نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) مبتنی بر ابر به سیستمی اطلاق می شود که از خدمات رایانش ابری و سکوهایی به منظور بهبودی کسب و کار در تکمیل وظایف و ذخیره سازی آسان داده ها بهره می جوید.

 

آیا به پیاده سازی سیستم ERP مبتنی بر ابر می اندیشید؟ آیا تحولی این چنینی می تواند برای سودمندی و موفقیت کسب و کار مفید واقع شود؟ در این صورت آیا نسبت به پیشنهادهای خریدی پیش رو، خاطرجمع می باشید؟

اگر به دنبال تحلیلی دقیق از ERP ابری و نیز پیشنهادات مربوط به آن هستید، پیش از هر چیز برای توضیح پاره ای از خصوصیات ما را همراهی کنید.

 

تعریف سیستم ERP مبتنی بر ابر

پیش از اتخاذ هر تصمیمی دانستن تعریفی درست از ERP مبتنی بر ابر بسیار حیاتی می باشد. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) مبتنی بر ابر به سیستمی اطلاق می شود که از خدمات رایانش ابری و سکوهایی به منظور بهبودی کسب و کار در تکمیل وظایف و ذخیره سازی آسان داده ها بهره می جوید. کلیه موارد ذکر شده درسراسر اینترنت قابل دسترسی می باشد.

حال بیایید به بررسی خصوصیات ویژه ERP مبتنی بر ابر و ارزیابی ارزشمندی آن  بپردازیم.

 

 

پشتیبانی بی نظیر

انتخاب بهترین و مناسب ترین راهکار ERP برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فروشندگان ERP که حافظ مالکیت نرم افزاری و سخت و افزاری خود هستند، اغلب به صورت شبانه روزی پشتیبانی گسترده ای را برای شرکت فراهم می سازند.  

در صورتی که مقصد پیاده سازی راهکار ERP  از نوع در محل (On-premise) باشد، لازم است بسته های پشتیبانی موجود در آن که بطور مداوم توسط سیستم های مبتنی بر ابر منتشر می شوند و بسته ای جامع را ارائه می دهند، نیز خریداری شود.

 

امنیت پیشرفته

شاید دانستن این مطلب که ERP مبتنی بر ابر ارائه دهنده مزایایی متعدد از جمله امنیتی پیشرفته می باشد، بسیار تعجب برانگیز باشد، در حالی که این مطلب عین واقعیت می باشد. هنگامی که سیستمی به ابر وابسته باشد در مقایسه با زمانی که داده ها به شکلی داخلی میزبانی می گردند، از امنیت بالاتری برخوردار می باشد. برای روشن شدن موضوع به ذکر مثالی می پردازیم:

اعتقاد شما بر این می باشد که قرار دادن داده های حساس کسب و کار در فضای ابری کاری بسیار خطرناک است. اما نکته ای که متوجه آن نشده اید آشکار شدن هر چه بیشتر آنها می باشد. هدف اصلی تعداد زیادی از فروشندگان ERP ارائه ی امنیت پیشرفته و ارتقاء یافته از محیطی است که اطلاعات در آن ذخیره می شوند.   

معمولاً رسم بر این است که در صورت به وقوع پیوستن مشکلی درصدد جبران آن به تکاپو می افتیم. بنابراین، ضروریست که ابتدا به نیازهای کسب و کار  خود پایبند باشید تا بتوانید رُشد و موفقیت آنها را رقم بزنید.

امنیت فروشنده ERP مبتنی بر ابر مزیت های بیشماری را به همراه دارد. دستگاه های محلی به منظور ذخیره سازی داده هایی که از راه دور به آنها دسترسی دارند، مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین به منظور دسترسی داده ها نیازی به دانلود در لپ تاب ها و سایر دستگاه ها نمی باشد، و با این حساب داده های دستگاه گمشده در معرض خطر نیستند؛ چرا که اثری از آنها توسط سرور باقی نمی ماند. تحقق همه ی این موارد امکان پذیر می باشد اما با همکاری فروشندگان ERP، مسئولیت اطمینان از ایمنی داده ها همچنان برعهده مطالبه کنندگان سیستم می باشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ