بدون شک امروزه کسب و کارها به دنبال ثبات خود با فناوری جدید هستند تا بتوانند زمینه هایی مناسب را برای خود فراهم سازند و از در دسترس بودن آنها برای رقبای حاضر در صحنه، جلوگیری بعمل بیاورند. با ما همراه باشید...

 

نقش فناوری در هموار کردن مشکلات کسب و کار از اواخر سال جاری پررنگ تر شده است. بدنبال صدمات حاصل از شیوع کووید 19 و متعاقب آن ایجاد شرایطی یکسان برای همه، ما در جستجوی روش هایی جهت عرضه ی کالا و خدمات بدون هیچ گونه اختلالی بودیم. در حالی که بسیاری خواهان ادامه ی کسب و کارخود به همان روال سابق بودند، عده ای نیز در پی ایجاد سوئیچ ها و ارائه محصولاتی جدید بودند. بهرشکل آن دسته از افراد بهره مند از فناوری ERP ابری، از نظر دسترسی دارای جایگاهی مناسب تر بودند.

بدون شک امروزه کسب و کارها به دنبال ثبات خود با فناوری جدید هستند تا بتوانند زمینه هایی مناسب را برای خود فراهم سازند و از در دسترس بودن آنها برای رقبای حاضر در صحنه، جلوگیری بعمل بیاورند.

از طرفی با مشخص شدن مزایای حاصل از فناوری که هم اکنون سادگی فرایندهای کسب و کار را موجب شده است چگونه به انتخابی درست از هر آنچه که بازار در اختیار گذاشته است، دست پیدا می کنید؟

از تصمیمات موجود، انتخاب یا رد سیستم ERP عمومی است که صرف نظر از صنعت یا هرچیزی که خاصِ صنعت کسب و کارتان طراحی شده است، به ارائه ی راهکار می پردازد.

همانطور که می بینیم راه سومی نیز برای کسب و کارهای متوسط وجود دارد که به ارائه ی بهترین ها از هر دو جهان پرداخته است. بزودی به آن مبحث خواهیم رسید. ابتدا بیایید به گزینه های موجود نگاهی بیاندازیم.

 

 

ERP عمومی

ERP عمومی روش اثربخش آسان سازی و خودکارسازی فرایندهای کسب و کار را برای کسب و کارها  فراهم کرده است. این روش در واقع برای صنعت خاصی طراحی نشده است اما معمول ترین سناریوهای کسب و کاررا به عنوان نقطه ی شروع به خود اختصاص داده است.

در یک نگاه ارزیابی منافع بطور کلی ارزان تر است. سطح رضایت مندی شما از اتخاذ فرایندهایی که از قبل بر اساس بهترین روش شکل گرفته اند، پیاده سازی سریع تری را به ارمغان می آورد. جنبه ی منفی آن نیز می تواند فقدان عملکردهای خاص یک صنعت و حتی خاص یک شرکت باشد.

 

ERP مخصوص صنعت

ERP  مخصوص صنعت در واقع با در نظر گرفتن نیازهای صنعتی خاص طراحی شده است. بسیاری از شرکت های فعال در صنعت شما احتمالاً راهکاری مشابه را به کار می گیرند و آن راهکارمی تواند بیشتر بر اساس نیازهای خاص شما تنظیم شود.

در یک نگاه ارزیابی منافع می تواند عملکرد خاص صنعت را در بر داشته باشد که ممکن است اجرایی سریع را منجر گردد. جنبه ی منفی آن نیز هزینه و فرصتی برای « بازیگران بزرگ » در صنعت مربوط به شما می باشد که نقشی تعیین کننده در نحوه ی انجام کارها دارند.

 درادامه و در ارتباط با مبحث راهکار ابری، از متخصصی در زمینه ی تولید و زنجیره ی تأمین درخواست کرده ایم که در زمینه ی اشاره گرهایی بیشتر و جنبه های مثبت و منفی هر نمونه از سیستم های ERP، اطلاعاتی را در اختیارمان قرار دهد. در اینجا به شرح آنها می پردازیم.

 

***جهت مشاهده ی مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ