نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، هوشمندی و آگاهی داده ای را افزایش می دهد. با ما همراه باشید...

 

بر کسی پوشیده نمی باشد که اینترنت اشیاء صنعتی(IIoT) و صنعت نسل چهار به منظور ایجاد تحول در تولید ایجاد شده اند. در مقایسه با گذشته، امروزه این تکنولوژیها  قابلیت ارائه ی اطلاعات بیشتر به فروشگاه ها، بهبودی تصمیم گیری، و نظارت هرچه بیشتر بر فرآیندها را دارا می باشند. علاوه بر این فرآیند تولید را پیچیده تر می سازند و در عین حال باعث سهولت و پربار بودن فرآیند تولید می گردند.

 

 

همانند بسیاری موارد تولیدی دیگر، نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) نیز محصولی جانبی از انقلاب صنعتی نسل سوم به شمار می رود. از آنجایی که در 60 سال گذشته بواسطه ی حضور امکانات الکترونیکی، صنایعی مانند تراش و دریل کاری  بسوی ابزارهای ماشینی از جمله دستگاه کنترل عددی  کامپیوتری (CNC) گرایش پیدا کردند، با بهره مندی بیشتر از کامپیوترها و فناوری اطلاعات، تکنولوژی های بیشتری از جمله طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) ، تولید کامپیوتری(CAM)، برنامه ریزی منابع سازمان(ERP)، مدیریت چرخه ی محصول(PLM)، و موارد بیشمار دیگری پا به عرصه ی وجود گذاشتند. همانطور که شواهد نشان می دهد، همه ی این موارد نحوه کار کردن، به اشتراک گذاری اطلاعات، و از همه مهمتر ساخت کالاها،  را تغییر داده است. تنها چیزی که چندان آشکار بنظر نمی رسد جایی است که صنعت هدایت می شود.

اصطلاحاتی از جمله محاسبات ابری و کلان داده، خود ر ا در واژگان تولید جای داده و واکنش های بیشماری را در پی داشته اند از جمله زمانی که والدین ما برای اولین بارلامپهای خلاء را دیدند و سؤلاتی از این قبیل در ذهن آنها شکل گرفت: این دیگه چه کوفتیه؟؟ بهرحال چه باهمراهی تغییرات تکنولوژی احساسی رضایت بخش داشته باشید و چه این تغییرات با سلیقه تان مغایرت داشته باشد، بر کسی پوشیده نمی باشد که اینترنت اشیاء صنعتی(IIoT) و صنعت نسل چهار به منظور ایجاد تحول در تولید نمایان گشته اند. هر دو تکنولوژی قابلیت ارائه ی اطلاعات بیشتر به فروشگاه ها، بهبود در تصمیم گیری، و نظارت هرچه بیشتر فرآیندها را نسبت به قبل دارا می باشند. این دو تکنولوژی پیچیدگی تولید را افزایش داده و در عین حال باعث سهولت و افزایش بهره وری آن گردیده اند.

 

 

تداوم پیشرفت  با داده

سوال بعدی که شکل می گیرد بدین شرح می باشد: سیستم ERP دقیقاً تا چه اندازه قادر به مدیریت کلان داده است؟ آیا مجموعه داده ها و سیستم های تولید سنتی در رویارویی با ابزارهای ماشینی هوشمند و سیستم های متصل از میان برداشته می شوند؟ ارائه دهندگان ERP  به فروشگاه هایی که قصد کنترل اینترنت اشیاء صنعتی  (IIoT)  را دارند، چه ابزارهای را ارائه خواهند داد؟

"سیستم ERP از گذشته تا کنون دارای زیرساختی مناسب بمنظور دریافت  داده از ورودی های مختلف و استفاده از آن برای افزایش بهره وری و نظارت بر بخشهای گوناگون شرکت مانند زمان بندی، فهرست موجودی، دارائی و یا سایر زمینه ها است."

 

***جهت مطالعه مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ