سیستم ERP بشکلی قابل توجه به تکامل رسیده است. کاربران فهمیده اند که با داده های بیشتر، سریعتر تصمیم گیری می کنند و در کسب مهارت، موفق ترند.

 

همانطور که پیشتر اشاره گردید بیشتر ارائه دهندگان ERP، قابلیت هایی از جمله تهیه ی گزارش و نظارت نرم افزاری شان را پیشنهاد می دهند. در این بخش به ادامه ی آنچه که در قسمت اول گذشت، می پردازیم.

 

 

 

برابری دلار و داده

با تصمیم گیری خودکار، امکان کنترل مقدار داده ی گردآوری شده وجود دارد و به همان نسبت می تواند هزینه ی این گردآوری را هم برآورد سازد. بنا به اشتراک گذاری سرویس ابری، میزان مبلغ پرداخت شده توسط مشتری در هر ماه ارتباط مستقیمی با اعداد و داده هایی که به صورت دوره ای ایجاد می گردند، دارد. به عنوان مثال در مرحله ی میعان، نیازی به چک کردن آن در هر دقیقه نمی باشد، بلکه ساعتی یکبار و یا حتی به صورت روزانه کفایت می کند. استراتژیکی رفتار کردن در این مقوله، کنترل هرچیزی مرتبط با اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) را مهیا می سازد.

تولیدکنندگان در ورای عملکرد ERP سنتی شاهد بکار گیری این تکنولوژی بعنوان ابزاری جهت نفوذ آنها در کلان داده که توسط صنعت نسل چهارمهیا گشته است، می باشند.

این موارد همچنین در پشتیبانی تولید وابسته به صنعت نسل چهار و اینترنت اشیاء صنعتی(IIoT) یکپارچه، مشاهده ی فرایندهای موجود در بستر فروشگاه در زمان واقعی خود، ابزارهای واقعی چندمنظوره جهت اهداف آموزشی و ابزارهایی که برای ناظران، تنظیم کنندگان زمان و نظارت بیشتر بر کسانی که با دستگاه کار می کنند وخلق تصمیماتی مؤثر مورد استفاده قرار می گیرند، به چشم می خورند. 

به واقعیت پیوستن موارد ذکر شده را در نظر بگیرید. درباره اش مطالب زیادی خواهید شنید و با پیشرفت در این مسیر ، واقعیت به صورت کامل و مجازی پدیدار خواهد گشت. هر کدام از این تکنولوژی ها می توانند به منظورعملی متقابل با سایر ابداعات صنعت نسل چهارکه دوقلوی دیجیتالیست، بکار روند. ارائه ی کاربردهای لوازم الکترونیکی یا تراکتورها بصورت تکنولوژی سه بعدی (3D)، ایستگاه های بادزنی، موتورهای جت، کنترل کامپیوتری امور(CNC) و یا دوقلوی دیجیتالی، انجام فعالیت های مهمی را که تا این اواخراجرایی غیرممکن یا غیرفعال داشته اند، فراهم می آورند.

بعنوان مثال احتمال دارد که متخصص تعمیر و نگهداری، ابزار ماشینی دوقلوی دیجیتال را بمنظور پیش بینی این نکته که چه هنگام دستگاه به سرویس نیاز دارد، مورد استفاده قرار دهد. داده ی سنسور موجود در خط مونتاژ تغذیه ی دوقلوی دیجیتال را عهده دار می شود و در مقایسه با پارامترهای کیفیتی از قبل تعریف شده، منجر به کاهش مدت زمان مورد نیاز برای بازرسی فیزیکی گردد. دوقلوی دیجیتال به طراحان روشی جهت بهینه سازی محصولات و خط تولیدی شان در این زمینه ارائه می دهد. همچنین لازم است تا آموزش اپراتورهای دستگاه ها ، شبیه سازی فرایندهای تولیدی وپیاده سازی آنها در بستر کارخانه، همه در فضایی مجازی تعبیه شوند.

 

http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/Industry 4.0 era/iiot121.jpg

 

اینها همان دلایلی هستند که باعث می گردند دوقلوی دیجیتال درمدت زمانی کوتاه به عضو مهم سیستم ERP فعلی یا سیستم ERP آتی شرکتتان مبدل گردد. از آنجایی که تنها سیستم ERP قادر به خواندن اعلام های اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) می باشد، به همان نسبت دوقلوی دیجیتال نیز قادر به دریافت این ورودی ها می باشد. این قابلیت، نظارت بیشتربرسرتاسر فروشگاه را در پی دارد و همچنین اطلاعات مورد نیازمرتبط با اجرای شاخص های کلیدی(KPIs) سودمندی را ارائه می نماید. 

فعالیت سازگار با صنعت نسل چهار قابلیت هایی از جمله پردازش داده هایی پرقدرت، اتصالی عالی و ذخایر فراوان داده ای را می طلبد. محاسبات ابری باعث بکارگیری بانک های وسیعی از سرورهای امن و محافظت شده توسط متخصصان ارشد فناوری اطلاعات (IT) ودارای خطوطی با پهنای گسترده جهت ارتباط با دنیا می گردد. بنابراین هنگامی که کارخانه های تولیدی در مقیاس کوچک و متوسط با این موانع مواجه می گردند، آرزوی بهره مندی از رویکرد تولید دیجیتالی را در سر می پرورانند.

 

***جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ