از آنجایی که راهکارهای ابری ارایه دهنده مزیت های بی شماری به رقبای شما هستند، جای هیچ گونه معطلی نیست. این فرصتی برای جسارت وسبقت از دیگران است، آن هم درست در زمانی که آنها عقب افتاده اند.

 

بسیاری از افراد تحت تأثیر شرایط شیوع کووید19 ( COVID 19) مجبور به تغییر روال کاری و اتخاذ هزاران تصمیم جهت حفظ کسب و کار خود شده اند، از جمله ادامه ی فعالیت بصورت دورکاری (Remotely) از هر جایی که امکانش مهیا باشد و یا حتی هنگامی که لازم است بسیاری از کارکنان به محل کار خود بازگردند. این امر کسب و کارها را ملزم به  تفکری متفاوت می سازد و همچنین تسریع دردستیابی به طرح های تحولی دیجیتالی را باعث می گردد. ذکر این نکات حداقل به این معناست که دسترسی کلیه کارکنان به تکنولوژی ابری هم اکنون لازم می باشد زیرا بدون در اختیار داشتن این قابلیت، کارکنان دورکار به منظور دسترسی به پایگاه های داده ای مشترک و مشارکت در وظائف خود ملزم به سخت کوشی می باشند.  

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع لازم است کسب و کارها در روشی که در آن مؤظف به انتخاب نرم افزار ERP هستند، تغییری ایجاد نمایند. با سرمایه ی موجود، مدل ابر بدون هیچ گونه تفکری ایجاد می گردد حتی اگر مربوط به کسب و کاری متوسط و یا کوچک باشد. برای سازمان هایی با پیچیدگی های وسیع تر، همیشه افرادی وجود دارند که به انتخاب راهکارهای محلی (On- premise) راغب می باشند و در این صورت محصولات دیگری نیز وجود دارد، اما اجازه دهید تحقیق کنونی را بر این اساس که شما خواستار مدل ابر هستید ادامه دهیم.

 

گزینش راهکار صحیحی از ERP ابری

 

 

1-دامنه

از خود بپرسید که به چه دلیل نیازمند نرم افزار ERP می باشید؟ درک دقیق و تفکیک نیازهای شرکت و فرایندهای موجود شروع خوبی برای کسب و کارتان خواهند بود. خارج از بسته ی نرم افزار ابری، نرم افزار ERP با در اختیار داشتن بهترین روش ها به منظور اجرای روزانه فرایندهای کسب و کار طراحی شده است با این حساب ممکن است کارهایی که هم اکنون به انجام آن ها می پردازید را متناسب با بهترین ترین رویکرد عملی تنظیم کنید.  

 

2- سفارشی سازی

آیا از تناسب فرایندهای استاندارد کسب و کار خود با این مدل نهایت رضایت را دارید یا اینکه لازم است تغییراتی در آن اعمال شود؟ با ارائه دهندگان بالقوه نرم افزار صحبت کنید و از مدت زمانی که جهت اعمال تغییر لازم می باشد و همچنین هزینه ی آن، مطلع گردید چرا که در غیر این صورت اعمال تغییرات می تواند افزایش هزینه ها را به همراه داشته باشد و دستاوردهای خارج از بسته نرم افزار را در همان قدم اول از بین می برد. در راهکارهای ابری، تصور ما بر این است که این انتخاب فرصتی برای صداقت با مشتریانی می باشد که در واکنش به ایجاد راهکاری سفارشی بدون درک مزیت های حاصل از ایجاد این تغییرات،  تنها به پیش بینی اثربخشی های بیشتر در آینده بسنده می کنند.

  

3- کنترل

با در اختیار داشتن نرم افزار ERP ، بهره مندی از کنترل کیفی و کمی تا چه میزان مفید می باشد؟ سیستم بر پایه ابر بر روی سرورهای شخصی دایر نمی باشد و متخصصان فناوری اطلاعات ( IT ) نیازمند دسترسی به  آنها نمی باشند. از شریک یا فروشنده خود در مورد هرگونه به روزرسانی خودکار، تعداد دفعات مورد نیاز برای انجام آنها و میزان پشتیبانی که بدنبال فراگیری کارکردی جدید بدان نیاز دارید، سؤال کنید.

 

***جهت مطالعه مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ