تجزیه و تحلیل های کسب و کار، روش یا ابزاری برای تصمیم سازی تجاری هستند. بنابراین می توانند بر عملکرد کلی سازمان اثر گذار باشند. تحلیل های کسب و کار می توانند دربهبودی سودآوری کسب و کار، افزایش سهم بازار و درآمد و بازدهی بهتر ذینفعان موثر واقع شوند...

 

کلمه تجزیه و تحلیل طی چند دهه اخیر به موضوعی برجسته تبدیل شده است.  رُشد فزاینده اینترنت و فناوری اطلاعات باعث شده که تجزیه و تحلیل های کسب و کار در حال حاضر بسیار مطرح گردند. تجزیه و تحلیل منبعی از داده ها، فناوری اطلاعات، تحلیل های آماری، متدهای کمیت و کلیه مدل های مبتنی بر کامپیوتر است و موارد ذکر شده را با یکدیگر یکی می سازد. این موارد با یکدیگر ترکیب می شوند و سناریوهایی احتمالی جهت ایجاد بهترین ایده و تصمیم تحقیقاتی را برای سازندگان تصمیم، فراهم می سازند.

 

برنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها)

تجزیه و تحلیل های کسب و کار طیف گسترده ای از اپلیکیشن ها را در بر می گیرند؛ از جمله مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، مدیریت اموال، بازاریابی، مدیریت زنجیره تأمین (SCM)، مدیریت منابع انسانی (HRM)، قیمت گذاری و حتی در حوزه ورزش بواسطه استراتژی های بازی گروهی، برنامه هایی را شامل می شوند.

 

نرم افزار ERP

 

اهمیت تجزیه و تحلیل کسب و کار

تجزیه و تحلیل های کسب و کار، روش یا ابزاری برای تصمیم سازی تجاری هستند. بنابراین می توانند بر عملکرد کلی سازمان اثر گذار باشند. تحلیل های کسب و کار می توانند دربهبودی سودآوری کسب و کار، افزایش سهم بازار و درآمد و بازدهی بهتر ذینفعان مؤثر واقع شوند:

- درک بهتر از داده های اولیه و ثانویه در دسترس، آسان می گردد که در نتیجه منجر به اثربخشی عملیاتی چندین بخش می شود.

- مزیتی رقابتی را برای شرکت ها مهیا می سازد. در این عصر دیجیتالی، جریان اطلاعاتی با تعداد بازیکنان تقریباً برابر است. این موضوع نشان می دهد که چگونه اطلاعات بکار گرفته شده منجر به ایجاد رقابت در شرکت می شود. تجزیه و تحلیل های کسب و کار ترکیبی از داده های در دسترس با چندین مدل از تفکرات ایده آل است که بهبودی تصمیمات کسب و کار را بوجود می آورد.

- تبدیل داده های در دسترس به اطلاعاتی ارزشمند که این اطلاعات می توانند در هر قالب مورد نیازی ارائه گردند و براحتی در اختیار سازندگان تصمیم قرار گیرند.  

 

سیر تکاملی تجزیه و تحلیل های کسب و کار

تحلیل های کسب و کار از مدت ها قبل وجود داشته اند و بدنبال پیدایش و دسترسی به تکنولوژی های جدیدتر و بهتر، تکامل یافته اند. این گونه تحلیل ها ریشه در پژوهش عملیاتی دارند که در طول جنگ جهانی دوم بشدت بکار گرفته می شد. پژوهش عملیاتی روشی تحلیلی بود که به بررسی داده ها می پرداخت تا بتواند به هدایت عملیات نظامی بپردازد. چنین تکنیکی طی یک دوره زمانی برای کسب و کار کاربرد پیدا کرد. هم اکنون پژوهش عملیاتی بسوی علم مدیریت تکامل یافته است. علاوه بر این اساس علم مدیریت همچنان همانند پژوهش عملیات در داده ها، مدل های تصمیم سازی و غیره، باقی مانده است.

علم مدیریت بدنبال رُشد اقتصادی و رقابتی تر شدن هر چه بیشتر شرکت ها و نیز بواسطه هوشمندی کسب و کار، سیستم های پشتیبانی تصمیم و نیز نرم افزارهای شخصی (PC software)، کامل شده است.

 

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ