رکود جهانی حاصل از شیوع کووید 19 باعث شتاب کسب‌وکارها به سوی دورکاری شده است. این موضوع در بسیاری از سازمان‌ها به معنای بالابردن عملکرد ابری و زیرساخت آن به‌گونه‌ای می‌باشد که توان فعالیت به‌صورت دورکاری را داشته باشد. با ما همراه باشید...

 

غلبه بر کنترل و نظارت، کلید موفقیت اجرای ابر

 

محبوبیت ابر طی دهه‌ی گذشته به اوج رسیده است و بدون شک در طول سال 2020 ، صعودی بی‌سابقه را تجربه خواهد کرد. در واقع انتظار می‌رود که بازار خدمات ابر عمومی در جهان طی سال 2020، 17 درصد رشد داشته باشد و گویای این مطلب می‌باشد که ارزش آن از 227.8 میلیارد دلار در سال 2019 به رقمی معادل 266.4 میلیارد دلار در سال 2020 خواهد رسید. پذیرش و در ادامه اجرای آن توسط کسب‌وکارها و دُوَل مربوطه در کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری، سهولت و سرعت توسعه‌ی آن و البته امنیت بالا، خلاصه می‌گردد. علاوه بر این، نیازی به یاد آوری قابلیت‌های مناسب این مدل جهت دورکاری کارکنان در این روزها که به رویکردی مهم تبدیل گشته است، نمی‌باشد.

 

ERP

 

با این ‌حال به نظر می‌رسد که اجرای ابر در بسیاری از کسب ‌وکارها پیچیده‌ تر انگاشته می‌شود. جهت استفاده‌ی موفقیت‌ آمیز از ابرلازم است به تصورات اشتباه اهمیت داده شود. لازم است سازمان‌ها تشخیص بدهند که با مدیریت نادرست ابر، کنترل و زیر نظرداشتن شبکه و اجرای برنامه از عهده‌ی کارکنان خارج می‌گردد. این مشکلات فروپاشی، پیچیدگی بیشتر و تأثیری جدی بر سودمندی کاربر را در پی خواهد داشت. حرکت سازمان‌ها به سمت ابر نیازمند آموزش چالش‌های آن به کارکنان، به خاطر سپردن آنها در طول انتقال و بینشی استراتژیکی درمورد چگونگی غلبه بر آن، می‌باشد. شکست در این امر به این معنا خواهد بود که کارکنان از ابر در دسترس، کاملاً بهره‌مند نشده اند. مزایا به این معنا تلقی می‌گردد که بهبودی سودمندی موجود در ایام دورکاری و کار در منزل به همان اندازه‌ای باشد که در محیط اداری حاصل می‌گردد، و دری به‌ سوی نوآوری قلمداد گردد و استمرار در اجرایش، منجر به ترقی گردد.

 

چرایی اهمیت نظارت به‌منظور حصول مزایای ابری

 

- استراتژی‌های اجرایی فدای پیشرفت سریع

رکود جهانی حاصل از شیوع کووید 19 باعث شتاب کسب‌ وکارها به سوی دورکاری شده است. این موضوع در بسیاری از سازمان‌ها به معنای بالابردن عملکرد ابری و زیرساخت آن به ‌گونه‌ای می‌باشد که توان فعالیت به ‌صورت دورکاری را داشته باشد. به ‌هر حال تقلا برای تحرکی سریع و به همان نسبت حفظ عملکرد کسب‌ وکار به این معناست که بسیاری از سازمان‌ها به دنبال راهکاری هستند که عاری از دغدغه‌ی فکری حاصل از استراتژی‌های اجرایی بلند مدت خود باشد. این راهکارها اطمینان سازمان‌ها از چگونگی عملکردشان را نیز شامل می‌گردد. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از کسب‌ وکارها تحت تأثیر اجرای کُند سیستم‌ها و ضعف در برنامه‌ ریزی زیرساخت، سودمندی خود را از دست بدهند.

 

ERP

 

- اهمیت بالای نظارت و کنترل در اجرا

کسب ‌وکارهایی که در حال حاضر ابر را مورد استفاده قرار می‌دهند و یا حتی کسب‌ و کار خود را از سیستم قدیمی به راهکاری محلی - ابری انتقال می‌دهند، لازم است درباره‌ی این مطلب که تا چه میزان اعمال تغییرات بر نوع کنترل و نظارت تیم‌های عملیاتی آنها تأثیر گذار است، بیشتر بیندیشند. بر اساس گزارش Rethink Possible که اخیراً منتشر شده است، به طور معمول یکی از سه تیم تصمیم ‌گیرنده‌ی فناوری اطلاعات فاقد نظارتی جامع بر روی برنامه‌ها، شبکه و کاربران نهایی می‌باشند. بدون در اختیار داشتن این بینش، تیم‌های فناوری اطلاعات مجبور به پروازی کور می‌باشند. به طور معمول این مسئله توانمندی آنها را در اثبات این مسئله که آیا ابر در عیب‌یابی و رفع مشکلات کاربران نهایی مؤثر عمل می‌کند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. گذشته از اینها انجام به‌روزرسانی ممکن است ضروری‌تر به نظر برسد ولی به معنای عملکرد صحیح برنامه‌ها یا شبکه نمی‌باشد. درواقع ممکن است اجرای آن به‌قدری ضعیف باشد که نبودنش بهتر از بودنش به نظر برسد. بااین‌وجود تیم‌های فناوری اطلاعات تا هنگام مشاهده‌ی کامل شبکه و برنامه‌ها و در ادامه‌ی آن نظارت به‌منظور اعمال تغییرات و تفاوت‌ها، قادر به شناسایی این مهم نمی‌باشند. علاوه بر اینها عدم نظارت به این معناست که امتحان و انطباق تجاربی که کارکنان کسب کرده‌اند، امکان‌پذیر نمی‌باشد. وجود این مشکل تأثیری جدی بر سودمندی کاربران نهایی به دنبال خواهد داشت.

 

کسب ‌و کارهایی که در برابراین چالش‌ها مقاومت کرده‌اند در مقایسه با شرکت‌هایی که در برابر این چالش‌ها مدیریتی موفق داشته‌اند به طرز چشمگیری متضرر گشته‌اند. به ‌عنوان ‌مثال مؤسسات مالی و حقوقی را در نظر بگیرید که کارکنانش در طول خدمت کاری خود باید به طور مرتب به فایل‌هایی قطور دسترسی داشته باشند. اگر زمان بارگذاری این اسناد طولانی باشد اجرای ضعیف شبکه و افت کاری کارکنان را به همراه خواهد داشت. این مشکل در ارائه‌ی خدماتی سریع و مؤثر به مشتریان، اختلالاتی را در پی خواهد داشت. با گذشت زمان، این مسئله نا امیدی کارکنان را به همراه خواهد داشت و لازم به یادآوری نمی‌باشد که عدم رضایت مشتریان در پی محقق نشدن بموقع احتیاجاتشان نیز به وقوع می‌پیوندد. این مشکل نه‌تنها باعث به چالش کشیدن مشتریان فعلی می‌گردد بلکه عدم وجود تعاریفی مثبت از سوی مشتریان، جذابیت کسب‌وکارهای جدید را با مشکلاتی عدیده روبرو می‌سازد.

بنابراین مدیریت عملیات ابری، مهم‌ترین نقش را در ارائه‌ی مزیتی رقابتی و در نتیجه موفقیت در کسب‌وکار ایفا می‌کند. اثبات این موضوع در گزارش Rethink Possible  به چشم می‌خورد که نشان‌دهنده‌ی نظرات بیش از نیمی از مشتریان می‌باشد که معتقد هستند اجرای کُند و فناوری‌ای از دور خارج گشته، تأثیری مستقیم بر موفقیت کسب‌وکار دارد. در صورت اثبات موفقیت و سودمندی کسب‌وکار، لازم است در راستای حل این‌گونه مسائل سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه‌ی فناوری انجام شود.

 

***جهت مشاهده ی ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***
 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ