مقوله ای بنام اموال استراتژیکی شرکت را مجبور می سازد که آینده خود را تجسم کند. شرکت ملزم است به نوع تکنولوژی درخواستی خود که باعث قدرت آنها در بازار می شود، بیاندیشد...

 

حوزه مدیریت استراتژیک اموال طی چند سال گذشته به شدت رواج یافته است. دلیل آن نیز وجود مزیت های گوناگونی است که به دست اندکاران این فلسفه تعلق دارد. ما نیز در این مقاله قصد داریم با نگاهی موشکافانه تر برخی مزیت های مهم را مورد بحث و بررسی قرار دهیم؛ مزیت هایی که حاصل تبعیت از این فلسفه هستند.

 

هم ترازی چشم انداز مدیریت و هیئت مدیره

بزرگترین مزیت حاصل از مدیریت استراتژیکی اموال، اطمینان از همسویی کلیه ذینفعان است. طبیعی است در شرکت هایی که در آنها مدیریت استراتژیکی اموال مطرح نمی گردد، چشم انداز هیئت مدیره از آینده شرکت و در مقایسه با دیدگاه مدیریت بسیار متفاوت باشد. مدیریت استراتژیکی اموال طرفین را ملزم به ارائه چشم اندازی شفاف از آینده می سازد. در ادامه نیز باید جریان نقدی آزادی را که توسط شرکت و به منظور دستیابی به اهداف استراتژیکی توافق شده است، بکار گرفته شود. مدیریت استراتژیک اموال  منجر به آسان سازی عملکرد بسیاری از ذینفعان شرکت می شود. این امر ممکن است بدیهی بنظر آید. با این حال شرکت ها در واقعیت می توانند بسیار بزرگ و پیچیده ظاهر شوند و فعالیت آنها در اغلب مواقع مانعی بر سر راه تولید باشد. اینجاست که مدیریت استراتژیکی اموال مشکل گشا خواهد بود.

 

 

 

وجود چارچوبی مشترک

مدیریت استراتژیک اموال در تنظیم اهداف مشترک نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند. این اهداف مشترک در ادامه به سطوح پائین تر سازمان منتهی می گردند. کارکنان تشویق می شوند که به جای ابداع روش های موقت، فکر خود را معطوف دستیابی اهداف استراتژیکی سازند. این چارچوب مشترک توزیع منابع مختلف را که توسط سازمان کنترل می شوند، هدایت می کند. این کار باعث هم ترازی منابع کوتاه مدت با اهداف استراتژیکی بلند مدت می گردد. 

 

راهنمای نوآوری و اتخاذ تکنولوژی

شرکت ها در دنیای مدرن امروزی ملزم به سرمایه گذاری های عظیم در حوزه تکنولوژی هستند. شرکت های فناوری اطلاعات جزء بزرگترین و با اهمیت ترین شرکاء استراتژیکی شرکت های بزرگ چند ملیتی محسوب می شوند. از آنجایی که قرار است مبلغ هنگفتی صرف ساخت منابع فناوری اطلاعات شود؛ بنابراین لازم است که منابع نیز به صورت استراتژیکی ایجاد گردند.

درست در همین نقطه است که نقش اموال استراتژیکی پررنگ می شود. مقوله ای بنام اموال استراتژیکی شرکت را مجبور می سازد که آینده خود را تجسم کند. شرکت ملزم است به نوع تکنولوژی درخواستی خود که باعث قدرت آنها دربازار می شود، بیاندیشد. سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات به صورت تکه ای در نظر گرفته نمی شود. در عوض به مثابه بخشی از یک سیستم بزرگ است که طی چند سال آینده ظهور می کند. همانطور که دیوید اوگیلوی معروف گفته است؛ به تبلیغات نباید به دیدِ هزینه نگریستبلکه تبلیغات نوعی سرمایه گذاری بشمار می آید که بمنظور ثبت نام تجاری شرکت در بلند مدت در نظر گرفته می شود. مشابه چنین فلسفه ای برای هزینه های مربوط به فناوری اطلاعات شرکت نیز بکار گرفته می شود.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ