رایانش ابری مقصد نهایی ساخت و استقرار برنامه های مُدرن است. با ما همراه باشید...

 

هر زیرمجموعه ای از مزیت ها و چالش های خاص خود برخوردار می باشد، اما چندین ویژگی اصلی رایانش ابری زیربنای همگی آنها به حساب می آید. تحقیق درمورد هشت ویژگی اصلی رایانش ابری شما را در توضیح اینکه چرا رایانش ابری مقصد نهایی ساخت و استقرار برنامه های مُدرن است، یاری می رساند. در این مقاله به ادامه ویژگی های اصلی رایانش ابری پرداخته شده است.

 

 

4-قیمت گذاری در ازای هر بار استفاده

این ویزگی رایانش ابری، هزینه فناوری اطلاعات (IT) را از حالت Capex به سوی Opex تغییر می دهد؛ چرا که ارائه دهندگان، صورتحساب را به شکل ثانیه ای ارائه  می دهند. هرچند این موضوع در کُل مثبت به نظر می رسد، از طرفی تیم های فناوری اطلاعات (IT) باید مراقب باشند؛ چرا که بنظر می رسد نیازهای منابع آنها دارای ثُبات نمی باشد. ماشین های مجازی (VMs) باید از اندازه ای مناسب بهره مند باشند؛ هنگامی که مورد استفاده قرار نمی گیرند، خاموش شوند و یا طبق شرایط، محدود گردند. در غیر اینصورت، سازمان ها پول خود را هدر خواهند داد و با رسیدن صورتحساب ماهیانه خود، با برچسب شوکه کننده ای به پایان می رسند.

این مدل قیمت گذاری زمانی تنها راه پرداخت برای ابر به حساب می آمد، اما پس از آن فروشندگان طرح های پرداخت مختلفی که غالباً در ازای تعهداتی طولانی مدت از حداقل هزینه بهره مند بود،  را اضافه کردند.  

 

5-خدمات اندازه گیری شده

اندازه گیری میزان استفاده از خدمات، هم برای ارائه دهنده ابر و هم مشتریان، سودمند می باشد. ارائه دهنده محصول و مشتری بر استفاده از منابع و خدمات از جمله ماشین مجازی (VM)، ذخیره سازی، پردازش و پهنای باند، نظارت داشته و گزارش سازی می کنند. داده ها به منظور محاسبه مصرف مشتری از منابع ابر، و نیز جهت قیمت گذاری در ازای هر بار استفاده به کار می روند. در این اثناء تأمین کننده ابر قادر است چگونگی استفاده منابع توسط مشتریان را بهتر درک کند و بالقوه، بهبودی زیرساخت ها و خدمات ارائه شده را به ارمغان آورد.

 

6-انعطاف پذیری و در دسترس بودن

ارائه دهندگان ابر از تکنیک هایی جهت جلوگیری از خرابی استفاده می کنند؛ تکنیک هایی مانند به حداقل رساندن وابستگی های منطقه ای به منظور پرهیز از نقاط انفرادی خرابی. کاربران نیز می توانند حجم کارِ خود را در مناطقی در دسترس، که دارای شبکه هایی افزونه هستند و چندین مرکز داده ای نسبتاً نزدیک را بهم متصل می کنند، گسترش دهند. برخی خدمات سطح بالاتر به طور خودکار دست به توزیع حجم کار مناطق در دسترس می زنند.

البته ذکر این نکات به معنای بی خطر بودن این سیستم ها نمی باشند. قطعی ها اتفاق می افتند و سازمان ها نیز باید از برنامه های احتمالی موجود در محل برخوردار باشند. برای برخی از آنها این مطلب به معنای گسترش حجم کار در مناطق جدا افتاده و یا حتی سکوهای مختلف می باشد؛ هر چند که ممکن است با برچسب سنگین هزینه و پیچیدگی بالا همراه باشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ