اگر به دنبال کسب مزیت های بیشمار از صنعت نسل چهار هستید، سکویی از اینترنت اشیاء (IoT) که بتواند داده های خام تولید شده توسط دستگاه های متصل و منتشر شده در سرتاسر سازمان را جمع آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل کند، را نیازمند می باشید. با ما همراه باشید...

 

سکوی اینترنت اشیاء (IoT) محوری ترین قسمت ازجنبش صنعتی نسل چهارمی باشد، که بیان کننده ی حالت جدیدی از انقلاب صنعتی متمرکز بر داده های بلادرنگ، سنسورهای جاسازی شده، اتصالات، خودکارسازی و یادگیری ماشین می باشد. گاهی اوقات صنعت نسل چهار بر تولیدی هوشمند دلالت دارد؛ یعنی جایی که عملیات و فرایندهای تولید فیزیکی با تکنولوژی دیجیتال و محاسبات هوشمند و کلان داده ترکیب شده اند و هدف از این ترکیب، خلق سیستمی فرصت طلب و متمرکز بر مدیریت زنجیره ی تأمین (SCM) و کسب و کار تولیدی ، می باشد.   

با این وجود اگر به دنبال کسب مزیت های بیشمار از صنعت نسل چهار هستید، نیازمند سکویی از اینترنت اشیاء (IoT) هستید که بتواند داده های خام تولید شده توسط دستگاه های متصل و منتشر شده در سرتاسر سازمان را جمع آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل کند.

 

 

سکوی اینترنت اشیاء، تحرک داده ای را حفظ می کند

در پروژه های اولیه اینترنت اشیاء (IoT)، کسب و کارها غالباً نیازمند اجرای برنامه هایی اختصاصی بمنظور کسب ارزش حاصل از دستگاه های متصل بودند. بعنوان مثال، سیستم های هوشمند روشنایی را در نظر بگیرید که شرکت ها  برای دسترسی آسان پروژه های آزمایشی اینترنت اشیاء (IoT)، بدان روی آورده بودند. به منظور بهره مندی از تکنولوژی روشنایی متصل، سازمان ها دو انتخاب در پیش روی خود داشتند:

بکارگیری اپ اختصاصی موبایل (Mobile App) که منحصراً برای روشنایی مربوط به دستگاه های متصل بکار گرفته می شود و یا ساخت برنامه ای سفارشی که شما را قادر به کنترل روشنایی هوشمند در سایر سازه های سیستم های مدیریتی سازد.

برای پروژه های آزمایشی کوچک تر، این گونه موانع قابل مدیریت هستند. اما پذیرش اینترنت اشیاء (IoT) و بکارگیری دستگاه های متصل در برابر دامنه ی وسیعی از سیستم ها و گردش های کاری،  به کجا خاتمه می یابد؟ ایجاد یکپارچگی های سفارشی مابین دستگاه های اینترنت اشیاء (IoT) و نرم افزار موجود، همیشه امکان پذیر نیست. نمی توانید از کارکنان بخواهید از بین چندین اپ (Mobile Apps) که بر اساس نوع داده های مورد نیازشان می باشند، انتخابی درست را داشته باشند. اینگونه اجبارها ارزش بالقوه ی اینترنت اشیاء (IoT) را زیر سؤال می برد. در اینجاست که سکوهای اینترنت اشیاء بمنظور مدیریت هر چیزی، از اتصال گرفته تا یکپارچگی داده ای از محل مرکزی، اطلاعاتی پیرامون این مطلب که چه هنگام نیاز به پیشروی در مسیری کاربرپسند می باشد را در اختیار قرار می دهند.

 

 

***جهت مشاهده مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ