پیاده سازی نرم افزار ERP ناگزیر از در اختیار داشتن فرایندهای جدیدی خاصِ کسب و کار می باشد که نیازمند مدیریت تغییر در سرتاسر کسب و کار است.

 

با افزایش مهاجرت سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) از نصب هزینه بردارآنها به راهکارهای پرداخت همزمان حین فعالیت ، هم اکنون تعداد بیشتری از کسب و کارهای متوسط و کوچک (SMBs) می توانند به این نرم افزار نفوذ کنند و آن را به مرحله بعدی رُشد کسب و کار سوق دهند. اما هنگامی که کسب و کارهای متوسط و کوچک (SMBs) برای اولین بار با ERP مواجه می شوند و همچنین آن دسته از افرادی که سیستم های فعلی خود را ارتقاء داده اند، بدون آنکه گوشه چشمی به دراز مدت داشته باشند، بخصوص در اهداف استراتژیکی و بالقوه برای تحول در کسب و کارشان، در اغلب مواقع سیستم های بالقوه ERP را با ذهنیتی استراتژیکی ارزیابی می کنند. این بدان معناست که آنها در هنگام انتخاب و فرایند درخواست پیشنهاد (RFP)، سؤالاتی اشتباه را در میان می گذارند.

 

http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/erp/ERP99826.jpg

 

اجتناب از چک لیست عملکرد

درخواست های پیشنهادی (RFPs) در اغلب مواقع به چک لیست هایی عملکردی مبدل گشته اند و فاقد زمینه ی استراتژیکی مورد نیازجهت سؤالها و جواب ها می باشند. 

این اتفاق چگونه می افتد؟

در سناریویی، یک مجری اجرایی از سوی شرکتی مشابه که در آن نرم افزار ERP به همراه نتایجی چشمگیر پیاده سازی شده است، به کار گرفته می شود. او از فروشنده قبلی سیستم ERP تقاضای الگو و انطباق نیازهای خود با سیستم ERP را خواهد داشت. این رویکرد نشان می دهد الزامات سیستم ERP عمومی می باشند.

دراکثر مواقع شرکت ها فرایند انتخاب ERP را تنها با یک بخش هدایت کرده و پیش می برند و در صورتی که فرایند بر عدم اثربخشی های فعلی و ادراک کننده بیشتر ازکسب  پیشرفت های استراتژیکی و عظیم متمرکز شود، می تواند مشکل سازتلقی گردد. به عنوان مثال ممکن است که توجه بر روی گروهی از نمایندگان خدمات مشتریان باشد که در طول روز بر روی صفحه کلید کلیک می کنند و به دنبال تسریع فرایند ورود سفارش فروش هستند. اما در بسیاری از مواقع کسب مزیت های حاصل از منافع ERP ممکن است به معنای اضافه کردن مراحل مورد نیاز برای ورود سفارشات فروش باشد زیرا با انجام این کار اطلاعات سودمند را به صورت همزمان با بخش های دیگر سازمانی از جمله حسابداری، بازاریابی و تأمین منابع به اشتراک می گذارد.

اگربخواهیم به ارتقاء سطحی دیگر بپردازیم با این موضوع روبرو می شویم که اگر شرکتی مشابه بخواهد طی 5 سال آینده  فروش خود را تنها با افزایش 30% مخارج کلی به دو برابر برساند چه در پیش روی خواهد داشت؟ چالش بعدی تنها انتشارداده های فروش به کلیه بخش ها نمی باشد، بلکه به چگونگی ساده سازی فرایند جمع آوری سفارش نقدی اشاره می کند که کسب و کارها با رُشد در حجم نقدینگی، سریعتر به جمع آوری پول می پردازند و سیستم ERP با بکارگیری بهبودی تغییر فرایند می تواند از پسِ این کاربخوبی برآید.

اگرفرایند انتخاب نرم افزار ERP از منظر نزدیک بینی بر اجرای توابع از هم گسسته متمرکز باشد مزایای گسترده سازمانی حاصل از تغییر فرایندهای کسب و کار در ازای ارسال داده های مهم کسب و کار در سرتاسر عملیات از دست می روند؛ مزیت هایی که باعث ایجاد هوشمندی باارزش می گردد و بواسطه ی آن توانمندی رقابتی مهیا می شود.

مشخص است که نمی توانید نیاز به سیستم های ERP  را به منظور پشتیبانی از الزامات تاکتیکی روزانه نادیده بگیرید، توسعه ی مِتُد MoSCoW (باید داشته باشد، باید داشته باشد، می تواند داشته باشد و دوست داشتن) بسیار سودمند می باشد. از طرفی رویکرد استراتژی شما را وادار می سازد چگونگی مدیریت متفاوت کسب و کار در طول یک سال، سه سال و پنج سال دیگر را نیز در نظر داشته باشید. سپس اگر آموختید که پیشروی همگام با نیازهای آتی مستلزم سفارشی سازی حدود 40% از محصول یک فروشنده است، بدانید که مسیری اشتباه را طی کرده اید.

 

 http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/erp/ERP998263.jpg

 

چالش کسب و کار چیست؟

بهترین راه برای ایجاد گفتگویی معنادار با ارائه دهندگان بالقوه ERP، تهیه زمینه ای استراتژیکی می باشد. کسب و کارتان دارای چشم اندازی می باشد؛ لازم است تا شریکتان به درک درستی از آن چشم انداز برسد و زمینه ی سفر را فراهم سازد.

 

 

***جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ