شیوع کووید19 که منجر به تعطیلی های گسترده ای شد، از طرفی نیز فرصتی را برای کارمندان مهیا ساخت که در خانه و با راهکارهای مبتنی بر ابر به فعالیت خود ادامه دهند.

 

بسیاری از شرکت ها که راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) مبتنی بر ابر را بکار می گیرند؛ با سؤالاتی روبرو می شوند. حتی پیش از شیوع کووید19 که نصب در محل CRM و سایر نرم افزارها با چالش های بسیاری همراه بود، عموم شرکت ها و نهادهای دولتی بسرعت در حال انتقال به راهکارهای مبتنی بر ابر بودند. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهند که " امروزه درصد بالایی از مشتریان در ابر حضور دارند ". از اوایل دهه 2000 میلادی شاهد رُشد روزافزون استقرارهای سیستم CRM در ابر بوده ایم. چنین رُشدی ریشه در خاکستر مقوله ای بنام اینترنت داشت. در آن زمان افراد از روی سرخوشی اقدام به سرمایه گذاری در ایده های سوداگرانه می کردند. شرکت ها در دوره حُباب اینترنت، (به دوره مابین سالهای 1995-2000 میلادی اشاره می کند که در آن زمان افراد اقدام به سرمایه گذاری در استارتاپ های اینترنتی می کردند و امیدوار بودند که بتوانند هرچه سریعتر به سودی کلان دست یابند)، تکنولوژی اینترنت را به منظور فائق آمدن بر مدل هایی از کسب و کار که به اثبات رسیده بودند و یا ایده هایی که از حمایت قدرتمند کسب و کارها برخوردار بود، بکار می گرفتند.

 

 

عده ای معتقد هستند که حضور CRM در تکنولوژی ابر به اوایل دهه 2000 میلادی مربوط می شود؛ در عین حال نیز سایرین عقیده دارند پیش از 10 سال گذشته هیچ درخواستی برای جذب آن وجود نداشته است. محبوبیت گزینه های ابری در گذر زمان با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است و طبق گزارشی که اخیراً توسط گارتنر انجام شده است؛ گویای استقرار سه چهارم سیستم های CRM در فضای ابری می باشد. در دو سال گذشته تنها 50درصد از استقرارها در ابر انجام می شد. امروزه 80درصد از استقرارها ابری هستند و لازم است که منصفانه بگوییم شیوع کووید19 نقش بسزایی در این تغییر داشته است؛ اما این تغییر موقتی نمی باشد. ابر مزیت های بیشماری دارد.

رُشد مداوم داده های موجود در سیستم های CRM برای اکثریت راهکارهای CRM محلی بسیار بالا است؛ در حالی که این محدودیت های داده ای شامل حال سیستم های مبتنی بر ابر  نمی گردد. از سویی دیگر هزینه حفظ بلادرنگ داده ها و تداوم آن نیز در ابر بسیار مقرون بصرفه تر و اثربخش تر است. مشتریان نیز ارزش حاصل از این مزایا را مشاهده می کنند.

در مجموع شرکت ها توانستند در بحبوبه شیوع کووید19 که منجر به تعطیلی های گسترده ای شد، فرصتی را برای کارمندان مهیا سازند که در خانه و با راهکارهای مبتنی بر ابر به فعالیت خود ادامه دهند؛ اما فراتر از نیازمندی های تماس که تحت تأثیر شیوع با محدودیت مواجه شده بودند، عوامل دیگری نیز وجود داشتند که شرکت ها را وادار به انتخاب سیستم CRM ابری کردند. انتقال ابری شرکت هایی را که دارای منابع محدودی هستند، یاری می رساند؛ زیرا هزینه های ابتدائی استقرار آن نسبت به استقرار در محل بسیار پایین می باشد. شرکت ها لیست های بلندبالایی از اولویت ها را برای منابع خود در نظر می گیرند. شرکت ها دراستقرارهای مبتنی بر ابر مجبور نیستند که همانند استقرارهای محلی برای حفظ همان منابع، مبلغی را پرداخت کنند. در چنین شرایطی شرکت ها به قابلیت های جدیدتر و سریع تری در مقایسه با استقرارهای در محل دسترسی دارند و دیگر نیازی نیست که برای دریافت نسخه های جدیدتر به محل مراجعه نمایند.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ