کسب و کارهایی که در حال راه اندازی یا ارتقاء سیستم های اتوماسیون اداری هستند، لازم است طیف گسترده ای از عوامل تأثیرگذار بر سودمندی این سیستم ها را در نظر داشته باشند. این عوامل شامل ملاحظات مربوط به بودجه و فضای فیزیکی و تغییرات مربوط به زیرساخت های ارتباطات و بسیاری موارد دیگر است. اما دو عامل که باید بیش از سایرین به آنها توجه داشت؛ آموزش کارمندان و افزایش انتخاب های اتوماسیون اداری می باشد.

 

آموزش

اساساً افرادی که با سیستم اتوماسیون اداری در تعامل هستند عبارتند از کلیه کاربران اتوماسیون و کلیه ارائه دهندگان ابزار و سیستم های اتوماسیون اداری. طیف وسیعی از این افراد را مهندسین سخت افزار و نرم افزار، دانشمندان مدیریت اطلاعات، مدیران، کارکنان سطح متوسط ومنشی ها تشکیل می دهند که این موارد تنها تعداد کمی از افرادی هستند که روزانه سیستم اتوماسیون اداری را بکار می گیرند.

در نتیجه امروزه آموزش پرسنل سیستم های اتوماسیون اداری به مهمترین قسمت برنامه ریزی شرکت ها تبدیل شده است. علاوه بر این، سودمندی سیستم اتوماسیون اداری تنها به سازندگان و کاربران آن تعلق پیدا نمی کند؛ مدیران و صاحبان کسب و کارهای هوشمند دریافته اند با مقاومت هر چه بیشتر کسب و کارها در برابر سیستم های اتوماسیون اداری، میزان سودمندی آن نیز بمراتب با کاهش قابل ملاحظه ای همراه خواهد بود. طبق نظریه زاروین: " درست است که با پیشرفت تکنولوژی نیاز به آموزش های خاص نیز کاهش می یابد؛ چرا که آینده سخت افزار و نرم افزار بصری و مملو از آموزش های داخلی خواهد بود. اما هنوز به آن زمان نرسیده ایم و به همین دلیل، آموزش همچنان ضروری و در اولویت می باشد."

 

 

انتخاب

کسب و کارها با هر وسعت و اندازه و فعالیت، مجموعه های پیچیده ای را جهت جایگزینی اتوماسیون اداری در اختیار دارند. سرمایه گذاری در این گونه سیستم ها بطور معمول بالا می باشد و عاقلانه ترین کار این است که مدیران و صاحب منصبان قبل از خرید سیستم، دوره ای را به مطالعه و بررسی دقیق تر آن اختصاص دهند. در این مرحله عواملی که لازم است در نظر گرفته شوند عبارت اند از: هزینه سیستم، مدت زمانی که لازم است برای شناخت سیستم پیش بینی کرد، وضعیت فیزیکی تسهیلاتی که جهت معرفی سیستم در نظر گرفته می شوند، سطح پشتیبانی فنی، سازگاری با سایر سیستم ها، میزان پیچیدگی سیستم (که عامل اصلی تعیین و تخصیص زمان و هزینه برای آموزش می باشد) و سازگاری سیستم با محل کسب و کار و شرکت.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ