکت‌ها قادر به صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌های زیرساختی خود خواهند بود. ازاین‌رو شرکت‌ها بر طراحی، ساخت و توسعه‌ی تولید خود سازگار با بازار و اجرای بیشتر کسب‌وکار متمرکز می‌گردند و نگرانی آنها بابت جنبه‌های تکنیکی موجود در فضای سیستم محلی خود رفع می‌گردد.

 

***جهت مطالعه ی ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ