فناوری های دیجیتالی جدید منجر به تغییراتی گسترده در نحوه فعالیت و مدیریت فعالیت های تجاری شده اند.

 

برای کسی که به مدّت چندین دهه درگیر کسب و کار نبوده است قدم گذاشتن در یک دفتر کاری مدرن می تواند به شدّت تعجب برانگیز باشد. کسب و کارهای امروزی شباهت چندانی به کسب و کارهای سال 1980 و یا حتی 1990 میلادی ندارند؛ این امر اساساً بدلیل فناوری های دیجیتالی جدید می باشد که منجر به تغییراتی گسترده در نحوه فعالیت و مدیریت فعالیت های تجاری شده است.

محصولات نرم افزاری جدید هنگامی که صحبت از مدیریت پشتیبانی می شود، از محصولات گرفته تا افراد و فرایندها،  دست به تغییر در بازی می زنند. در این مقاله به 7 فناوری نرم افزار جامع مدیریتی جام پرسیا (JAM Persia ERP) که روش های ایجاد شده توسط تصمیم سازی انسان را تغییر داده اند و خالق مسیرتعالی کسب و کار هستند، اشاره شده است.

 

 

ابزارهای مدیریت موجودی

مدیریت موجودی یکی از بزرگترین پیشرفت های حاصل شده است که در کلیه مباحث فناوری اطلاعات سازمانی (Enterprise IT) قابل نفوذ می باشد.

ابزارهای مدیریت و ردیابی موجودی در شفاف سازی کامل فعالیت های مربوط به موجودی نقش بسزایی دارند؛ بواسطه ی این ابزار هر کسی قادر است میزان موجودی موجود را مشاهده کند، و از نظر تاریخی نیز میزان موجودی مورد استفاده کسب و کار مشخص می گردد. اما زمانی که صحبت از قابلیت بارز مدیریت موجودی می شود، هرآنچه که تاکنون اشاره گردید تنها به مثابه نوک کوه یخی جلوه می کنند.

این ابزارهای نرم افزاری به دلیل صرفه جویی هنگفتی که فراهم می سازند شرکت ها را به شکلی مؤثر در یکپارچه سازی و یا توقّف بالقوه فعالیت های انبار یاری می رسانند. ابزارهای مدیریت موجودی حتی قادر به آشکار ساختن سرنخ هایی پیرامون رفتار و تقاضای مشتری می باشند و کسب و کار را در نیل به فروشی بهتر کمک می کنند. در انتها باید گفت که ابزارهای مدیریت موجودی انواع فوق العاده بازگشت سرمایه (ROI) و صرفه جویی در هزینه را برای شرکت ها فراهم ساخته اند.

اجرای زنجیره تأمین

دیگرابزارهای نرم افزاری پیش از فرایندهای کسب و کارشروع می شوند؛ آنها فعالیت خود را با مواد خام یا قطعاتی که وارد مکان های کسب و کار آغاز می کنند. شرکت ها با ایجاد یک شبکه دیجیتال متشکل از تأمین کنندگان و مدیریت اطلاعات زنجیره تأمین می توانند زمان و تلاش خود را بیشتر صرفِ منابعی کنند که برای فعالیت های داخلی بدان ها نیاز دارند.  

بسته های اجرایی زنجیره تأمین با آسان سازی مقایسه های هزینه عرضه ، کسب و کارها را در حفظ و پس انداز هزینه کمک می کنند. آنها قادر به ارتقاء روابط با تأمین کنندگان می باشند و هرآنچه را که شرکت تحت عنوان گزینه های تحویل در اختیار دارد، نمایان می سازند.

به عبارت دیگر نرم افزار زنجیره تأمین حُکم اولین حلقه در زنجیره توسعه هوشمندی کسب و کار را در هر مرحله از عملیات کلی دارد.

 

مدیریت چرخه حیات کالا

با یکپارچگی ابزارهای مدیریت چرخه حیات کالا به همراه دو ابزاری که در قسمت های بالا بدان ها اشاره شد؛ یعنی مدیریت موجودی و اجرای زنجیره تأمین، بسط تجزیه و تحلیل در سرتاسر چرخه حیات کالا امکان پذیر می شود. این ابزارها می توانند محصولات کاملاً مونتاژ شده و آماده جهت تحویل به دست مشتریان را ردیابی کنند. بسط تجزیه و تحلیل به این شکل منجر به ایجاد بینشی وسیع تر در باب چگونگی برنامه ریزی کسب و کارها برای آینده می شود. یکی از مزیت های مهم ابزارهای مدیریت چرخه حیات کالا تجزیه و تحلیل کالا در زمینه هایی از جمله نیازهای نگهداری، و روابط لازم جهت کنترل این مرحله از فرایند می باشد.

 

 

ابزارهای مدیریت منابع انسانی

با نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HRM) دسترسی به نهایت فعالیت های کسب و کار مهیا می گردد. اغلب این بسته های نرم افزاری با اجزاء مختلف دیگری از جمله ابزارهای ردیابی و مدیریت زمان، اطلاعات مالیاتی و حقوق، و منابع جذب کارمند ترکیب می شوند. بسیاری از این بسته های نرم افزاری منابع انسانی بر مراحل مختلفی از جمله استخدام، از مصاحبه تا استخدام، از استخدام تا جذب کارمند، جذب تا فعالیتی دراز مدت، و در نهایت از استخدام تا بازنشستگی یا پایانِ کار دلالت دارند. ابرازهای مدیریت منابع انسانی (HRM) ارائه کننده ابزاری از چرخه حیات هستند که شرکت ها آن ها را در مراحل مختلف فرایندهای کسب و کار خود بکار می گیرند. آنها می توانند با گذشت زمان برای ساخت بهتر سیاست های کاری و ایجاد ارتباطی بهتر با کارمندان خود به این ابزارها رجوع کنند. 

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ