دستگاه های اینترنت اشیاء (IoT) از نظر جریان داده ای ارایه دهنده ی مزیت هایی بیشمار برای کسب و کارها می باشد. چنانچه متقاضی کسب مزایای حاصل از یکپارچگی اینترنت اشیاء با سیستم ERP هستید، مقاله ی زیر را مطالعه فرمایید.

 

برای کسب و کارهایی با در اختیار داشتن جریان داده ای از سوی دستگاه های اینترنت اشیاء، فرصت های فراوانی برای کسب درآمد وجود دارد. تنها مشکل موجود در حال حاضر به هدر رفتن بیشتر داده ها می باشد.

طبق تحقیقات اخیر از سوی بنیاد بین المللی علوم (IFS) تنها 16 درصد از شرکت ها داده های اینترنت اشیاء موجود در سیستم های ERP خود را مورد استفاده قرار می دهند. این مطلب بدان معناست که اکثریت مشاغل تا این لحظه اقدام به یکپارچگی اینترنت اشیاء و ERP نکرده اند.

چنین آماری، فرصتی از دست رفته را نمایان می سازد. لازم است شرکت ها درنتایج حاصل از اینترنت اشیاء سرمایه گذاری و بدنبال آن، کسب درآمد کنند.

یکپارچه سازی اینترنت اشیاء (IoT) با ERP همیشه آسان به نظر نمی رسد. حجم بالای داده های حاصل از دستگاه های اینترنت اشیاء (IoT) ، تسخیر و تحلیل را به مسئله ای قابل توجه تبدیل می کند. یکپارچگی اینترنت اشیاء با ERP دشوار می باشد، و به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها از انجام آن منصرف گشته اند.

اما یکپارچگی این تکنولوژی ها امکان پذیر می باشد و انجام آن، آسانتر از آن چیزی است که به نظر می آید. در این قسمت به نکاتی جهت یکپارچگی اینترنت اشیاء و ERP اشاره می شود.

 

 

1-اتصال به ERP

اولین قدم اتصال کامل سیستم ERP به دستگاه های مختلف اینترنت اشیاء (IoT) سازمان می باشد.  

شرکت های وسیع تر باید به معنای واقعی مطمئن شوند که نرم افزار سازمان، یکپارچگی دوجانبه با دستگاه های متصل را ساده سازی می کند یا ریسک از دست دادن مسابقه ی تحول دیجیتال به شرکت های کوچک تر و چابک تر را متقبل می شود.

نرم افزار سازمانی باید ارتباط دو طرفه بین ERP و طیف وسیعی از دستگاه های متصل یک شرکت را آسان سازد ؛  فرقی نمی کند که کنترل کننده های قابل برنامه ریزی منطقی یا سنسورهای دما یا لرزش باشند، و یا کل سلول های کاری باشند که از طریق سیستم های کنترل نظارتی و اکتساب داده ها (SCADA) متحد شده اند، این ارتباط دو طرفه باید برقرار گردد.  ارتباط مستقیم بین سیستم برنامه ریزی منابع سازمان (ERP)، مدیریت دارایی سازمان (EAM)، نرم افزار مدیریت خدمات میدانی و دستگاه های اینترنت اشیاء (IoT)  موجود دربستر کارخانه یا میدان به منظور دستیابی به موارد استفاده پیشرفته با اینترنت اشیاء (IoT)، برای سازمان ها الزامی می باشد.  

 

2-به جای یکپارچه سازی از گزینه های پیش فرض ERP استفاده کنید.

در صورتی که سیستم دارای پشتیبانی داخلی اینترنت اشیاء (IoT) است، از آن استفاده شود. فعالیت بسیاری از کسب و کارها که از داده ها ی اینترنت اشیاء (IoT) موجود در سیستم ERP خود استفاده می کنند، به گستردگی وسیع سیستم ها منتهی گشته است. با این وجود این انتخاب، انتخابی پرهزینه است. اگر تکنولوژی های استانداردی را بکار گیرید که یکپارچگی اینترنت اشیاء با سیستم ERP را در دسترس قرار دهند، بهره وری سرمایه (ROI) سریع تر اتفاق خواهد افتاد.

تا جایی که امکان دارد از پروژه های گسترده یکپارچگی سیستم ها که منجر به ایجاد خطر و هزینه ی بالا و مزایای محدود می شود، بپرهیزید. انجام این کاردر ابتدا با دیدن راه های استانداردی که فروشندگان نرم افزار سازمانی به منظور انتقال داده های اینترنت اشیاء به نرم افزارهای سازمانی انجام می دهند، آغاز می گردد. کسب و کارهایی که از نرم افزار ERP استفاده می کنند و راهی برای دسترسی داده های اینترنت اشیاء به برنامه ها به عنوان یک ویژگی استاندارد ندارند، با اینترنت اشیاء بیشتر در تقلا خواهند بود.

 

http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/Industry 4.0 era/IoT191.jpg

 

3-مبارزات خود را انتخاب کنید.

ماشین آلات متصل قادر هستند حجم عظیمی از داده را تولید کنند. استراتژی شرکت در زمینه ی اینترنت اشیاء (IoT) باید انتخاب مبارزات را نیز شامل شود. به جای تلاش برای انتقال کلیه داده ها به نرم افزار ERP ، شناسایی مشکلات خاص و تعریف روش هایی جهت حل آنها بواسطه ی افشای داده ها از سوی ماشین آلات متصل موجود در سیستم های سازمان و همچنین عملیاتی ساختن داده ها، بسیار منطقی تر خواهد بود.

 

***جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ