انتخاب و اجرای نرم افزار ERP از سخت ترین و وقت گیر ترین کارهایی است که باید انجام شود. سوالاتی که در ادامه ذکر گردیده اند شرکت ها را دراتخاذ تصمیم نهایی و خرید نرم افزارERP کمک خواهند نمود، با ما همراه باشید....

 


خرید نرم افزار ERP

بیایید با این سؤال شروع کنیم که هدف از انتخاب ERP چیست؟ برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) فرایندی است که به منظور یکپارچگی و مدیریت جنبه های بدون نقص کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار در سازمان های بزرگتر به معنای یکسان سازی بخش های متعددی از کسب و کار در یک قالب واحد می باشد.

ERP

کسب و کارها می توانند نرم افزار ERP را در بخش هایی از جمله منابع انسانی، مالی، بازاریابی، عملیات و دیگر قسمت ها به اجرا در بیاورند. علاوه بر اینها نرم افزار ERP سرعت و بازده ی ارتباط مابین بخش های مختلف را افزایش می دهد. همه ی این قابلیت ها اطلاعاتی را به ارمغان می آورد که سازمان در هنگام ساخت پروژه ها به آنها رجوع می کند و یا در حین فرایند تصمیم گیری، به اجرای آنها می پردازد.

نرم افزار ERP درشرکت های متعدد به مثابه ماشین روغن کاری جهت رفع مشکلات و بهینه سازی عملکرد کسب و کار  به اجرا در می آید. این فرایند اغلب مواقع با تغییراتی که به همراه دارد، نگرانی هایی را نیز با خود به همراه داشته است و یا از سوی کارکنان با سرسختی در پذیرش آن مواجه گشته است. به همین خاطر لازم است کسب و کارها دقت لازم را داشته باشند و در انتخاب نوع صحیحی از ERP، کارشناسی لازم را بعمل آورند.

انتخاب و اجرای نرم افزار ERP از سخت ترین و وقت گیر ترین کارهایی است که باید انجام شود. سؤالاتی که در ادامه ذکر گردیده اند شرکت ها را در اتخاذ تصمیم نهایی و خرید نرم افزارERP کمک خواهند نمود.

 

مورد اول : آیا نرم افزار ERP انعطاف پذیر می باشد؟

 

کاربر پسند بودن نرم افزارERP، اعمال تغییرات در نرم افزار را آسان می سازد. انعطاف پذیری نرم افزار ERP از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ چرا که کارکرد کنونی شرکت را حفظ می کند و ویژگی های مورد نیاز شرکت را در آینده پیش بینی می کند. نرم افزار همچنین با ایجاد انعطاف پذیری، زمینه ی برطرف نمودن مشکلات کاربر و آسان سازی آن به شکلی که وقت گیر نباشد و سودمندی را به ارمغان بیاورد، فراهم می سازد.

 

ERP

 

مورد دوم : آیا مقرون به صرفه می باشد؟

هزینه ی نرم افزار ERP از مهم ترین عناصر موجود در انتخاب برنامه ی ERP برای کسب و کار می باشد. این نکته در صورت عدم اطمینان از بازگشت سرمایه ای که صرف ساخت این نرم افزار گشته است، می تواند عامل فسخ معامله گردد. این گزینه نقشی کلیدی در فرایند تصمیم گیری، فارغ از مقیاس سازمان، ایفا می کند.

 

***جهت مشاهده ی ادامه مطلب اینجا کلیک کنید***
 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ