در این مقاله به برخی از روندهای برتر موجود در مدیریت فرایند اشاره شده است تا انتقال به منظور نیل به برتری عملیاتی را در سال 2020 مهیا سازد. با ما همراه باشید...

 

جایگاه برتری عملیاتی در قسمت نخست لیست اجرایی هر شرکت در سال 2020 می باشد که اهداف مهمی از جمله کیفیت فرایند، رضایت مشتری و کاهش هزینه ها را دنبال می کند.

برتری عملیاتی اصطلاحی جمعی برای برنامه های بهینه سازی است که کلیه فرایندهای کسب و کار را با اثربخشی و کیفیت نیازهای مشتری، هم تراز می سازد. کشف مکانی که فرایندها در آنجا می توانند بهبود یابند و از طرفی کاهش خطاها و هزینه های پرداخت را بدنبال داشته باشد، بهترین راه برای شروع می باشد. اما از کجا باید شروع کرد؟

 

 

فشار به منظور بهینه سازی

سال جاری، متجلی برتری عملیاتی در عصر رنسانس (Renaissance) خواهد بود، در حالی که وضعیت اقتصادی نامشخص این روزها انجام آن را تحت تأثیر قرار داده است. پس از سالها صحبت درباره تحول مخل ("آیا ما کارهای درستی انجام می دهیم؟") ، صحبت این روزها بیشتر پیرامون  پروژه های برتری فرایند می باشد؛ ("آیا کارها را درست انجام می دهیم؟").

 

مدل های کسب و کار؛ از مفهوم تا عمل

گزارش حاصل از 50 درصد از شرکت ها در این روزها بر تغییر مدل کسب و کار آنها دلالت دارد و یا در فرایند تغییر بسر می برند. در سال 2020 بسیاری از شرکت ها به منظورحصول اثراتی پایدار، مخزن فرایند خود را به منظور یکپارچگی مدل های جدید کسب و کار با سیستم عامل کسب و کار عملیاتی خود بکار می گیرند.

 

فرایندهای مشتری مداری

مزیت های رقابتی از درک نیازهای مشتری در انتقال و نقاط تماس مهم نشأت می گیرد که رضایت مشتری را بشدت تحت تأثیر قرار می دهد. شرکت های خلاق در سال 2020 شکاف مفهومی و سازمانی موجود بین اکثر فرایندهای کسب و کار داخلی  و انتقالات مشتری خارجی را از میان برخواهند داشت.

 

نکته ای واحد از حقیقت

در سال 2020 شاهد عرضه ی بیشتری از سیستم های مدیریت سازمانی به منظور استاندارد سازی فرایندها و ورود فوت و فن مورد نیاز فرایند مناسب در هر بسترکاری خواهیم بود. سیستم های مدیریت سازمانی، اهداف استراتژیک و مدل های فرایند استانداردسازی را به زبان بومی کارمند ترجمه می کنند و دانش فرایند را در بستر کار و بر اساس نقشی خاص در دسترس قرار می دهند.

 

http://www.jampersia.com/UserFiles/jam/ERP--BPM/management trend1.jpg

 

فرایند استخراج و مسیر کسب و کار(LOB)

بسیاری از شرکت ها ابتکارات مربوط به استخراج فرایند را به منظورگام بعدی بلوغ مدیریت فرایند خود، آغاز کرده اند.
در سال 2020 ، تجزیه و تحلیل انطباق فرآیندها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نظارت بر فرآیندهای واقعی اجرا شده ، دیدگاه هایی را در مورد پتانسیل بهینه سازی از نظر زمان های تولید، کیفیت و هزینه ها، فراهم می سازد. هم اکنون پیکره بندی ابزارهای استخراج فرایند به قدری آسان شده است که پروژه ها توسط بخشهای کسب و کار (با پشتیبانی فناوری اطلاعات (IT)) هدایت می شوند.

 

فرایند استخراج و انتقالات مشتری

از آنجایی که مهم ترین مزایای رقابتی در بستر فرایندهای مشتری مداری نهفته است، سال 2020 توسعه ای فرایندگرا را به منظور نظارت بر تعاملات مشتری به ارمغان آورده است؛ بخش های بازاریابی برنامه های استخراج فرایند را به منظور تجزیه و تحلیل انتقال مشتری مورد استفاده قرار می دهند، و طرح انتقال و تجزیه و تحلیل انتقال با مدیریت یکپارچه ی چرخه ی مشتری ادغام خواهد یافت.  

 

***جهت مطالعه مقاله کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ