اکثر تولیدکنندگان باید به انتخاب نمونه ای از سیستم ERP بیاندیشند که محوریت آن تولید باشد و سابقه ای ثبت شده در صنعت مورد فعالیت آنها را نیز در اختیار داشته باشد. با ما همراه باشید...

 

شرکت ها در بازار رقابتی و سریع السیر امروزی نیازمند نوعی از فناوری هستند که بواسطه ی آن نه تنها باعث رشد سازمان گردند بلکه مهم تر از آن سازگاری و بقائی سودآور در رویارویی با تغییر و اختلال مداوم نیز ضرورت پیدا می کند.

به نظر می رسد که صنعت خودرو همانند بسیاری از صنایع در وضعیت تکامل به سر می برد و با همراهی تولیدکنندگان ضمن اطمینان از انطباق، برنامه ریزی دقیق تقاضا، انعطاف زنجیره تأمین، رشد درآمد، رضایت مشتری و مواردی از این قبیل را ایجاد کرده است. در سال جاری پیچیدگی در نحوه ی پاسخگویی به این تقاضاها تحت تاثیر شیوع کووید19 افزایش یافته است، چرا که این صنعت با مواردی از جمله تعطیلی و راه اندازی مجدد کارخانه، ناامنی موجود در زنجیره تأمین، محدودیت های ایجاد شده برای نیروی کار، الزامات به منظور حفظ ایمنی و موارد بیشمار دیگری روبرو بوده است.

راهکار با کیفیت برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) می تواند حکم منجی کسب و کارها را داشته باشد که بتوانند بواسطه ی این فناوری، پیچیدگی های موجود را برطرف کنند و تقاضاهای ذکر شده را برآورده سازند و اعتماد تولیدکنندگان را بدست آورند. اما اصل ماجرا از این قرار می باشد که پیاده سازی سیستم ERP اصولاً فرایندی عظیم و زمان بر می باشد که به منظور دستیابی به آن باید برای ماه ها و حتی در موارد پیشرفته تر، سال ها برنامه ریزی کرد. علاوه بر این نرم افزار ERP هزینه ی بالایی دارد و هزینه های مربوط به قفسه بندی یک سیستم و سپس انتخاب و پیاده سازی نمونه ای جدید می تواند بسیارهنگفت باشد. انتخاب سیستم مناسب ERP، می تواند دلهره آور باشد و یکی از مهم ترین تصمیمات قابل توجه در شرکتی است که باید تصمیم بگیرد نمونه ای عمومی را پیاده سازی کند یا اینکه راهکار ERP مخصوص صنعت را برگزیند.

 

 

تعداد بیشماری از راهکارهای ERP عمومی برای انتخاب وجود دارد. به نظر می آید که راهکارهای خاص غیر عمودی و غیرصنعتی خارج از چارچوب، آماده ی عرضه باشند. آنها به طور معمول طیف گسترده ای از قابلیت ها را در بر دارند. با وجودی که عملکرد مورد نیازیک شرکت با هر تعداد صنعتی را در بر دارند، از طرفی نیز شامل عملکردهایی هستند که شرکتی فعال در یک حوزه ی صنعتی خاص احتمالاً بدان نیازی نخواهد داشت. به عنوان مثال عملکرد ساخته شده جهت خرده فروشی و بانکداری، جایگاهی در صنعت تولیدی ندارد و می تواند باعث کندی و پیچیدگی پیاده سازی های موفق گردد. این موضوع ممکن است خوب بنظر آید یا اینکه احتمال دارد به قیمت نرم افزار و جدول زمانی پیاده سازی نیز وابسته نباشد. حال چرا باید بابت عملکردی که به آن نیازی ندارید ؟ علاوه بر این سازگاری راهکارهای ERP عمومی با آخرین نیازها غالباً دشوار می باشد چرا که سفارشی سازی آنها بسیار پیچیده و در اکثر مواقع بسیار گران می باشد.



***جهت مطالعه مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ