صنعت سرویس های ابری طی دهه گذشته حدود 380 درصد پیشرفت داشته است. ارزش این صنعت در سال 2020 میلادی 370 میلیارد دلار بوده است. حتما وجود 44 زتابایت داده مجازی در دنیا شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین خوب است بدانید که 50 درصد از کل داده های شرکت ها در سال 2020، در ابر ذخیره شده است. رایانش ابری امکان ذخیره سازی و مدیریت اثربخش داده ها را از هر کجای دنیا فراهم می سازد. همچنین تکنولوژی رایانش ابری شرکت ها را قادر می سازد بدون کوچکترین چالش در چابکی بتوانند خود را با شرایطی که بسرعت در تغییر است، وفق دهند. شیوع کووید 19 نیز منجر به پیشرفت سرویس های رایانش ابری شده است؛ چرا که در این شرایط بیشتر کارمندان در منزل به فعالیت می پردازند و بنظر می رسد که هیچ جایگزین دیگری جهت حفظ سودمندی و بهره وری فعالیت ها در شرایط فعلی وجود نداشته باشد. طبق برآورد گارتنر، رُشد هزینه های جهانی در بهره مندی از سرویس های ابری طی سال 2021 به رقمی معادل 18.4 درصد خواهد رسید. در این مقاله به 5 گرایش مهم صنعت رایانش ابری پرداخته می شود، با ما همراه باشید... .

 

ارتقاء پایداری با همراهی تکنولوژی ابر

گزارشی که اخیراً انجام شده گویای این مطلب می باشد که بنا بر نظریه 80 درصد از مصرف کنندگان، پایداری امری بسیار ضروری است و تحقیق و بررسی 60 درصد از مصرف کنندگان، تمایل آنها جهت اعمال تغییرات در عادات خرید، به منظور کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی را نشان می دهد. رایانش ابری به شرکت ها این اجازه را می دهد که با مهاجرت از حوزه های زیرساختی به سوی ابر عمومی، به میزان 65 درصد در مصرف انرژی و 84 درصد در انتشار کربن صرفه جویی کنند. علاوه بر این مهاجرت بسوی ابر عمومی می تواند نشر کربن دی اکسید را سالانه به میزان 59 میلیون تُن کاهش دهد.  

 

نرم افزار ERP جام پرسیا

 

محاسبه لبه همانا آینده ابریست

امروزه تنها تعداد کمی از ارائه دهندگان سرویس ابری هستند که در تلاشند قابلیت های ذخیره سازی و رایانش را به پهنای باند، مجاورت و دیگر منابع ارائه شده متصل سازند. عوامل بی نظیری که  در پیدایش چالش های رایانش ابری نقش داشتند؛ ابتدا تحقیقی است که توسط McKinsey انجام شد و گویای این مطلب است که در هر ثانیه حدود 127 دستگاه بهره مند از تکنولوژی اینترنت اشیاء (IoT)، به اینترنت متصل می شوند. این برآورد بدان معناست که چالش های تأخیر، امنیت و پهنای باند فراتر خواهند رفت. و از سوی دیگر زیرساخت های رایانش ابری امروزی از نظر تأمین قدرت پردازش و سرعت مورد نیاز برای هوش مصنوعی و رباتیک، دارای محدودیت هایی می باشند. محاسبه لبه این مشکل را برطرف نموده است. محاسبه لبه از مراکز داده ای برخوردار می باشد که جهت تأمین قدرت رایانشی مورد نیاز در موارد مورد نیاز بکار گرفته می شوند. مزایای محاسبه لبه عبارتند از: الف) کاهش بار در مراکز داده ای متمرکز و امکان اجراء طیف گسترده ای از اپلیکیشن ها. ب) ذخیره سازی داده در سرورهای محلی و اتصال به ابر تنها در مواقع ضروری که منجر به افزایش پهنای باند می شود. ج) ذخیره سازی داده ها بصورت محلی، سطح بالاتری از امنیت اطلاعات را ضمانت می نماید.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ