امنیت انطباق ابر با وجود ثُبات در تبعیت ازمقررات، هنوز هم در بسیاری از سازمان ها طعمه حملات واقع می شود.

 

از زمانی که ابر به عنوان  یک انتخاب زیرساختی در سازمان هایی با تفکر رو به جلو به رسمیت شناخت شد، سازمان ها در هر اندازه و نوعی توانستند به گونه ای که هرگز تصورش را نمی کردند، مقیاس بندی کرده و تغییر شکل دهند. اما با وجود همه مزیت ها، مهاجرت گسترده به ابر و بسیاری از گزینه های آن از جمله زیرساخت به عنوان خدمات ( IaaS ) و سکو به عنوان خدمات ( PaaS )، پیچیدگی های وسیعی را برای تیم های امنیتی و فناوری اطلاعات ( IT) بوجود آورده است. با بکارگیری سیاست ها و پیکره بندی های بی شمار و نیز عدم نظارت برپاسخگویی، امنیت ابری به چیزی مثل کابوس مبدل گشته است.

طبق مطالعه اخیر Logic Monitor، تقریباً 50 درصد از سازمان ها توقع دارند که چیزی حدود 95 درصد از حجم کارهای مهم  آنها طی 10 سال آینده در ابر به اجرا برسد. این آمار را با این واقعیت که 44 درصد از سازمان ها پیچیدگی ابر را مانعی بزرگ در ایجاد امنیتی قوی می بینند؛ و نیز حجم عظیمی از داده ها که توسط امنیتی بسیار پایین تر از حد ایده آل محافظت می شوند، مطابقت دهند.

 

 

چرا امنیت ابر چالش برانگیز می باشد؟

دلایل فراوانی وجود دارند که امنیت ابر را بسیار پیچیده تر و ظریف تر از امنیت مبتنی بر محیط نمایان می سازند؛ دلایلی از جمله ثُبات در نوآوری که ابداع کننده ویژگی های جدید بصورت روزانه می باشد، چشم اندازی از تهدید پیوسته در تغییر، انطباق با مقررات؛ بعبارتی لیستی مملو از پیچیدگی ها که دائماً ادامه دار می باشند.

چارچوب امنیت ابر به عنوان مدل مسئولیت مشترک شناخته می شود؛ مدلی که بیانگر این مطلب می باشد: ارائه دهنده خود مسئول امنیت ابر، ذخیره سازی، پایگاه داده و مواردی از این قبیل می باشد.

اهمیت درک مدل مسئولیت مشترک برای مشتریانی که به سوی ابر در حرکت هستند، ضروری می باشد. ارائه دهندگان خدمات ابرمزیت هایی قابل توجه  را در پاسخ به کوشش های امنیتی و انطباقی ارائه می دهند، اما چنین مزیت هایی مشتریان را از محافظت کاربران، برنامه ها و خدمات ارائه شده، مبرا نمی سازد.

دستیابی به انطباق ابری بسیار مهم می باشد. انطباق، تهدیدات و خطرات پیش بینی شده ای را که لازم است سازمان ها داده های خود را از آنها مصون نگه دارند، شناسایی و برطرف می کند و به این ترتیب عدم تطابق، یک انتخاب به شمار نمی آید. علاوه بر این عدم انطباق با برچسب قیمتی بسیار گزاف همراه است. عدم تبعیت از مقرراتی مانند اتصال اجزای دستگاه داخلی ( PCI )، آئین نامه عمومی حفاظت از داده ها ( GDPR ) و نیز قانون حریم خصوصی مصرف کننده در کالیفرنیا ( CCPA ) که به تازگی راه اندازی شده است، جریمه هایی سنگین و اقداماتی قانونی را در پی خواهد داشت.  

 

 

***جهت ادامه مطلب کلیک کنید***

جویا افزار ماندگار پرسیا ( جام پرسیا ) تولید کننده نرم افزارهای یکپارچه سازمانی  :

 

. نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise resource planning  ( ERP

. مدیریت زنجیره تامین ( Supply Chain Management ( SCM

. مدیریت منابع مالی ( Financial Resource Management ( FRM

. مدیریت بودجه (Budget Management)

. مدیریت منابع انسانی ( Human Resource Management ( HRM

. مدیریت منابع تولید ( Manufacturing Resource Management ( MRP

. مدیریت فرآیند کسب و کار ( Business Process Management ( BPMS

. مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer Relationship Management ( CRM

. مدیر وظایف (Task Management)

. هوشمندی کسب و کار Business Intelligent

. داشبورد مدیریتی (Dashboards)

. اتوماسیون اداری ( Office Automation)

. موتور قانون (Rule Engine)

. گزارش ساز( Report Generator)

 

 

 

تماس با واحد مشاوره و اطلاع رسانی : 02188844244

 

 

ارتباط از طریق واتساپ