شیوع کووید 19 زندگی را از این رو به آن رو کرده است. احتمال می رود که سال 2020 میلادی به عنوان سالی که در آن دورکاری برای میلیون ها نفر در جهان به واقعیت تبدیل شد، شناخته شود.

 

همانطور که می دانید شیوع کووید 19 زندگی را از این رو به آن رو کرده است. احتمال می رود که سال 2020 میلادی به عنوان سالی که در آن دورکاری برای میلیون ها نفر در جهان به واقعیت تبدیل شد، شناخته شود. با توجه به اینکه در اواسط اُکتبر سال 2020 تعداد کل مُبتلایان ویروس کرونا بیش از 40 میلیون نفرمی باشد، بنظر می رسد که تلاش ها به منظور فاصله گذاری اجتماعی به این زودی ها پایان نمی یابد. نتیجه ی مستقیم حاصل از شیوع کووید19، رویارویی کسب و کارها و کارمندان آنها با چالش هایی عظیم برای حفظ  ثُبات کسب و کار در سرتاسر جهان می باشد. در این لحظات طاقت فرسا رایانش ابری به عنوان یک منجی واقعی جهت اطمینان کسب و کاراز ثُبات ظهور کرده است و رشدی قابل توجه را در اتخاذ آن داشته است.

 

http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/ERP----Production/cloudcom28.png

 

رایانش ابری چگونه در اتصال مردم و کسب و کارها مؤثر عمل می کند؟

از آنجایی که بیشتر شرکت ها دریافته اند سازگاری با حالت جدیدی که این روزها برای همگان به امری عادی مبدل گشته است، کاری بسیار دشوار می باشد؛ سازمان هایی نیز هستند که تصمیم گرفته اند درادامه ی شیوع کووید19 در زیرساخت های رایانش ابری سرمایه گذاری کنند و عملکرد بهتری داشته باشند. رایانش ابری کارکنان و همکاران را قادر می سازد در فضایی دور از یکدیگر از همکاری و ارتباطی امن بهره مند گردند.  

در این قسمت روش هایی ویژه که در آنها رایانش ابری ، مدیریت کسب و کارها را در دوران شیوع کووید19 یاری می رساند، اشاره شده است. این روش ها عبارتند از:

 

-ایجاد نیروی کار دورکار که  بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند

با سپری شدن مارس 2020، دولتمردان در سرتاسر جهان اتخاذ  فرامینی جهت قفل اجباری تردد جمعیت در سرتاسر شهرها، شهرستان ها و کشورها را آغاز کردند. در نتیجه در مدت زمانی کوتاه، موج عظیمی از بکارگیری ابزارهای ویدئو کنفرانس و نرم افزار جلسات مجازی شکل گرفت. در ژوئن 2020 مطابق با گزارش زوم (Zoom)، افزایش سالیانه 169 درصدی درآمد کل به علت اتخاذ سریع سکوی  در سطح  جهان حاصل شد.

نتیجه ی مستقیم حاصل از این اتفاق، افزایش چشمگیر تقاضای پهنای باند اینترنت در سطح جهان بوده است. افزایش تقاضای پهنای باند بدین شکل در گذشته هرگز اتفاق نیفتاده است. در چنین مواردی نقش رایانش ابری به عنوان یک منجی واقعی ثابت شده است؛ چرا که با استعمال سناریوهای رایانش ابری، کنترل جست و خیزهای غیرمنتظره آسان تر می شود.

 

-دسترسی آسان به راهکارهای پشتیبانی داده ها

در صنایع عمودی مانند مراقبت های بهداشتی که داده ها حُکم دارایی اصلی را دارند ؛ در صورت استفاده از سرورهای محلی ( ON- premise servers)، مدیریت و ذخیره سازی داده ها می تواند بطور قطع گران تمام شود. در سناریویی به این شکل، رایانش ابری با در دسترس قرار دادن راهکارهای آنلاین پشتیبانی داده ای که به سرعت مقیاس پذیر می شوند ، می تواند بسیار سودمند عمل کند. بنابراین نتیجه ای که مستقیماً از اتخاذ راهکارهای ذخیره سازی حاصل شده است؛ روی آوردن سازمان های بزرگ به خدماتی آنلاین می باشد.

 

 

***جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید***
 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ