در صورتی که قصد پیگیری فعالیت های جهانی خود و انطباق با فرایندهای جدید را دارید، انتخاب راهکار صحیحی از ERP ضروری می باشد. در این مقاله به نکاتی پرداخته می شود که لازم است مدیران اجرایی جهت اطمینان از اینکه نرم افزار ERP می تواند از پسِ توسعه ی جهانی برآید، آنها را با دقت زیر نظر داشته باشند.

 

یکی از مهمترین چالش های کسب و کارهای متوسط که در هنگام توسعه با آن مواجه می گردند حصول اطمینان از این نکته می باشد که آیا فرایند اصلی آنها مدل های زنجیره ی تأمین جدید و فعالیت های جهانی را پشتیبانی می کند؟ اگر نمونه ای از سیستم ERP را در اختیار دارید، احتمال اینکه که آن را با توجه به توسعه پذیری انتخاب نکرده باشید، وجود دارد و همچنین ممکن است که سیستم، محدودیت هایی را نیز در بر داشته باشد. بکارگیری نرم افزاری اشتباه، پشتیبانی از طرح های عملیاتی در سطح جهان را دشوار یا غیرممکن می سازد. وجود همین دلایل کافیست تا شما را به تفکر درباره ی ایجاد راهکارهایی جهت تعویض یا ارزیابی این اصل که آیا نرم افزار فعلی توانایی پشتیبانی نیازهایتان را دارد، وادار سازد.

 

 

مدیریت منطقه ای یا جهانی

یکی از اولین سؤالاتی که لازم است به آن پاسخ داده شود این است که آیا به اجرای فعالیت های خود به عنوان مجموعه ای از کسب و کارهای منطقه ای متصل متمایل هستید یا به اجرای آنها به صورت شرکت جهانی یکپارچه راغب می باشید؟ مدیریت باید توانایی نظارتی شفاف بر فعالیت ها و موجودی داشته باشد و از هماهنگی مابین توزیع کننده و مصرف کننده اطمینان حاصل نماید.

مسئله حائز اهمیت در اینجا نیازمندی کسب و کارهای متوسط به کسب جایگاهی در بازارهای جدید مرتبط با خود می باشد و به منظور تحقق این امر لازم است با زنجیره تأمین متفاوتی بعنوان فعالیت اصلی خود فعالیت را ادامه داد. عملکردهایی از جمله حسابداری نیز می توانند به شکل محلی اجرا شوند.

راهکارهای گوناگونی وجود دارد. ادامه ی فعالیت در راستای مدلی کاملاً منطقه ای یا نمونه ای ترکیبی به انتخاب شما بستگی دارد که بتوانید در آن به اجرای عملیات اصلی کسب و کار در سطح جهانی بپردازید و دستاوردهای جدید خود را به روش منطقه ای به انجام برسانید. در این صورت تنها کاری که باید صورت گیرد انتخاب مدلی از ERP است که بتواند پذیرای هر دو سناریو باشد.

در انتها نیز به سیستمی نیاز دارید که مجوز کسب اطلاعات از فعالیت های جهانی را به سادگی هر چه تمام تر از هر منطقه ای برایتان مهیا سازد. همچنین می توانید عکسی فوری ازتأثیرگذاری موقعیت منطقه ای بر تصویری گسترده را فراهم سازید.

 

http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/erp/globalERP.jpg

 

پشتیبانی نیازهای محلی یا منطقه ای در ERP جهانی

از دیگر مواردی که باید در پیِ خرید سیستم ERP آن را در نظر گرفت، حصول اطمینان از استاندارد سازی فرایندها مطابق با سطح جهانی می باشد. بعنوان نمونه  قوانین مالیاتی با توجه به منطقه متفاوت خواهد بود و احتمال دارد سیستم ERP با بسیاری از اقدامات گزارش شده در کشورهایی خاص، مطابقت نداشته باشد. این همان دلیلی است که روشن می سازد نه تنها به کارگیری مدل صحیحی از سیستم ERP از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بلکه فعالیت با سازمان کارفرمایان متخصص (PEO) به منظور کسب اطمینان از توافق را نیز باید در نظر داشت.  

 

***جهت مطالعه مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ