مفهوم منحصر بفرد اینترنت اشیاء (IoT) با بیان این واقعیت که فرایندها می توانند بهینه سازی شده و به صورت خودکار انجام شوند و هوشمندی تکنولوزی را به اثبات برسانند، مشخص می گردد.

 

مبحث صنعت نسل چهار بگونه ای است که کسب و کارها بسختی می توانند آن را نادیده بگیرند. علیرغم این موضوع یا شاید دقیقاً به همین علت است که درچگونگی دسترسی به آن شک و شبهه هایی وجود دارد.

چند وقت پیش مدیر عامل یک شرکت متوسط در جنوب آلمان خیلی اتفاقی پرسید: که چگونه می توانیم دسترسی به اینترنت اشیاء (IoT) و صنعت نسل چهار را در کار خود میسر سازیم؟ این گفتگو در فضای کاری اتفاق نیفتاد؛ چرا که با آن فرد خارج از فضای کاری آشنا بودیم و نهایت تلاش خود را بکار گرفتیم که جوابی منطقی برای نوع سؤالش بیابیم. از سویی نیز نمی خواستیم این تصور بوجود آید که قصد فروش محصولات خود را به آنها داریم. همچنین چیز زیادی از شرکت آنها و دامنه کسب و کارشان در اختیار نداشتیم. ظاهراً آنها با سیستم پیشرفته ERP به فعالیت مشغول می باشند و هماهنگی کارها و فرایندهای کسب و کار آنها بواسطه ERP با نظم بیشتری به انجام می رسد. آنها می خواستند گامی جلوتر رفته  و از تکنولوژی اینترنت اشیاء و صنعت نسل چهار بخوبی برخوردار شوند؛ اما چطور می توانستند در این مسیر موفق شوند؟

بطور قطع یک شروع خوب به میزان شناخت انگیزه تان بستگی دارد. آیا ترس از شکست تنها به این خاطر که رُقبا از مدتها قبل در این مسیر به پیشرفت هایی دست یافته اند، وجود دارد؟ آیا شور و اشتیاق ذاتی جهت بهره مندی از تکنولوژی و سایر فرصت ها در میان کارکنان بچشم می خورد؟ از آنجایی که انگیزه های خارجی می توانند نقش بسیار مهمی ایفاء کنند؛  با این وجود توصیه می شود که ابتدا نسبت به شرکت و نقاط ضعف و قدرت افراد به آگاهی برسیم.

 

اینترنت اشیاء IoT و صنعت نسل چهار

 

مفهوم منحصر بفرد اینترنت اشیاء (IoT) با بیان این واقعیت که فرایندها می توانند بهینه سازی شده و به صورت خودکار انجام شوند و هوشمندی تکنولوزی را به اثبات برسانند، مشخص می گردد. بنابراین باید از خود بپرسیم : اخیراً کدام فرایندها بیشترین اثربخشی را از دست داده اند؛ یا دارای مهمترین کمبودها هستند؟ نیاز اصلی تحول در کجا بچشم می خورد؟ کدام نواحی تحت تأثیر بکارگیری اینترنت اشیاء می توانند بهبود یابند؟ ارائه داده ها توسط راهکارهای سنسور شبکه ای یا بازخوانی آنها از سوی کنترل کننده ها وهمچنین تکنولوژی، دارای اهمیتی ثانویه هستند. پیش از هر چیزی لازم است از شعارها دست بکشیم و با واقعی ترین ارزش ها روبرو شویم.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ