سیستم ERP با نگاهی اجمالی به فعالیت سازمان ها، منافذ آنها را در صورت وجود سریعاً مشخص می سازد...

 

کاربرد برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، کاهش عدم اثربخشی عملیاتی و دوگانگی داده ها و از طرف دیگر ارتقاء چرخش زمان با حفظ  هزینه و کیفیت می باشد. به بیان ساده تر برنامه ERP بهنگام مدیریت حساب ها، منابع، امور مالی، موجودی و تولید به مثابه یک چتر عمل می کند. از طرف دیگر مدیریت مشتریان، تأمین کنندگان، فروشندگان و شرکاء تنها از طریق یک سکوی مشترک امکان پذیر می باشد.

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) امکان ارائه دیدی یکپارچه از فعالیت های متعدد سازمان را میسر می سازد و باعث تسهیل در دورکاری می شود. این امتیاز به معنای آن است که شرکت ها می توانند در وقت و کوشش خود صرفه جویی کنند و از طرف دیگر بدون نیاز به استقرار در یک مکان، بطور هم زمان و براحتی در دسترس قرارگیرند. یکی سازی داده ها که زمانی کاری بسیار خسته کننده بنظر می رسید، امروزه و با در اختیار داشتن سیستم ERP برای اکثریت شرکت ها چندان دشوار بنظر نمی رسد. همچنین با ظهور تکنولوژی هایی از جمله هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی و کلان داده، امکان یکپارچگی این تکنولوژی ها با نرم افزار مدرن ERP مهیا گشته است. بنابراین سیستم ERP با نگاهی اجمالی به فعالیت سازمان ها، منافذ آنها را در صورت وجود سریعاً مشخص می سازد. با وجود چنین قابلیت های بالقوه ای از سیستم ERP، هرسازمانی جهت سفر به سوی تحول دیجیتال یکپارچه می گردد.

 

 

در ادامه به راه هایی پرداخته می شود که سیستم ERP بواسطه ی آنها تحول دیجیتال را منجر می گردد.

- حداقل هزینه زیرساختی: شرکت ها با استقرار ERP ابری تصمیم می گیرند که در چارچوبی ابری ظاهر شوند. با این قابلیت شرکت ها به جای سرمایه گذاری در زیرساخت های گران بهای فناوری اطلاعات (IT Infrastructure) و سایر ملزومات سخت افزاری، ملزم به پرداخت حق اشتراک به صورت ماهیانه و یا سالیانه خواهند بود. با این حساب صرفه جویی در هزینه برای کسب و کارها فراهم می شود و امکان کار در بستر زمینی  و با حداقل سرمایه مهیا می گردد. با اضافه کردن نماهای متعددی از عملکردهای ERP ارتقاء یافته، بر ارزش کار و صرفه جویی هزینه در دراز مدت نیز افزوده می شود. بنابراین توصیه می شود از نماهای قدیمی، عملکردها و سفارشی سازی هایی که دیگر چندان به کار نمی آیند، چشم پوشی کنید.

 

- دسترسی پیشرفته: به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های تحول دیجیتال لازم است شرکت ها دائماً در دسترس مشتریان خود و سایر شرکت ها باشند. بدنبال ابداع تحرکی آزادانه از سوی تکنولوژی ERP، کارکنان قادر هستند به داده ها دسترسی داشته باشند و در هر زمانی با فروشندگان، تأمین کنندگان و مشتریان حاضر در هر مکان، ارتباط برقرار سازند. هرچند باور بسیاری از شرکت ها در اختیار داشتن سیستم ERP محلی (On- premise ERP) می باشد؛ راهکارهای مبتنی بر ابر مقیاس پذیری، مقرون به صرفه بودن هزینه ها و محافظت در برابر امنیت سایبری را پیشنهاد می دهند. 

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ