افراد از اصطلاحات حسابداری و نرم افزار ERP به شکل جایگزین  استفاده می کنند، ولی در عمل نرم افزار حسابداری و ERP در دو مورد از یکدیگر متفاوت هستند. عملکرد و کاربردهایشان در حد قابل توجهی با یکدیگر فرق دارند. با ما همراه باشید.

 

افرادی که درگیر کسب و کار هستند، اغلب مواقع از اصطلاحاتی فنی استفاده می کنند. اغلب مواقع آنها حتی فراموش می کنند که این اصطلاحات مخصوص صنعتی، برای همه قابل فهم نیست. این شرایط برای نرم افزار ERP نیز صدق میکند، آنها ابزاری ضروری برای متخصصان هستند اما شاید اصطلاحی پیچیده برای کارآموزان باشند.

بنابراین هنگاهی که شما راغب هستید که تفاوتهای بین سیستم ERP را در برابر نرم افزار متداول حسابداری بدانید، بهتر است که به شکل عمیقی درباره ی این دو موضوع اطلاعات کسب کنید. مشاهده می شود که بسیاری از افراد از این اصطلاحات به شکل جایگزین  استفاده می کنند، ولی در عمل نرم افزار حسابداری و ERP در دو مورد از یکدیگر متفاوت هستند. عملکرد و کاربردهایشان در حد قابل توجهی با یکدیگر فرق دارند.

 

 

تفاوتهای عمده بین نرم افزار حسابداری و ERP

 

 

امروزه با کمک تکنولوژی پیشرفته ابری شما می توانید از نرم افزارهای سفارشی حسابداری و نرم افزارهای ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) مانند JAM ERP برای مدیریت تراکنشهای مالی خود استفاده نموده و از حسابداری بدون استرس اطمینان حاصل نمایید. این موضوع براحتی می تواند در مدل ابری و با به اشتراک گذاشتن سرویس به جای نصب برسرورهای خودتان و خرید مجوز برای نرم افزار امکان پذیر باشد.


اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام نرم افزارنیازهای شما را بهتر برطرف می کند ، لازم است که تفاوتهای هرکدام را بدانید.

 

 

ERP و نرم افزار حسابداری:

 

 

 تفاوت اساسی این دو اصطلاح در این است که نرم افزار حسابداری معمولاً به پوشش مناطقی مثل بانکداری، حساب های قابل پرداخت و قابل وصول؛ گزارش مالی و تعدادی فروش های اصلی ثبت شده کمک می کند. به زبان ساده تر، نرم افزار حسابداری برای مدیریت چند قسمت کسب و کارخاص طراحی شده است. با این  حساب ، نرم افزار ERP بیشترشامل عملکردهای اصلی حسابداری به همراه تعدادی قابلیت های اضافه شده در زمینه ی مدیریت نیازمندیهای منطقی، زنجیره ی تأمین، انبار، موجودی، تجارت الکترونیک و مدیریت تماس به شکلی صحیح می باشد.ERP می تواند به عنوان ابزاری کاملاً یکپارچه با یک راه حل نهایی برای صاحبان کسب و کار بهتر شناخنه شود.

 

آن دسته از افرادی که این اصطلاحات برایشان تازگی دارد، شاید لازم باشد که برایشان تعاریف دقیق تری برای درک بهترارائه شود. ما در قسمت بعدی تمایز بین این اصطلاحات را با تعاریفی واضح، مشخص کرده ایم:

 

***جهت مشاهده ی ادامه ی مطلب کلیک کنید***

 

جویا افزار ماندگار پرسیا (جام)

 

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی

 

•  برنامه ریزی منابع سازمانی ( Enterprise resource planning  ( ERP

 

•  مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

 

•  مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

 

•  مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

 

•  مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

 

•  مدیریت منابع تولید  ( Manufacturing Resource Management ( MRP

 

•  مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

 

• انبار داده ها ( Data Warehouse ( DW

 

• داده کاوی ( Data Mining ( DM

 

 

درصورت نیاز با ما تماس بگیرید 

 

*** 02188844244 ***

 

 

جهت پیام دادن در واتساپ روی عکس زیر کلیک کنید