سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) شرکت ها را در اداره ی نیازهای عملیاتی بیشماری از جمله حفظ سطوح موجودی، پردازش سفارشات و نیازهای حسابداری معاملات، کمک می کنند.

 

هرچند اتصال افراد به سیستم ERP که از تجهیزات اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) برخوردار باشد، گزینه ای نسبتاً جدید بشمار می آید؛ از طرفی ظهور چنین رویکردی می تواند کاربران را در بهبودی سودمندی نرم افزار ERP و دستیابی به نتایج بهتر شرکت، یاری رساند. در این مقاله به برخی از مزیت های بالقوه اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) مرتبط با یکپارچگی آنها و ابزارهای ERP، پرداخته شده است.

 

 

1- امکان صدور صورت حساب های بهتر برای کالاها

بسیاری از سیستم های ERP مراقبت از نیازهایی مانند صورت حساب دقیق در زمانی که مشتریان اقدام به خریداری کالاها می کنند را مهیا می سازند. با این حال اضافه کردن اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) به این ترکیب می تواند از تأخیرهای طبیعی که در زمان سفارشات مجدد مشتری برای محصولات پدید می آید، جلوگیری به عمل آورد.

تأسیسات صنعتی Jergens در اُوهایو این کار را با نصب ماشین های هوشمند فروش که با احتیاجات بستر فروشگاه های مشتریان خود ذخیره شده  بودند، انجام داد. قابلیت های اضافه شده دریافت پیش تأیید برای محصولاتی مانند عینک ها یا آچارها را برای کارکنان به وجود آورد.

آنها بارکُدهای مربوط به پروژه های فعلی خود را اسکن می کنند و به صورت خودکار کلیه ابزارها و تجهیزات ضروری را از ماشین دریافت می کنند. پس از آن تولیدکننده صورت حسابی بر اساس قیمت های توافق شده دریافت می کند. تأمین کننده پس از نصب تجهیزات توزیع، به تقویت 30 درصد از سودمندی خود دست یافته است.  

ذخیره سازی مجدد ماشین ها نیز بسیار ساده می باشد. رانندگان مسیرهایی را دریافت می کنند که بر اساس آن موقعیت ها به پُرسازی مجدد نیاز دارند. همچنین iPad هایی را بکار می گیرند که به تأیید مکان های مناسب دارای لوازم بیشتر می پردازند. تنظیماتی به این شکل در مقایسه با متُدهای پیشین ذخیره سازی دستی، صرفه جویی در زمان را به همراه دارند. خدمات مشتریان نیز بهبود می یابد. پیشرفت درحصول توافقات بر سر هزینه ها، نیاز به قیمت گذاری و سفارشات خرید را از میان بر می دارد.

 

2- کاهش فرایندهای دستی پُرسازی مجدد منبع تأمین

استقرارسیستم ERP طبق آنچه که تاکنون متداول بوده است، نمایندگان شرکت ها را دربررسی آمارهای مربوط به موجودی و بکارگیری داده ها جهت تصمیم گیری مجدد سفارشات یاری می رساند. وجود چنین فرایندی بهبودی نظارت را به ارمغان می آورد؛ نظارتی که می تواند از کمبود و قطعی جلوگیری کند. با این حال مزیت های مرتبط با اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) نیز شامل حال سازمان ها می باشد.

یکی از گزینه ها استفاده از سنسورهای هوشمند می باشد که منابع موجود را بر اساس مشخصه ای از جمله وزن اندازه گیری می کنند. زمانی که مقدار کل پایین تر از پارامترهای مشخص شده قرار گرفت، کاربران می توانند حدی را برای سفارش مجدد خودکار آن موارد تعیین کنند.

این رویکرد هنگامی که رابط ERP به مرحله هشدار می رسد، احتمال فراموشی سفارش نیازمندی ها را از میان می برد. همراهی سنسورهای متصل به فرایند نیز از شرایطی که شخص در آنها به طور تصادفی اقدام به سفارش بیشتر یا کمتر از حد مورد نیاز می کند و یا اینکه معاملات را در زمان های نامناسب انجام می دهد، جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از سنسورهای متصل به سیستم های ERP باعث صرفه جویی در هزینه های شرکت ها می شود و از شرایطی که منجر به تمام شدن ملزومات آنها می گردد، می پرهیزد.

 

3-پذیرفتن بیشتر تصمیمات مبتنی بر داده

هرچند سیستم های ERP همیشه موجب سهولت بکارگیری داده ها به منظور هدایت تصمیم های کسب و کار شده اند؛ از سویی پیشنهادات اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) نیز به شکل قابل توجهی منجر به تسریع فرایند شده است و از احتمال وقوع خطاها کاسته است. بطور معمول کاربران به صورت دستی داده ها را وارد سیستم های ERP می کردند. چنین فرایندی بسیار زمانبر بود و همیشه این احتمال وجود داشت که به اشتباه بر روی کلیدی ضربه وارد شود، داده ها در ستونی اشتباه وارد گردند و یا اشتباه دیگری به وقوع بپیوندد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ