اتوماسیون بازاریابی سازمانی یکی از بخش های ماژول مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) می باشد. همچنین اتوماسیون بازاریابی سازمانی می تواند حُکم نرم افزاری مستقل را داشته باشد که توسط شرکت نصب و راه اندازی می گردد. عملکرد اصلی ماژول اتوماسیون بازاریابی سازمانی، اجراء برنامه های مختلف بازاریابی در سازمان است. از طرفی نیز این ماژول سازمان را در توسعه طرح کسب و کار یاری می رساند.

 

 سازمان بواسطه داده های مشتریان که توسط شرکت نگهداری می شوند، تغذیه می گردد. بنابراین این ماژول سازمان را در حفظ، مدیریت و فیلترسازی اطلاعات مشتریان، یاری می رساند.

زمانی که شرکت تصمیم می گیرد کمپین بازاریابی خود را بر اساس محصولی ویژه آغاز کند، ابزار اتوماسیون بازاریابی سازمانی لیست کوتاهی از مشتریانی که ممکن است به آن محصول علاقمند باشند را فراهم می سازد. اینگونه جداسازی یا فیلترسازی مشتریان بر اساس تقسیم بندی مشتری انجام می شود.

 

تقسیم بندی مشتریان

یکی از پارامترهای مهم، تقسیم بندی مشتری است که لازم می باشد بهنگام طراحی کمپین های بازاریابی آن را نیز در نظر گرفت. تکنیک تقسیم بندی مشتریان، آنها را به چندین پارامتر تقسیم می سازد. چنانچه کمپین بازاریابی پارامترهای مشتریان را برآورده سازد؛ ابزار اتوماسیون بازاریابی سازمانی نیز لیست مورد نیاز آنها را فراهم خواهد ساخت.

پارامترهایی که لازم است بهنگام تقسیم بندی مشتریان در نظر گرفته شوند عبارتند از:

- هماهنگی با بخش ویژه مشتری.

- عدم هماهنگی در صنعت و بخش های مختلف مشتریان.

- لازم است مشتری به روشی یکسان پاسخگو کمپین خاصی از بازاریابی باشد.

- لازم است مشتری بواسطه کمپین بازاریابی در دسترس باشد.

- سازمان باید بتواند استراتژی بازاریابی گروهی را ایجاد کند.

 

نرم افزار جام پرسیا ERP

 

استراتژی تقسیم بندی

یک سازمان بنا به دلایلی بدنبال هدف قرار دادن قسمتی خاص است؛ از جمله:

- سازمان ها درک بهتری از نیازهای مشتریان داشته باشند و آنها را برآورده سازند.

- سازمان ها بواسطه تقسیم بندی می توانند سودمندی بیشتری به همراه داشته باشند.

- تقسیم بندی فرصتی عالی جهت رُشد را فراهم می سازد.

- تقسیم بندی می تواند ارتباط با مشتریان را بشکلی پربار و مستمر فراهم سازد.

- تقسیم بندی می تواند منجر به افزایش سهم بازار شود.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ