امنیت داده ها و حفظ حریم اطلاعات در یک سیستم نرم افزاری ERP همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، اما اهمیت آن هم اکنون و به دنبال دورکاری مشاوران، از ارزشی دوچندان بهره مند شده است. با ما همراه باشید...

 

از آنجایی که وقوع هر اتفاقی در کسب و کار قابل پیش بینی می باشد، شیوع کووید 19 و اثرات حاصل از آن برسیستم‌های نرم‌افزاری ERP و پروژه‌های تحول دیجیتال، به خصوص با ایجاد وقفه و یا تأخیر در پروژه های پیاده سازی، نمود پیدا کرده است.  برخی از شرکت‌ها پیاده‌سازی پروژه های خود را به تعویق انداخته‌ اند و یا به شدت محدوده اجرای آن ها را کاهش داده اند.

در حالی که توقف یا به تعویق انداختن یک پروژه اجرایی در مواجهه با کووید19 ممکن است منطقی به نظر برسد،اما  از طرفی از دست دادن دانش سازمانی جمع‌آوری‌شده توسط تیم یکپارچه‌سازی پروژه نیز ریسک پذیر می باشد.

احتمال عدم دسترسی به مشاورانی که از نیازمندی های کسب و کارتان آگاه هستند، در آینده ای نه چندان دور وجود دارد. همچنین هزینه های مضاعف درجذب مشاوران جدید برای کادرهیئت مدیره که به خوبی با محل اجرای پروژه، مسیر انجام آن و چگونگی رفع نیازمندیهای کسب و کار توسط پروژه آشنا هستند، نیز بالا خواهد بود.

 

 

خلق راهکارهایی در عصر کووید19

شاید بهترین گزینه برای جلوگیری از متوقف ساختن پیاده سازی پروژه های در دست اجرا، محدود سازی دامنه ی اجرایی آنها به ماژول های ضروری و یا انواع عملکردها باشد.

اگر در حال پیشروی در پیاده سازی پروژه ی خود هستید و در ادامه با کاهش دامنه اجرایی مواجه گشته اید، مطمئن شوید که راهکارهای منطقی را در اختیار دارید که بتوانید بواسطه ی آنها اختلالات مربوط به سفارشات در خانه ماندن، رعایت فاصله اجتماعی و مشاورانی که دورکاری می کنند را برطرف سازید.

مدیریت با پشتکار بالا حدودها و هزینه ی پیاده سازی پروژه، بیشتر از همیشه اهمیت دارد. لازم است بر مدیریت پروژه متمرکز شوید. لازم است بروزرسانی های پروژه را به شکلی منظم دریافت کنید و بروزرسانی های دریافت شده اطلاعاتی صحیح را در اختیارتان قرار دهند که بواسطه ی آن اطلاعات، تصمیماتی آگاهانه را بیافرینید.

همچنین به منظور رفع احتمال افزایش بودجه و خیز محدودیت ها، لازم است بر روی تغییرسفارشات تمرکز یابید. همچنین شاید لازم باشد برای تغییر سفارشات ازاصطلاحاتی مثل «پشتِ درب» درقرارداد پیاده سازی استفاده کنید.

 

http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/erp/ERPcovid19.jpg

 

حفظ یکپارچگی از راه دور

امنیت داده ها و حفظ حریم اطلاعات در یک سیستم نرم افزاری ERP همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، اما اهمیت آن هم اکنون و به دنبال دورکاری مشاوران، از ارزشی دوچندان بهره مند شده است.

در گذشته و تا قبل ازشیوع کووید 19 و مشکلات حاصل از آن در جهان، قراردادهای سیستم نرم افزاری ERP که با آنها به مذاکره می پرداختیم شامل بندهایی بودند که به شرح جزئیاتی از مسئولیت های خاص فروشنده، ادغام کننده و کاربرمی پرداختند. اما در این روزها و با توجه به اینکه اکثر مردم از کامپیوترهای شخصی استفاده می کنند،  احتمال نقض آن چه به صورت تصادفی و چه به دلیل هک شدن، ده برابر شده است.

 

***جهت مطالعه ی مقاله اینجا کلیک کنید***
 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ