جهان پس از شیوع کووید19 به یک شکل نخواهد بود؛ همانطور که کسب و کار نیز نباید بدین صورت به نظر آید. فردای ERP نیازمند رهبرانی است که متعهد به هدایت کسب و کارها توسط انتقالی پیچیده باشند.

 

شهرت چشم اندازهای ERP به دلیل برخورداری از برنامه هایی است که در مواردی از جمله یکپارچگی و قابلیت های همکاری، دارای محدودیت می باشند. این موضوع به دلیل شدت سفارشی بودن برنامه ها می باشد که منجر به افزایش پیچیدگی ERP و کاهش سرعت استقرار آن شده است.

علاوه بر این پیچیدگی به این معناست که استخراج بینش های مهم داده ای بسیار دشوار می باشد و حصول دانسته های جدیدتر، تنها بر آشفتگی مدیریت این قبیل برنامه ها می افزاید.

 

 

علی رغم بسیاری از کمبودها، بسیاری از شرکت ها همچنان مُصِر به سرمایه گذاری برای وضعیت فعلی خود می باشند؛ چرا که باید زمان، تلاش و منابع بیشتری را صرف وسعت و مشکلات تغییر وضعیت فعلی خود سازند. با این حال چالش های تجاری نشأت گرفته از همه گیری کووید 19 شرکت ها را مجبور به بازنگری در رویداد خود کرده است. برخی از عملکردهایی که کسب و کارها به شکلی ویژه بر آنها متمرکز شده اند از این قرار می باشند:

 

اکوسیستم های مشترک

لازم است کسب و کارها بدنبال یافتن راهی برای همکاری آنلاین با تأمین کنندگان موجود باشند. با چنین امکانی عملیات کسب و کارها بدون اینکه کارمندان را مجبور به پذیرش خطر تعامل رودررو با سایر افراد سازد، بطور معمول تداوم می یابد.

همچنین لازم است راهی را برای جایگزینی فروشندگان دریایی خود پیدا کنند؛ چرا که دسترسی به آنها بدلیل عدم حمل و نقل و امکانات لجستیکی غیر ممکن شده است.

 

توابع مالی و منابع انسانی دیجیتال

برای برخی از پرسنل اداری ممکن است این سؤال تعجب برانگیز پیش بیاید؛ در دوران شیوع کووید19 که در موارد بسیاری ذهن انسان را مشغول می سازد، چگونه می توان کار و وظیفه ی خود را به بهترین شکل ممکن انجام داد؟ کسب و کارها به تکنولوژی هایی خودکار که بتوانند از پسِ وظایف کوچک برآیند، نیاز دارند؛ همانند وضعیتی که در آن شرکت تنها به تعداد کمتر اما واجد شرایط ترِ کارمندان خود اجازه فعالیت را بدهد که قادر باشند در زمان فعالیت از منزل نیز وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. وضعیتی که به عنوان نرمال جدید در این روزها از آن یاد می شود، ترکیبی از فعالیت هایی بیشمار از منزل است که تعاملات فیزیکی اداری محدودی را دارا می باشند.  

 

زنجیره های تأمین دیجیتال

آنلاین بودن مدیریت زنجیره های تأمین، لجستیک و کارمندانی که بر روی زمین به فعالیت مشغول هستند، از بالاترین اولویت ها به شمار می آیند. دلیل اهمیت این اولویت ها الزامات فاصله گذاری اجتماعی می باشد که کسب و کارها را وادار ساخته است فعالیت های خود را با حداقل کارکنان انجام دهند. اگر کسب و کارتان تاکنون اهل فن خاصی نبوده است، اکنون زمانی ایده آل برای فراگیری مدیریت آنلاین جریان کاری است.

 

http://www.jampersia.com/Userfiles/jam/erp/ERP991032.jpg

 

ملاحظات مهاجرت

در شرایط فعلی برنامه ریزی برای هر نوع انتقال ERP دشوار به نظر می آید. با این حال انجام این کار برای ثُبات فعالیت ها حیاتی می باشد. انتظار می رود با پایان یافتن این دهه پشتیبانی فروشندگان نیز به پایان برسد و شیوع بیماری، توجه همگان را بر دیجیتالی شدن معطوف سازد. این بدان معناست که بسیاری از کسب و کارها در تقلای تغییرحالت یا انتقال هستند. در نتیجه با هزینه های بالای پیاده سازی، بحران منابع و جدول زمانی طولانی تر جهت پیاده سازی، روبرو می گردند.  

اگر قصد مهاجرت دارید لازم است پیش از شروع فرایند، برخی از ملاحظات موجود را در نظر بگیرید و اطمینان یابید که انتقال، یکپارچه و موفقیت آمیز است. همچنین توصیه می شود به منظور کمک در ضبط و اجرای صحیح برنامه، برای خدمات نویسنده ای حرفه ای سرمایه گذاری کنید.  

 

 

***جهت مشاهده ادامه مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ