مهمترین عامل پیشرفت کسب و کارها، با یکپارچگی آنلاین سیستم ها به همراه ابزارهایی نظیر ERP، CRM و تجارت الکترونیک به وقوع می پیوندد.

 

طی گزارشی که برآورد تجارت الکترونیک را در سال گذشته نشان می دهد، فروش آنلاین سایت های تجارت الکترونیکی B2B با 18.2درصد افزایش، به رقمی بالغ بر 1.3 تریلیون دلار دست یافته است.

 

 

یکپارچگی ERP به منظور B2B ها

پیشرفت فروش شامل حال تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، خواروبارفروشان و کسب و کارهای B2B با هر وسعت و فعالیت در صنایع متعدد نیز می شود. بدنبال استقبال B2B ها از ابتکارات تحول دیجیتال و حرکت به سوی تجارت الکترونیکی (eCommerce)، ضرورت حضور یکپارچه سازی سیستم ERP در صدر لیست نیازمندی های کسب و کار به چشم می خورد.

طبق پیش بینی های گارتنر، کسب و کارهای B2B که قابلیت های یکپارچگی را به دیدِ سرمایه گذاری های استراتزیکی می نگرند؛ از رُشد 40درصدی خود در سال 2019 به رُشدی معادل 65درصد  در سال 2024 دست خواهند یافت. پیش بینی می شود مهمترین عامل پیشرفت، با یکپارچگی آنلاین سیستم ها به همراه ابزارهایی نظیر ERP، CRM و تجارت الکترونیک حاصل شود.

با این حال مزیت های واقعی یکپارچگی سیستم ERP برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک B2B از چه قرار می باشند؟

 

خودکارسازی فرایندهای دستی

یکپارچه سازی ERP به منظور تجارت الکترونیکی B2B ها، فرایندهای متعددی که باید به صورت دستی انجام شوند را خودکار می سازد. برخی از بارزترین مواردی که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از ورود دستی سفارش به سیستم تجارت الکترونیک، بروزرسانی موجودی یا داده های مربوط به صدور صورتحساب، تهیه گزارش ها و مواردی از این قبیل.

یکپارچه سازی ERP  آزادی عمل کارکنان برای انجام وظائفی که امکان خودکارسازی آنها میسر نمی باشد، را فراهم می سازد؛ اموری از جمله برقراری روابط، حل مشکلات مشتریان و ارائه پشتیبانی شخصی.

همچنین با دراختیار داشتن این قابلیت احتمال خطاها و تلفات بهره وری نیز به شکلی چشمگیر کاهش می یابد و با گذشت زمان، صرفه جویی قابل توجهی را باعث می گردد.

 

ارائه دقیق قیمت گذاری

اتکاء به ساختارهای پیچیده قیمت گذاری برای B2B ها چندان غیرمعمول بنظر نمی رسد. برخی از فروشندگان فرایند قیمت گذاری را بصورتی پویا بر اساس تغییرات داده های موجودی بوجود می آورند.

سایرین نیز ممکن است بخواهند با توجه به میزان ارزشمندی مشتری یا سفارش، دست به اعمال تخفیفات بزنند. در مرحله بعد با قیمت های طبقه بندی شده، محصولاتی جدید، و قیمت های پیش از مذاکره، سروکار خواهند داشت. با توسعه هرچه بیشتر B2B ها کاتالوگ های محصولات، تنوع محصولات و عوامل تأثیرگذار بر قیمت ها نیز رُشد می یابند.

از زمانی که B2B ها به منظور تمرکز بر قراردادها، قیمت گذاری ها و صدور صورتحساب به سیستم ERP متکی می باشند، انتقال چنین اطلاعاتی به سیستم یکپارچه تجارت الکترونیکی B2B کاملاً محسوس می باشد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ