صنعت نسل چهار یا انقلاب صنعتی چهارم توسط اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) هدایت می شود. امروزه صنعت نسل چهار معرف راه هایی برای تولید کنندگان است که بتوانند فناوری را بعنوان بخش مرکزی استراتژی های عملکرد خود بپذیرند. با ما همراه باشید...

 

نیمه ی ابتدائی سال جاری شاهد تغییرات فراوانی در فعالیت کسب و کارها بوده ایم. صنعت تولیدی ملزم به تصحیح استانداردهای ایمنی و سلامت شد، طرح های آمادگی برای شرایط اضطراری را فراهم آورد و آنها را توسعه بخشید و به طور موقت تغییراتی را در فعالیت کسب و کارها، با توجه به شیوع کووید 19، فراهم ساخت. از آنجایی که سازمانها بدنبال پیاده سازی تغییراتی اضافی و آمادگی برای آنچه که در پیش دارند، می باشند، بسیاری از آنها نیز بدنبال مدرن سازی، پذیرش صنعت نسل چهار(Industry 4.0) و استفاده ازفناوریهای پیشرفته در استراتژی کسب و کار خود هستند.

 

 

صنعت نسل چهار چیست و ما را به کجا رسانده است؟

صنعت نسل چهار یا انقلاب صنعتی چهارم توسط اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) هدایت می شود. امروزه صنعت نسل چهار معرف راه هایی برای تولید کنندگان است که بتوانند فناوری را بعنوان بخش مرکزی استراتژی های عملکرد خود بپذیرند. قابلیتی فراتر از فناوری که فرایندهای تولید را به منظور افزایش اثربخشی خودکار سازی می کند، پایانی برمدل های قدیمی کسب و کار است و روش فعالیت کسب و کارها را تغییر می دهد.

سرانجامِ تولیدکنندگانی که با سیستم های قدیمی و قطع شده فعالیت می کنند، بروز محدودیت هایی در سودمندی و ارتقای کسب و کار می باشد. از زمانی که بازار مدل های جدیدی از کسب و کار را کشف کرده است، کسب و کارهای دارای زیرساخت های داده ای دریافته اند که آمادگی لازم جهت کسب کلیه مزیت های حاصل از مدل های جدید کسب و کار را ندارند و در نتیجه مزایای رقابتی برای آنها محدود می باشد.

 

مجال هایی برای تحول

صنعت نسل چهار فرصتی برای کشف مدل های جدید کسب و کار و مدرن سازی فرایندهای زنجیره تأمین و تولیدی نوآورانه را برای سازمان ها فراهم ساخته است. شرکت هایی که فعالیت خود را با سیستم های قدیمی و مدل های از دور خارج گشته ی کسب و کار ادامه می دهند، با نقصان نظارت، عدم داده های بلادرنگ، مستعد ساختن کسب و کار برای خطاها و عدم توانایی جهت تصمیم سازی فوری و دقیق را محتمل هستند.

در راستای بهبودی فرایند و با ارتقای پشته ی فناوری، امکان بهینه سازی تعامل بین مردم و فناوری برای سازمان های تولیدی میسرمی شود. اهمیت این موضوع با انتقال نسل های جوان و زیرک  فناوری بسوی نیروی کارنمود بیشتری پیدا می کند. این بهینه سازی بهبود فرایندهای استعدادیابی، ارائه ی آموزش تخصصی، افزایش ابزارهای همکاری، قابلیت های تلفن همراه و بهبودی معیارهای نگهداری را به همراه دارد.

چیزی که به همان اندازه اهمیت دارد ذکر این نکته است که شرکت های بهره مند از صنعت نسل چهار تجربیات مشتری را بهینه سازی کرده اند. تاریخ ثابت کرده است که مفهوم تولید تحت عنوان این مدل از کسب وکار« از آن بهره ببرید یا در غیر اینصورت آن را رها سازید»، شناخته شده است، ولی پیشرفت های رخ داده در فناوری نقش مشتریان را  در فرایند طراحی سفارش سفارشی و پورتال های سلف سرویس که توسط داده های بلادرنگ تقویت می گردند، پررنگ تر ساخته است.

***جهت مشاهده مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ