وظایف یک مدیر کاملاً تخصصی می باشد. به همین دلیل مدیریت به جایگاهی رسیده است که اداره کلیه امور توسط آن باید بصورت کاملاً حرفه ای انجام شود.

 

در طول چند دهه گذشته عواملی از جمله توسعه واحدهای کسب و کار، جدائی مالکیت از مدیریت، رقابت فزاینده و مسائلی از این قبیل منجر به افزایش تقاضا برای مدیران واجد شرایط و حرفه ای شده است. وظائف یک مدیر کاملاً تخصصی می باشد. به همین دلیل مقام مدیریت بگونه ای است که اداره کلیه امور در آن باید بصورت کاملاً حرفه ای انجام شود.

ممکن است حرفه بعنوان شغلی معرفی شود که ورود به آن از قوانین خاصی تبعیت می کند. الزامات یک حرفه عبارت اند از:

 

دانش تخصصی

اصولاً یک حرفه باید از دانشی برخوردارباشد که بتوان از آن برای رشد و بالندگی متخصصان استفاده کرد. هر متخصصی باید نهایت تلاش خود را برای کسب مهارت های لازم در اصول و فنون بکار ببرد. همینطور لازم است که یک مدیر، فداکاری و مشارکت لازم برای دستیابی به علم مدیریت را دارا باشد.

 

آموزش و پرورش رسمی

دانشگاه یا مؤسسه خاصی برای آموزش و پرورش مورد نیاز یک حرفه وجود ندارد. اشتغال در یک حرفه  بدون گذراندن دوره های توصیه شده امکان پذیر نمی باشد. بسیاری از مؤسسه های مدیریتی به منظور تأمین نیازهای آموزش و پرورش ایجاد شده اند. بعنوان مثال فردی با مدرک CA (حسابرسی رسمی) قادر به اعمال ممیز C/A نمی باشد؛ مگرآنکه دیپلم یا هرگونه مدرک مورد نیاز در آن حرفه را بدست آورده باشد و از طرفی نیز حداقل شرایط لازم را دارا باشد که در این گونه مواقع دوره ای آموزشی و قانونی برای مدیران در نظر گرفته می شود. بعنوان مثال مدرک MBA را در نظر بگیرید که شاید مدرکی ایده آل باشد؛ از طرفی نیز کافی نمی باشد.

 

ERP ایرانی

 

تعهدات اجتماعی

در واقع حرفه منبعی برای امرار معاش است؛ اما انگیزه متخصصان نیز در ابتدا با خدمت به جامعه شکل می گیرد. اقدامات آنها تحت تأثیر هنجارها و ارزشهای اجتماعی قرار می گیرد. به همین منظور یک مدیر نه تنها در برابر صاحبان کسب و کار، بلکه در برابر جامعه نیز مسئول می باشد و بنابراین انتظار می رود که کالاهای با کیفیت را با قیمتی معقول در اختیار جامعه قرار دهد.

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resources planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resources Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resources Management ( HRM

. برنامه ریزی منابع تولید ( Manufacturing Resources Planning ( MRP

. مدیریت فرایندهای کسب و کار ( Business Process Management ( BPM

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیریت وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboard)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ