بهبود همکاری در سرتاسر زنجیره ی تامین، از طراحی تا تولید و لجستیک ، و در حین حال چگونگی استفاده ی محصول توسط مشتریان، می تواند از ارزش بالایی درکسب و کار برخوردار باشد. با ما همراه باشید...

 

تا چه اندازه قادر به تأمین نیازهای واقعی مشتریان خود می باشید واز زمان نیازمندی آنها مطلع هستید؟ و چگونه می توانید  سریعتر از رقبایتان این ارتباط را حفظ کرده و بشکلی سودآور انجام دهید؟

اینها سؤالاتی هستند که در رأس تحقیقات قرار دارند؛ عامل پیشرفت و مهندسی شده می باشند و مدیران ارشد اجرایی (CEOs) شرکت‌ها، هرروزه آن‌هارا بکار می‌گیرند.

گزارشی که اخیراً توسط نشریات مختلف از جمله Industry Week و Machine Design انجام شده است گویای این مطلب است که موفق‌ترین شرکت‌ها، سیلوهای موجود در بخش‌ها و محدوده‌های شرکت را پاک‌سازی می‌کنند. آنها این کار را برای استقرار نوآوری انجام می‌دهند، با مشارکت بیشتر و فرایندهایی ساده‌تر، محصولاتی با کیفیت بالا طراحی می‌کنند تا امکان ورود هر چه سریع‌تر آنها به بازار را فراهم سازند.

 

 

ساخت پل ارتباطی مابین زنجیره‌ی تأمین و مهندسی

هنگامی‌که از بزرگ‌ترین محدودیت های کارکرد تیم‌های مهندسی سؤال شد، انبارهای شرکت در رأس آن محدودیت‌ها قرار داشتند. درحقیقت فرایند تحویل بیش‌تر برابر است با تولید بیشتر، بهترین گزینه برای مخاطبانی است که آن را در راهکار مدیریت چرخه‌ی کالا (PLM) مطالبه می کنند.

اما این موضوع به‌تنهایی به معنای بهبودی تولید نمی‌باشد. جان استارک، نویسنده‌ی کتاب مدیریت چرخه‌ی تولید، عنوان کرده است که به طور میانگین 80 درصد از هزینه‌ی تولید صرف توسعه‌ی آن می‌گردد، حتی اگر بیش از 80 درصد از حیاتش فراتر از تأسیس کارخانه باشد.

بهبود همکاری سراسری در زنجیره‌ی تأمین، از طراحی تا تولید و لجستیک، و در حین حال چگونگی استفاده‌ی محصول توسط مشتریان، می‌تواند از ارزش بالایی در کسب و کار برخوردار باشد.

 

 ابداع با آگاهی در این زمینه که قصد ابداع چه چیزی را دارید، آغاز می‌گردد.

تقاضا برای ابداع و طراحی محصولاتی با کیفیت و عرضه‌ی هرچه سریع‌تر آنها به بازار، همواره در صنایع رقابتی وجود داشته است.

جهت دستیابی به این منظور لازم است تا اطلاعاتی درمورد زنجیره‌ی تأمین کسب شود:

- ساخت: کیفیت محصولات طراحی شده و کارکرد تجهیزات تولیدی در این قسمت شرح داده می‌شود.

- زنجیره‌ی تأمین: به شناسایی مشکلات موجود در تأمین مواد مشخص شده و یا همکاری با شرکایی مشخص در زمینه‌هایی از جمله دسترسی، پایداری و قابلیت‌ها می‌پردازد.

- محصولات و دارایی های هوشمند: اطلاعات مربوط به چگونگی عملکرد محصولات در هنگام استفاده ی آنها توسط مشتری را شامل می‌گردد. اطلاعاتی ازاین‌قبیل را می‌توان اشاره کرد: محصولات چگونه کار می‌کنند و عمر مفیدشان چقدر می‌باشد؟ آیا عملکرد آنها باتوجه‌به عرضه‌شان از پایداری برخوردار می‌باشد؟ چه زمانی از دور خارج می‌گردند؟ کدام قسمت از اجزای ترکیب دهنده‌شان زودتر از موعد خراب می‌شود؟

- ورودی مشتری: می‌تواند از سوی منابع گوناگونی تأمین شود. ضبط صدای مشتری به معنای حفظ داده‌ها در هر دو حالت کاربردی (از جمله سفارش‌ها، پیش‌بینی‌ها و اطلاعات مربوط به خدمات مشتریان) و غیرکاربردی( از جمله تجزیه‌وتحلیل احساسات مشتری، رسانه‌ی اجتماعی و تحقیقات بازاری) را شامل می‌باشد.

 

***جهت مطالعه ی مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ