انتخاب شکل صحیحی از سیستم ERP بسیارحیاتیست؛ اطمینان از اینکه قابلیت های موجود در آن پاسخگوی احتیاجات مشتریان باشد.

 

اطمینان ازاینکه راهکار ERP از حمایت و پشتیبانی تیم های مجرب و ماهر پیاده سازی ، نگهداری و پشتیبان، برخوردار باشد از مهمترین جنبه های موجود می باشد که البته گاهی اوقات نادیده گرفته می شود.

 

 

موفقیت ERP

انتخاب راهکار مناسب برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. امروزه این راهکار باید جوابگوی نیازهای عملکردی مشتریان باشد و از پشتیبانی توسعه و مقیاس پذیری به منظور رویارویی با نیازهای طولانی مدت نیز برخوردار باشد.

اما از طرفی اطمینان از اینکه این راهکار از پشتیبانی تیم های مجرب و ماهرپیاده سازی، نگهداری وپشتیبان برخوردار باشد، حتی اگر به همان اندازه نباشد، باز هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این نکته از حیاتی ترین جنبه ها به شمار می رود که گاهی اوقات نادیده گرفته می شود و منجر به از دست دادن مشتریان پروژه های چند میلیون دلاری در بدترین حالت می شود و یا حداقل متحمل ضررهایی اسفناک می گردد.

بهترین راه برای انتخاب شریکی مناسب و دوری از چالش هایی احتمالی که از یک انتخاب ضعیف نشأت می گیرد، درک 4 پیچیدگی اصلی می باشد که بر فروشندگان، سیستم های یکپارچه ساز و مشتریان، تأثیرگذارهستند.

امروزه حتی راهکارهای رده میانی ERP نیز پیچیده می باشند. سیستم های پیشرفته موجود در ابر، ارائه کننده عملکرد کسب و کار در مقیاسی وسیع می باشند و می توانند با طیف گسترده ای از سیستم های جانبی یکپارچه شوند و سرمایه گذاری موجود را به حداکثر برسانند و یا عملکردی لازم را به کار گیرند.

حتی استقرارهای ترکیبی که ایجاد کننده شکاف رو به رشد بین محیط های میراثی و مُدرن هستند، به منظور برآورده ساختن احتیاجات پروژه و نیازِ کسب و کار در مواقع ضروری، ترکیبی (Cocktail) از قدیم و جدید را خلق می کنند.

 

سفارشی سازی

راهکارهای مُدرن مناسبی که از ابتدا به منظور این عصر دیجیتالی طراحی شده اند؛ نه به عنوان یک پنل ضرب و شتم که تلاش می کند طرحی قدیمی را بروزرسانی کند، در هر نقطه ای از دنیا ایجاد شده اند. در نتیجه باید متناسب با نیازهای هر کسب و کاری سفارشی سازی شوند.   

هر تیم پیاده کننده نرم افزار ERP باید بتواند دسترسی مناسب تر، بروز بودن و پشتیبانی بدون نقص را ارائه دهد.

به عنوان مثال، خواروبار فروشان دارای ساختارهای متفاوتی از تخفیف، کسر و کاهش، در مقایسه با سایر خواروبار فروشان خارج از محدوده خود می باشند. به عنوان نمونه در ایالات متحده (US)، در صورتی که پس از تاریخ سررسید اقدام به تسویه حساب شود، ادعای تسویه حساب امکان پذیر نمی باشد. این قابلیت باید برای سیستم های محلی ساخته شود.

از دیگر مثال هایی که می توان اشاره کرد؛ هیچ ساختار تخفیفی جهت فروش مواردی مانند فضای قفسه، بازاریابی و تخفیف محصولات به خواروبار فروشان بزرگ ایالات متحده (US) وجود ندارد.  

 

تأثیرات نگهداری

افراد مرتبط با سیستم های یکپارچه ساز نه تنها باید از مهارت کافی به منظور سفارشی سازی راهکار بهره مند باشند، بلکه باید از تجربه و دانش لازم  حفظ سفارش سازی ها همگام با ارتقاء بروزرسانی، تعمیر و نگهداری ،  نیز برخوردار باشند.

 

 

***برای مطالعه بیشتر کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ